Sveti Tripun najstariji stanovnik Kotora grada

86
iz arhive: Bokeljska mornarica ispred bazilike sv. Tripuna u Kotoru

don Anton Belan

don Anton Belan

U Kotoru se u nedjelju 3. februara slavi Sveti Tripun, zaštitnik grada čiji je kult 1200 godina prisutan u ovom gradu.

Po tradiciji na Tripundan, Bokeljska mornarica organizuje vanjsku feštu uz doček odreda mornarice iz Tivta i njihove gradske muzike u 9 i 30 ispred glavnih gradskih vrata.

Nakon ceremonijala, ispred katedrale-bazilike Svetog Tripuna u 10 ura igra se tradicionalno kolo mornarice.

Pola sata kasnije je pontifikalna sveta Misa koju će služiti monsinjor Egidije Živković, biskup Željeznog iz Austrije.

Poslije Mise je svečana procesija ulicama starog grada, kada će moći Svetoga Tripuna proći gradom i blagosloviti Kotor, kojega on čuva već više od 1200 godina, i najstariji je njegov stanovnik, kazao je za Skala radio don Anton Belan, generalni vikar kotorske Biskupije.

Tripundanske svečanosti traju do nedjelje 10. februara kada će biti spuštena zastava Sv. Tripuna i održana sveta Misa.

Vjernicima u Boki i Bokeljima izvan Boke kotorska Biskupija je uputila proglas sa porukom fides et honor – vjera i čast.

86 KOMENTARI

  1. Dragi Bjeladine-ti kao kiša oko Kragujevca!Nikako da ubodeš temu i da tempiraš svoje možđane!Znam,nije lako na tijelo-oli trup brez tabule raze od 1970 milimetara visine i 120.000 hiljada grama težine-sa tabulom razom vol-umena izolatora-ćikarice na telegraf palo sve konzumirati i na svakome mjestu postojati i ispričati-najčešće lažavine/citirajući prije svega sebe!/! Uzmi jadan ne bio, te đavolje ljekove-lieči tu napaćenu dušu od maligana zvani geni!Uzmi ,da se ne kaješ!
    Oko nekrologa,čuvaj se, jer je najčešće u naravi da :oni što pišu nekrologe-često dožive da se njima čitaju ti nekrolozi !To ti je kao i mržnja:koja razara onoga što je upućuje-a ne onoga kojemu je upućena!!!
    Oko Pape Ivana X,tačno je da je napisao- rekao Hrvatskom kralju Tomislavu i knezu Zahumske zemlje Mihovilu pozivajući ih na crkveni sabor u Splitu da se batale barbarskog govora i da preuzmu učiti mladež latinskom govoru-jezku!Fala ti bože, e su li tvoji dopelali u Boku iz tih Mihovilvih zemalja/kako ti sam priznade iz Huma!/-barbarskih nagona i jezika ka ti?
    Pitaš me što sam i da se opredijelim?Za razliku od tebe ja sam ČOVJEK!Vidiš i sam pišem i potpisujem se svojim imenom i prezimenom-ne stideći se svebe i svojih predaka!A ti-koga štitiš od pogroma pa se ne smiješ i zvanično potisati?
    Za kraj krajeva,ne odgovori mi kako da, ta tvoja “antikomunistička obitelj-lokal patriota i manje od toga, ne doživilje od komunista da im se otima imovina-no vam jedinima u Kotoru osta i poslije 1945 ucijelo?Gukni patrioto lokalnog karaktera sa kancelarijom u ataru fabrike namještaja-a u vlasništvu JKP “Vodovod i …”!!!!

    • Hvala ti sto govoris svojim jezikom i sto si covjek.To je tako rijetko i mnogo danas.Ai uvjek je bilo,A znas i pretci su bili magicni sto su i mletci shvatili oko 1750 ali tad su i bili slabi da nam zahvale i pomognu.No tebi jos jednom hvala,divno je sto ima onih sto se ne stide sebe,sto jesu.

  2. ADIO MARE nisam trebao spominjat apaurine i bensadine u pravu si jer tebi u stvari treba NESTO MNOGO JACE.
    Ostavit cu ti u kafani Dojmi ove jace tablete kad mi ih donese prijatelj koji radi u Dusevnu kao tehnicar,neka dodje za njih onaj tvoj prijatelj sto si ga htio poslat da dodje na kavu umjesto tebe,javit cu ti preko portala u koju ce kesu bit pored kase vazi a?
    Cuo sam jutros u grad da ce te stavit Bole u CAKULONU,za Karampanu nisam siguran javit cu ti ne brini.
    Je si li vidio bio Miropolit Amfilohije kod Pape a ? zna se ko je glava Krscanstva zar ne ?
    Evo danas skandalozna vijest Sveti Otac PAPA podnio ostavku,kazu da je razlog ostavke kad je procitao one tvoje povijesne konstantacije ( budalastine) i shvatio da nije Katolik,ovaj put si stvarno preterao sa komentarima ADIO MARE,imaj obzira pogotovo prema starijima,ovo nije bilo fer od tebe.
    Na koji stos si ubijedio penzionera Jola Drinjaka da nisi ti nego onaj za koga je Jole ubijedjen da je,stvarno si nevaljao pravo SPICOSKANDALO.
    Reko sam nekim pomorcima da mogu MATRIKULU izvadit na Cetinje pa idu sutra trabakulom za Cetinje od Kotora preko Njegusa ,samo da im ne bude magle dok budu navigavat dok ne dodju do rive u Cetinje.
    Evo mijenja vrijeme okrece na jugo nocas ,pa nemoj da pretjeras sa komentarima,da jos neko od poznatio ne podnese OSTAVKU.
    Adio, ADIO MARE

