Poslije više od dva mjeseca, danas su oživjeli putevi.
Odlukom Nacionalnog koordinacionog tijela Vlade Crne Gore, od danas je dozvoljen saobraćaj putničkim i taksi vozilima, u kojima je ponovo broj osoba shodno saobraćajnoj dozvoli, a od ponedjeljka 18. maja i unutrašnji javni, putni i željeznički prevoz.
Autobuski prevoz je krenuo početkom maja u onim opštinama u kojima nije bilo inficiranih koronavirusom, među kojima je i opština Kotor.
Licencirani prevoznik za obavljanje gradskog prevoza, preduzeće Blue line je tada i počelo sa obavljanjem gradskog prevoza na teritoriji opštine Kotor.
Istina smanjenim intenzitetom, jer škole i vrtići ne rade, ugostitelji objeki do danas su bili zatvoreni, popodnevnih aktivnosti takođe je slabo bilo u našoj opštini, podsjetila je za Skala radio Tamara Lompar, sekretarka Sekretarijata za razvoj preduzetništva, komunalne poslove i saobraćaj.
Od danas će se intenzivirati saobraćaj, a u autobusima gradskog prevoza moraju se poštovati pravila, putnici moraju nositi maske i držati određenu distancu u autobusu, a prevoznik je obavezan da nakon svake završene linije, dezinfikuje autobus.
U taksi prevozu takođe je obavezna maska, kao i da se što više smanji kontakt.
Ovaj Sekretarijat pokrenuo je inicijativu za donošenje novog plana autobuskih linija koji će biti donešen za mjesec dana.
Građani su negodovali zbog nepoštovanja reda vožnje i disproporcije između onog što je predviđeno i ovjereno od strane Sekretarijata i prevoznika i onoga što je na terenu.
Unazad deset godina samo se prepisivalo ono što je nekada rađeno po pitanju autobuskog prevoza i linja u lokalu. Plan linija se dakle nije mijenjao posljednju deceniju, kazala je Lompar.
“Prevoznik se javi na konkurs i unaprijed zna da će da pobijedi, jer jedini ima licencu, a takođe zna da mu i to što što mu se nudi nije rentabilno”, objašnjava naša sagovornica.
Studija koju je uradio Sekretarijat 2016. godine je pokazala da su sa ekonomske strane neke linije rentabilne, a neke su nerentabilne, zato što je veoma razuđena teritorija opštine Kotor, objašnjava Lompar.
Na nekim linijama se prevozi veoma mali broj ljudi, a vozila javnog prevoza prelaze veliki broj kilometara, što je ekonomski neisplativo.
Stoga je Sekretarijat za razvoj preduzetništva, komunalne poslove i saobraćaj krenuo u posao koji do sada nije urađen, a tiče se izrade novog plana autobuskih linija. To znači i promjenu Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu, kako bi se konačno uredila ova oblast i uspostavio pravi red vožnje koji će biti okačen na autobuskim stajalištima, što do sada nije bio slučaj.
Izmijenjenom Odlukom se želi, po riječima Lomparove, da gradski prevoz bude rentabilan u najvećoj mogućoj mjeri za prevoznika, a sa druge strane da izađe u susret građanima i stvarnim potrebama stanovništva.
Kada se sve to kompletira, u saradnji sa nadležnim Ministarstvom, Lomparova vjeruje da će se izaći sa dobro urađenim planom linija i redom vožnje.
PRAVILA KOMENTARISANJA
Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.
U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.
Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].