    • Dje si Kotoraninu kuco junacka hehehe
      Ostavi mi knjigu kod J…, a on ce mi je ostavit u moju kancelariju u ataru fabrike namjestaja koja je u vlasnistvu Vodovada i K….hehehe

      Kotoraninu , nisam zna da i ti ka’ i JD ides u upravnu zgradu u Dobrotu, gdje si ti na ustrb J… vec stvorio i vezu, da ne moras niti ici po “ljekove” vec ti ih donosi doma “tehnicar”.
      Nisam ti ja za “tehnicare” nego za “tehnicarke” ali svako ima pravo izbora …
      Izvini kucho nisam zna’..necu te vise dirat’ J… mi ..postujem ja slobodu “dodira” kao Slavko slobodu govora hehehe
      E spominjali su mene u Cakulonu, ne brini, u negativnom smislu normalno.
      I ja sam se smija…Bole je duhovit, pogotovo kad je sa onim sa Ljute…Lijepo ih je vidjet zajedno hehehe
      E sad na ozbiljnu temu
      Dade Papa ostavku na duznost glave katolicanstva?
      Spekulise se zasto?
      Neki povezuju nekog kardinala koji ga sputava u obavljanju oprostaja grijeha nekim biskupima i kardinalima zbog pedofilije? Ne vjerujem/s a…ti ?

      Evo sto ja mislim od kad doznah da je nas Vladika Amfilohije bio u Rim.
      Nije nas Vladika Amfilohije otiso kod Pape na casicu razgovora tek tako.
      Zasto?
      Vladici se u snu javio Bijeli Andjeo i rekao mu da odmah ode do Pape i uruci mu poruku.
      O detaljima poruci se spekulise, ali vidjecemo ovih dana sto ce reci novi Papa.
      Hoce li kao onaj Papa iz 13 vijeka sto takodje za zivota “resign” biti uhapsen i strpan u zatvor za vazda, od svog naslednika jedinog pravomisleceg …vidjet cemo ?
      Sta je neobicno bilo sto sta se desava u Vatikanu…
      Kako Papa ne cita “barbarski/Srpski” jezik, siguran sam da nije dao ostavku radi mog pisanja sto ne mogu reci da niej radi vaseg(tebe, Jola, Skaljarina etc).
      Nista mi ne pises kakos e sporazumijevaju an Hrvatskom Dalmatinac i Slavonac hehehe

      O odbijanju opklade niti rijeci od vase ekipe?
      Normalno i svojstveno “vama k…..” izvrcanje cinjenica nista novo.
      Ja sam ponudio opkladu, da su Dubrovcani isli za vrijeme Zetske Banovine u Cetinje na dobivanje/ovjere matrikule, a ti zeznu ljude, pa hoces da idu katamaranom/trabakulom danas u Cetinje kad je po metra snijega.
      Ne bi dosli ni do Trojice hehee
      Adio Mare, cao bello tehnicoooo!!!

  3. E moj Škaljarinu,ali ne vidš da je Adio Mare onaj Bjeladin Humac/pogledaj mu gornji komentar,đe komentar daje Adio Mare, a u potpisu je Bjeladin Humac/?Ne zaboravi,da se ovaj Bjeladin javlja ciklično pred proljeće-kada sve buja bez kontrole-a ,pa mu prorade geni-zar ne?Zimi ga nema,jer je od vrste koja zimu prespava , u opasnosti po floru i faunu naše države?On ti je jedan od onih ,koji do podna mrzi sebe-a popodne cijeli svijet!Njegova mržnja je davno u njemu proizvedena-kao posledica naseljavanja njegovih predaka -kako sam priznade lanskoga proljeća-prije više od 200 godina iz zapadne Hercegovine-ispod brda Hum-sela Humaca-stigoše u Boku Kotorsku.On siromah nezna,da Hum postoji na ostrvu Braču;zapadnoj Hercegovini;kod Trebinja/nekadašnje željezničko čvorište/;iznad Sarajeva;u Mostaru/tvrđava iznad starog mosta/-njegovom rodnom mjestu/1957/!On oće,silom na sramotu da je Bokelj/čas: “hrvat”,”srbin”,”crnogorac”,”dukljanin,”zećanin” i tako u krug-volim te ne volim te?/.Pažljivo čitaj što piše,pa ćeš sam uočiti sve ovo i još više od toga što ti ja predočavam.Jednom riječju-njemu užasno smeta praporijeklo-koje nema ništa zajedničko sa Bokom-jedino kada su u pitanju njegovi bližnji preci-liši majke mu,rođeni u Boki.Međutim,kao što vidiš sve je to nedovoljno da bi on postao istinski Bokelj!Njegovo ponašanje-kada je u pitanju vjera,nacija,jezik,korjeni-je vječito u sukobu interesa njegovog porijekla i porijekla koji bi on želio da ima?Na njegovu žalost,stvorio je od sebe amalgan-nepoznat u nauci!Oprostimo mu,to je na koncu ljudski i pravo po Bokeški!!!!
    Za kraj,moj Škaljarinu-da bi me do kraja shvatio-reći ću ti na ultimu što je Papa Ivan X polučio njegovim precima,davne 925 godine nove ere,pozivajući tadašnjeg njihovog kneza Humske zemlje Mihovila- na Crkveni Sabor u Split,da moraju da uče i da se služe latinskim jezikom,a da iz upotrebe izbace svoj jezik-barbarski,kako ga nazva Rimski Papa Ivan X! U tom grmu leži mali zeko oliti Adio Mare-Bjeladin Humac,Duklja-Zeta-Crna Gora,Krsto Tokov,Krso Tokov,u naravi makinista iz zaseko Peluzica Mesna zajednica Muo-zar ne?

    • hahahahaha bas si me i nasmijao, Jole Drinjak,penzioner Prčanj, ti i znas koje i kakvi je oli ti ga ciije, ma ja volim moje selo odakle su moji i volim Boku svu od prevlake do kufina, volim je u svoj svojoj raznolikosti vjere,obicaja,nacina govora,a i imamo jedno zajednicko a to je suzivot i postovanje svojega a samim tim i komsijskog ili susjedovog obicaja, Mi smo Bokelji Avangarda u pozitivnom konteksu svih naroda zastupljenih u Boki.i tebamo da se udruzimo da staramo masu koja ce se zvati Bokelji, ali ne gubiti osjecaj narodnosti kojoj pripadamo, da bi se odbranili od zla danasnjeg koji nas djele na ulice ne na mjesta, prosipaju nam nacionalizam i plase nas sa time, a u stvari pljacka se nase dobro nase bogastvo,koje su nam pradjedovi ostavili.zato i ovi ce proci pa prosla je i austrougarska koja nam je donjela dosta dobroga(ma nas i vjerski dobro podjelila radi vladavine)pa ce i ovi sto ih ja zovem beskucnici(demperasi),uh ova zima me satjerala u dom pa sam se raspricao,a i ti si me nasmijao od srca,zato prekidam, pozdrav svima nama koji se nedamo da nas mute ovizi kako bi kazali sa strane, a mi Bokelji da se svadamo i kontriramo zarad bolje sutra zarad bolje i jedine nam Boke.
      jos jednom pozdrav od mene za Jole Drinjak,penzioner Prčanj.`napadose me ovi (jadi i nevolje)moram im odgovorit ne ljuti se.

      • Tako jel nikako!!! povice Matije Gubec ustane i ugasi televizor….

        E ovako zbore pravi Hrvati kad su u manjini, e kad su u vecinu brrrrrrr
        To sto pise Jole godi usima a Skaljarinuuuu.
        Davne 925 godine Vizantija je bila do pola tadasnje Evrope i cio Bliski istok kao i zvanicni Centar svijeta a Papska drzava hehehe.
        Adio Mare i tebi Skaljarinu, lijepo bi zelio, ali tako se ne ponasas bar ne do sada.
        A tebi Joleeee neznalico,
        Ko papagaj ponavljas li ponavljas.
        Ko si ti,kome ti pripadas, izjasni se jednom(osim da si penzioner i stari Udbas)?
        Ti ka da si izubio pamet I samo ponavljas jedno te isto (be,be,be,…).
        Zaboravio si samo na ono junastvo sa kokotom , kad ga je sacekao iza coska i mucki udavio kusinom nikad o tome ni rijeci?.
        Inace sve “znas” kao da si sam “vaskrso kao Feniks” .
        Sto si mene onda zvao na odore da ti dodjem …hehehe
        Dijelis lekcije kome prije stignes te o Mlecanima, Francuzima, Austrougarima, Taljanima, Njemcima, partizanima, Cetnicima,Srbima, Hrvatima, Hercegovcima, komunistima….i sadasnjoj Vlasti.
        Sumnjas u svakoga od kapetana, upravitelje, radiotelegrafiste….pa cak i u one koji posjecuju “Trojku” a ne vidis svoju najblizu okolinu hehehe
        Javit cu ti jednog dana ….ono ka feliks hehehe
        Sto se mene tice, jasno je vidjeti da sam local-patriota I da poznajem
        kotor “u dusu”, a ne kao ti nakalemljeni prcanjanin – domazetovic.
        Zato i tebi Adioooooooo!!!

  4. Ehehehehe dje si Kotoraninu? Skaljarinu? Dekaderoncu? Marko? joleee?

    Vidim nabrojase se pjevacka drustva “Hrvata” u Boki od 1888g.
    Priznajem NIKAD cuo, a uvjek je dobro nesto i nauciti.

    Hajde da i ja prepisem malo o “nasima”, radi onih sto ne znaju je li 1838g. prije ili posle 1888g.?, ako mi Slavko ovo pusti, jer mi stalno ukida “bisere” upucene vama hehehehe

    Палац српског окупљања, изграђен као троспратна кућа 1838. године у Котору;(halo vec tada 3 sprataaaa?)
    Српско пјевачко друштво “Јединство”, основано 1839. године у Котору;
    Српска читаоница, основана 1839;
    Српска народна школа под бригом цркве, основана 1848. године у Котору;
    Српска музичка закладна школа, основана 1854. у Котору;
    Српска народна гарда, основана 1862. године у Котору;
    Српско народно добротворно друштво “Свети Ђорђе”, основано 1868. године у Котору;
    Православна српска учионица, основана 1869. године у Котору;
    Српска православна епископија, установљена 1870. године у Котору;
    Шематизам српско-православне Бококоторско-Дубровачке епархије, сталешко старинарски годишњак, који је почео излазити 1874. године у Котору;
    Српски тамбурашки збор, основан 1895. године у Котору;
    Српска женска основна закладна школа, основана 1893. године у Котору;
    Српска музика, основана 1897. године у Котору;
    Српска радничка задруга, основана 1899. године у Котору;
    Српска кредитна задруга, основана 1901. године у Котору;
    “Јединство” ступило у Савез српских пјевачких друштава 1903. године;
    Српско соколско друштво, основано 1910. године у Котору;
    Српска основна школа, основана у Морињу 1803. године;
    Српска народна школа, основана 1804. године у Горњем Селу код Херцег Новог, које је по тој школи промијенило име у Србина;
    Српска народна школа под бригом цркве, основана 1844. године у Рисну;
    Српска библиотека, основана 1845. године у Морињу;
    Српска штедионица, основана 1850. године у Херцег Новом;
    Српска закладна поморска школа, основана 1852. године у Србини код Херцег Новог;
    Српски магазин, годишњи часопис основан 1896. године у Рисну;
    Српско радничко друштво, основано 1900. године у Херцег Новом;
    Српски хотел, изграђен око 1900. године у Херцег Новом;
    Српска кредитна задруга, основана 1902. године у Херцег Новом;
    Српска земљорадничка задруга, основана 1902. године у Каменарима;
    Српска кредитна банка, основана 1904. године у Херцег Новом;
    Српске земљорадничке задруге, основане 1904. године у Каменом, Mокрину, Главатима, Главатичићима, Пријерадима и Радовићима;
    Српска читаоница, основана 1910. године у Каменарима;
    Српска соколска жупа за Приморје, основана 1912. године у Херцег Новом.
    Српско соколско друштво, основано 1910. године у Ђеновићима;
    Српско соколско друштво, основано 1910. године у Херцег Новом;
    Српска земљорадничка задруга, основана 1911. године у Бијелој;
    Српска земљорадничка задруга, основана 1911. године у Кутима;
    Српско соколско друштво, основано 1912. године у Бијелој.

    Ovo sve imali do balkanskih ratova a posljeeee ihahaaaaa

    Sto se tice prevoda na “hrvatski”(koji nije nikada postojao,bar nidje kao drzavni a niti narodni jezik, do prije 20godina, zahvaljujuci titovom generalu Tudjmanu)
    Citao sam (ako treba potrazit cu) da su vam dozvolili da pricate Dalmatinskim /narodnim jezikom)(ne hrvatskim) prije nepunih 100godina.
    Ali sto bi vas to frustriralo kad od toga vajde nema.

    Onda,sto se tice tvojih dokumenata, ja sam se jednom kladio sa Dubrovcaninom, da je su Dubrovcani dolazili u Cetinje za matrikulu.
    Izgubio je opkladu hehehe
    Da objasnim da me cio svijet razumije;

    Hrvatska je sve do 1918 bila samo mala oblast u raznim kraljevinama (Ugara,Mlecana,Austrije itd) a tek od 1918 postaje dio ujedinejnog kraljevstva SHS sa teritorijom od Rijeke do Zadra na moru,(zahvaljujuci Srbima koji su im oprostili sto su se borili protiv njih, na strani austrougarske), a od Zadra do Bara je bila Dalmatija, a od Bara do Ulcinja je bila CG.
    Slaze te li se?
    Ovo je bilo za vrijeme kraljevine SHS, a kralj je bio po ocu Srbin a po majci
    Crnogorac zar ne?
    Uzimajuci ovo u obzir, vjerujem da imas slike, a mozda i neka dokumenta iz toga vremena, ali samo iz tog vremena kraljevine pa Bokelj nije u pravu.
    Prije toga nemas sigurno ama bas nista… hehehe

    Podjelom na Banovine, Hrvatska postaje Savska Banovina, a Dalmatija postaje Primorska Banovina, ali samo do Stona (Korcula je pripala Primorskoj Banovini) ali je cio Peljesac i od Stona na jug sve do granice Albanije bila Zetska Banovina.
    Glavni grad Zetske Banovine je bilo CETINJE a u Cetinje je bio moj djed… Ban,
    koji je potpisivao Dubrovcanima matrikule hehehehehehe

    Eto moji Kotorani, Skaljari, Dekaderonci, MARKO ovo je istorija nepobitna,
    Sve drugo je laz i podmetanje mucka.

    Nego normalno da sve ovo danas ne znaci nista osim lijepe price.

    Danas je sve drugacije i trebamo to prihvatiti da je tako, i razmisljati sto djeci dati da sutra jedu i obuce i birati presjednika koji ce nas povesti opet pravim putem kao i do sada.
    na pravom putu vjere i nadanja
    Adio vam Mare hehehe.
    Hvala Slavku sto ce mi ovo “ulinuti” hehehe
    Ni prvi ni zadnji put.
    Adio Mare i adio Kotoraninu.
    Pazi se da te kafa ne zagrcne kad budes ovo citao.

    • pa Adio Mare, jadni mi sa tobom sto sve nismo prošli o svim ovim stoljećima ,pa cemo i tebe. jatko crni ti neznas ni sam sto bi, to sto si napisao je tacno; Српско соколско друштво.., e sokole moj jos da zapjevaš zovi samo zovi stici ce sokolovi, pa po imenima drustva vidim tebi dosta toga nije jasno,ma nema veze u Boki je bio zakon pvih sto godina nemaš pravo da glasaš jedino da ziviši da se uciš da sticeš kulturu,ma ne ti nego tvoje pokoljenje, Dalmatija je bila i prije mnogo godina i mnogo velika površinski, tacno je da je Cetinje bilo u tu drzavu i to i jeste bogastvo jednog velikog grada kao sto je Cetinje, bogastvo Boke je to sto je bilo svega toga sto ti čuješ ili polu znaš, ma zato i jeste bogastvo Boke suzivot Hrvata Srba i Crnogoraca i postovanje svega i svakoga, ma ti imas mali kompleks pecine ili kolibe, ma glup.. pa Dubrovnik je bio Drzava Grad,znas li jadan gdje je tvoj sukundjede bio tada,pa zbog toga je i propala kraljevina prva druga i ova zadnja juga koja je jos i valjala,i danu bogati uzmi uci i kad nesto naucis javi se ali nemoj skakat sebi u trbuh sa neznanjem,ajde pozdrav i ne masiraj ljude na ovo zime i poledice,ajde vani i ocisti ovo malo leda da starost ne popada budi drustveno koristan, to ti je pravi put da postanes socijalan i Bokelj.odoh rabotat inace bi ti jos pisao.

      • E poznanice, spominjes nekadasnju republiku Dubrovnik/Ragusa, a ne znas da su se svi Dubrovacki plemici ubili, kad su vidjeli sto ih je snaslo od navale Vlaha, pa kao Francuzi/Napoleon kriv za pad hehehe
        Grad Dubrovnik osnovan je na trgovini sa okolnim zemljama Balkana (Bosnom, Srbijom, Dalmacijom) tokom ranog srednjeg vijeka, nidje nema ni spomena tadasnje tudje pokrajine Hrvatske hehehe
        Kakve veze ima nekadasnji Dubrovnik(pod Vizantijom od osnovanja a osnovan je od naroda sa juga Balkana a ne sa sjevera, koji je bjezao od Avara ) i AustrijskaMletackaUgarska pokrajina Hrvatska?
        Nikakve!
        Kakve veze imaju Dubrovcani i tadasnji zagrebcani i mlecani?
        Nikakve!
        Kakve veze imaju Dubrovcani i Cetinje?
        Velike jer su Dubrovcani isli u Cetinje da dobijaju i ovjeravaju matrikule i pasose kod moj djeda Bana…hehehe
        Dalmatija, postade Juzna Hrvatska, a Dalamtinci asimilirani Hrvati, mada se velika vecina i dan danas prvo izjasnjava da su oni Dalmatinci …polako, polako dosadit ce i njima da im lova od turizma ide ………..> “Beogard”hehehe
        Vidim uslo ti u uvo …zovi samo zovi…i tu srpsku pjesmu pokusavate prisvojiti..bez stida a ..? sram vas bilo..?

        Nego dobro rece, da ides nesto pametno cinjet, i batali se “intelektualnih” razmisljanja”.. ne pristoji ti hehehe
        Ostavi se “la..d.nj.’ i pozdravi mi JD
        Adio Mare!!!

    • ADIO MARE ,normalno da nisi nikad cula/cuo za ova drustva sa Hrvatskim predznakom jer normalno treba biti Kotoranin pa to sve znati,zar ne ?
      Vidis kolika ti je logika suplja i plitka, samu sebe demantujes da si iz Kotora,
      jer da si iz Kotora trebao si cuti barem za neka ! IQ ?
      Za razliku od tebe ja sam za mnoga drustva sa Srpskim predznakom koja si napisao,prepisao sa interneta, cuo jer sam Kotoranin interesantno zar ne ?
      Ti se na ovim portalima bavis prepisivanjem clanaka iz nacionalistickog casopisa Glas Srpske Boke ,koja to nikada nije ni bila,u nedostatku svoga znanja i logike i ti kao pises nesto toboze iz svoje “pameti”.
      Kakve budalastine u vezi matrikule ,pa svi ti se smiju po Kotoru,
      MATRIKULU MOZE IZDATI I OVJERITI SAMO LUCKA ISPOSTAVA -KAPETANIJA,
      ADIO MARE stvarno si posla Adio Mare,daj drzi se propisane ti terapije,
      ali vjerojatno po tebi na Cetinje je bila LUCKA ISPOSTAVA-KAPETANIJA i vjerovatno more Jadransko je zapljuskivalo Cetinje,tvoja masta je neogranicena moram ti priznati,kao i u vezi nekih teorija o povijesti Boke.
      Hrvatski knjizevni jezik nije poceo kao Srpski knjizevni jezik u 19 vijeku s Vukom 1814. i Danicicem 1847,nego je poceo sudeci po Hrvatskim knjizevnim spomenicima ,u 13 stoljece-Vinodolski Zakonik 1280.ili u 14 stoljece-najstarije Hrvatsko prozno djelo latinicom pisano 1345.
      Hrvati imaju najmanje sest sedam vjekova povijesti Hrvatskog knjizevnog jezika prije Vukove reforme Slaveno-Srpskog jezika,odnosno sest vijekova Hrvatske pisane knjizevnosti s cistim narodnim jezikom,dok su se Srbi vjekovima sluzili crkveno-slovjanskim,zatim od 18 stoljeca slaveno-srpskim jezikom i na taj jezik prenosili i prevodili Hrvatska ikavsko-stokavska i ijekavsko-stokavska djela,Hrvati su vec 7 vjekova prije njih imali i gojili u knjizevnosti zivi i cisti narodni jezik i na tom jezimu imaju vrlo obilnu i odlicnu knjizevnost.
      BAN je stoprocentno Hrvatska rijec a Banovine takodje,Banovi isto tako,
      Milo mi je cuti da ti je djed bio Ban na Cetinje ,znaci CRVENI HRVAT,
      Velim ti ja ,polako ADIO MARE doci cemo mi na tvoje pravo porijeklo,
      rekoh ti ja ostalo je jos u tebi vjere pradjedovske ,i samo ime ti je super ,jedino sto mi Kotorani znas kada ga koristimo za nekoga ,ma da ti ne ponavljam stalno, reci ces da sam ti dosadio,
      Pematan ti je jedino zadnji pasus ,
      sto djeci dat da sutra jedu i obuce,i ovo u vezi predsjednika,
      Vidim ADIO MARE uspjesna si kao SPICOSKANDALO ,potpirujes govore mrznje medju komentatorima, jer su se neki uhvatili na tvoje komentare misleci da su to neke osobe za koje su oni isti infisali da im pisu na ovim portalima,pa ti to iskoristavas i dozivljavas kao zabavu,dje ti je tu moral , obraz,potpisujes se sa jednim imenom a u naslovu drugo ime i onda velis napisao ti je onaj a pozdravio te taj i taj,e sto ti sve nece pasti na pamet u tvojem umu.
      Meni ovo dodje kao zabava kad dodjem sa rabote, u vecernjim satima ako nema neki dobar film a ti si se uvatila u tesku rabotu i veliko pisanje.
      Vidim po urama kad pises da imas slobodnog vremena koliko oces i da ne radis nista i nikakvih drugih obaveza nemas ,vec samo o pakostima mislis!

      • Mislim da bi ta prica/istina o Crvenoj Hrvatskoj bila previse za Adio Mare.
        Kad su prvi Srbi naselili nase podrucje ili sire u granicam Duklje?
        Prvi pisani zapis i dokaz je za vrijeme Bugarskog Cara Samuila u 10 stoljecu, kad su se odredjeni manji broj Srba naselio u Duklju bjezeci ispred njih. Prije toga nije bilo ni traga ni glasa Srbima kod nas. Samuilo je dosta popalio, Kotor, Budvu, ali i Trogir,Solin. Zaustavlja ga Hrvatski kralj Tomislav u dvije velike bitke gdje ga je porazio i prisilio na povlacenje.
        Ali tema crvene Hrvatske mislim da nije jos zrela za javnost jer nece biti prihvacena, ali polako, doci ce i to vrijeme. Kao sto smo bili nepozeljni za vrijeme rata sa Hrvatskom, zivjeli sa prijetnjama i pritiscima u Boki – mi smo istrajali. Sad se isti drzavnici hvale sa Hrvatima kao konstitutivni narod u CG itd itd. Ko zeli da cita knjigu Crvena Hrvatska, slobodno da se javi, drage volje bih je posudio.

      • Sto se jedis moj Kotoraninu,
        Ja sam priznao da nisam znao, ali sam isto tako se zahvalio sto sam doznao.
        Ti to nikada meni ne bi priznao, pa ne znam sto da ti se desi.
        Tu je razlika Kotorana iz staroga Grada(mene) i “Kotorana” iz okoline(tebe).
        Vjeruj ti meni da ni ja nisam znao za ova Srpska drustva, do pred neku godinu jer je bilo van moga interesovanja.
        U vrijeme moga odrastanja, to u Kotoru starom gradu niko nije znao, niti ga je bila briga, da to zna, ali kako ti htjede nesto da “dokazes” ja ti uzvratih.
        Normalno, da prepisah( nego je li to sto prepisah neistina s obzirom da prozivas Maticu Boke?), jer ko ce onoliko drustava zapamtiti.
        Tebi je lako, nabroja nam nekoliko pjevackih drustava i jedno RADNICKO?

        Na zalost promijenise se vremena.
        Vas 1.8% hocete da vladate Bokom i Kotorom koristeci bezumlje moga naroda.
        Stara poslovica kad se dvoje svadja treci uziva(dok se ova dva ne pomire hehehe).
        Zla politika iznjedrila najgore sto postoji na ovim teritorijama.
        Skola ti ne pomaze ako nisi podoban.
        Materijalno zamjeni duhovno.Varalice i neljudi postadose delije.
        Vjerujem da ni 1948 nije bilo ovako.
        Bar nam tada Crkvu nisu dirali, iako su je rusili.

        Nisam ti ja kriv sto rabotas, kad se nisi znava snac (Milo je to lijepo rekao)
        Tvoje bitisanje dokazuje tvoju visoku obrazovanost, i QI sto postavi kao meni odgovor hehehe
        “Cudo” da to Slavko propusti da vidi hehehe
        Kad godj je to napisem, on me ugasi….. pa me strah da nece i sada….Jednakost slobode stampe……. u ruke nekih urednika/vlasnika moze postati opasna stvar hehehe

        Nego ovoga moga djeda, Bana na Cetinje, postavi kralj Aleksandar koji je bio cist Hrvat (Od Kulina Bana takodje Hrvata postade Bosna ponosna hehehe)
        Gledam jednu staru mapu Evrope iz 1500 i na vecini teritorije danasnje Hrvatske pise H U N G A R I A …(ako ej enmas da j mail pa da ti ej poslajem..ne moras tvoj da te ne otkrije Jole nego otvori na gmail )
        O cemu se radi ne razumem…vjerovatno neki Srbin crtao ovu mapu hehehe

        E sto se tice Hrvatskog jezika to postujem.
        Hrvati su uvjek pricali razumno (oko Zagreba) da ih Slavonci nikad nisu ni do danas razumjeli a posebno obratno.
        Evo i dan danas nema toga Dalmatinca, koji ce prevesti na Hrvatski jednu recenicu, koju kaze Slavonac, a Boga mi niti obratno hehehe
        U tome je i velicina katolicke crkve da spaja nespojljivo.

        E sto se tice da “MATRIKULU MOZE IZDATI I OVJERITI SAMO LUCKA ISPOSTAVA -KAPETANIJA” pokazuje da si istoga znanja kao onaj iz Dubrovnika, sto izgubi opkladu zbog neznanja/ razuma/nevjerice.

        Predlazem, da se vi koji ste se tome smijali opkladite sa mnom po 1000 eura(moze i vise /nema granice/ a moze i manje, radi tebe jer jos radis za platu) da je ovo istina.

        Pare mozemo ostaviti kod bilo koga i da da onome ko donese dokaze napismeno da lovu.
        Do tada moj Kotoranine, hajde s’mirom, jer mi se cini da si ti neki domazetovic kao JD.

        Sto se tice imena je si ikad cuo za double personality?

        Adio Mare i jopet tebi adio Domazetovicu ..uh izvini adio “Kotoranine”!

    • Adio Mare, Zaista mi je veoma drago da vidim ono sto su Srbi radili po pitanju kulture i integracije u drustvo grada Kotora i Boke. Bilo bi pogresno da ocekujete neko protirjecje jer pravi Kotorani to ne rade. Veoma cijenim cjelokupu Srpsku bastinu iz naseg kraja, ali isto tako ocekujem od vas da postujete drugu stranu. Ako ste pravi Kotoranin, to cete i raditi i odustati od negacije svega onoga sto nije Srpsko i da su svi drugi nekad bili Srbi.

  5. Pustite se svetaca,bandijera,crkava itd,i ne nasijedajte vjecito na Skaline provokativne komentare uvjek argumentovane sa adekvatnom slikom,koja naravno uvjek govori vise od rijeci.Procitajte novi broj Monitora pa pitajte Slavka zasto ne prokomentarise malo o onome sto je mnogo vaznije i aktuelnije.Mada da je mislio o tome pisati imao je kad,mada ionako sve znamo i mnogo vise nego sto tamo pise.

  6. Tri prsta obraza, nesto za tebe:
    PCNEN od 17.10.2012:
    “U Zagrebu je večeras uhapšen katolički sveštenik, fra Šime Nimac kojeg crkva optužuje da je bespravno prodao crkveno zemljište i pobjegao sa 1,3 miliona eura, potvrdila je hrvatska policija, javlja Beta.
    Posle hapšenja 34-godišnji fra Nimac odvezen je u Split, gdje će biti ispitan o pronevjeri za koju ga optužuje Katolička crkva u Hrvatskoj. Druge detalje hapšenja policija nije saopštila.
    Katolička crkva u Hrvatskoj juče je saopštila da je fratar bespravno prodao oko 40.000 kvadrata crkvenog zemljišta u blizini Baške Vode za 1,3 miliona eura koje je podigao sa računa župe.”

    • Keko zaboravio si imas dosta tekstova na b92 i kod drugih srpskih medija
      o zlostavljanju sticenika u manastirima i crkvava u Srbiji od strane njihovih svestenika.
      dobro proticaj ima dosta tekstova pa prenesi i koji ovdje

      • Nikola S. pozdrav da ne mucimo Keka evo novitada: Blic info.
        Blagajnik srpske pravoslavne crkve u Beogradu uhićen je pod otpužbom da je ukrao čak milijun eura iz patrijaršijske blagajne, piše Blic.
        Pišu kako je iz blagajne ukradeno 19,5 milijuna dinara, 40.000 švicarskih franaka, 50.000 američkih dolara i 890.000 eura. Radi se navodno o S. Ž., dugogodišnjem radniku Patrijaršije.
        Crkvu je potkradao dugi niz godina te se sumnja kako će istragom biti obuhvaćeni i drugi blagajnici.
        Uhićenje blagajnika izvedeno je tako diskretno da čak ni zaposleni nisu naslutili o čemu je riječ – rekao je izvor. Za tajnovitost cijele akcije založio se navodno i sam patrijarh Irinej. Na pitanje odakle crkvi toliki novac anonimni izvor je za srpske medije rekao kako novac vjerojatno potječe od eparhijskog razreza.

        a ove vijesti kao i g..Keka nema veze sa vjerom i okanite se gluposti ako volite Boku citajte i trazite u ahivama (Dekaderon Vam je kazao)tamo se edukujte, idite u crkve zbog sebe ne zbog drugih.

  7. Gospodine I…. B…….-alijas Adio Mare-Duklja-Zeta-Crna Gora-Bjeladin Humac-Krtso tokov,da vas zamolim da me u buduće puštite na mir-jer ja sam juče dobio zvanično pismo od vašeg Brata od Strica koji mi pijeti sudom -krivičnom prijavom zbog kako reče :za klevetu i tešku uvredu,vaše obitelji!Pošto se uporno namećete kao supernacinalista podučen i naučen u vašoj velikoj obitelji-za razliku od mene koji sam učen i naučen-u “minijaturi”/na spram Vas?/, na čojstvo i junaštvo bez potrebe mržnje prema drugim vjerama-nacijama i jezičinama poput vaše koja sije li sije nacionalnu i vjersku mržnju i netrpeljivost poput i drugih nacionalista drugih vjera i nacija na ovom i drugim Portalima!Moj apel,shvatite ozbiljno,jer sam se istinski “zabrinuo” za svoju slobodu koja mi može izmađi vašim obiteljskim tužbama protiv mene!Plaši me,posebno,saznanje da ti isti tužioci i sudije su sudili,u Kotoru ,za šverc goriva i oružja-pa zbog toga ispaštali “nevini”-što kod mene u ovim godinama,izaziva neopisivi strah?
    Molim vas,dogovorite se u obitelji kako da se branite od pustih snova -da su svi isti kao vi -i da su svi vaših porijekla-koje niko ne dovodi u pitanje-pa ni ja!!E što se Vi češće češete/obiteljski/ onamo đe vas za-SRBI-vjerjute nisam ja kriv nego moj otac koji me tako upisao u svetoga Nikolu-ne u Mostaru ,nego u Kotoru starome gradu-na koji ima pravo bar koliko i vi-ako ne i više polazeći od toga đe sam rođen-onamo đe se nebih rađao da ste se Vi i vaši “učitelji” pitali?
    Shvatite moj apel-kao vapaj starca koji je umro do pasa-a ostatak očekuje po etapama-sa potonjom željom da Vi niknete -kao feniks -nad mojim odrom sa punim imenom i gvorom-zahvalom za sve što činim za vašu obitelj izguzbljenu u vjekovima mržnje prema svima-posebno prema ljudima druge vjere-nacije!!!!

    • E pa gospodine Jole Dripnjaku sta ja mogu kad ste se silili i brljali porodicu B….l…!!
      Ja sam vas stalno upozoravao da ne brljate i da grijesite u otkrivanju lika Bjeladina Humca a ako ste vi krivi kriva je i Skala sto nije cenzurisala ako je bilo uvrede onda neka njih tuze a ne vas..
      Nego hajde ovako.
      Kad vas budu tuzili vi priznajte sto ste pisali(oni moraju da donesu pismene dokaze i da kazu u cemu vide te uvrede).
      U vasem pisanju nema uvreda osim bljuvanja, a i u tome nema nista laznoga slazem se sa vama uglavnom.
      To sto “brat od strica” prijeti praznom puskom, mora da nikad nije bio na sud i ne zna da klevete vise nema ……….ukinuta je.
      Ovo drugo ne moze dokazati niti u Trojki, a ne na sudu.
      Ima svjedoka za mali bicerin koliko hocete u nasem gradu.

      E ako bas bude mislio da moze, neka tuzi, ali onda ako vas kazne, sto ste namjerno(a jeste) brljali /ali ne vrijedjali/, ja cu platiti tu kaznu/stetu (imate rijec B.H.), a vi lijepo i dalje uzivajte i brljajte na ovom i drugim sajtovima u inat i dalje.

      Nego ima i drugo rjesenje.
      Lijepo mu odgovorite da ste vi sve jasno i tacno pisali i da i dalje u to vjerujete (za to vas sud ne moze osuditi) ali isto odugovlacite proces(nije tesko jer u kotorskom sudu 98%predmeta se ne zavrsava ispod 10godina) , a sve sto imate materijalno prepisite vasoj porodici za zivota, tako da ne mogu njih da tuze/traze naknadu jer nista nece naslediti.

      Eto, ako jos sto mogu pomoci, tu sam, pa ako treba i advokata cu vam ja obezbijediti o mom trosku.
      Nadam se da je dovoljno to od mene.
      Toliko o tome a sada igranka ide dalje hehehe.
      Sto vi mislite o dekaderonu? je li on lazni vjernik i samo misli materijalno?

      Pozdrav vecitom penzioneru JD
      Bjeladin Humac

  8. Adio Mare,
    Vidim da ti je veoma tesko palo ovo sto sam napisao. Ali istina najvise boli, tu ne mogu pomoci. Slazem se sa tobom i znam da su katolici radili velika zla tipa krstaski ratovi, inkvizicija itd Medjutim nije poznato da su ti kraljevi na celu tih pokolja kasnije bili proglaseni svetima. Vidite, to je normalno i redovno kod SPC i Nemanjica. Zaista ne znam odakle toliki animozitet prema Hrvatima iz Boke?
    Da ne postoje dokazi o postajanju Hrvata u Boki, to su vase floskule koje ste izgleda culi na nekim neukim besjedama, a kakvih je kod nas sve vise. Borite se za tzv. istinu, koju niste niti zeljeli niti htjeli da pomno izucite jer se bojite prave istine koje biste pronasli. Vrlo rado cu vam dokazati i pokazati moje stare sacuvane dokumente, jos za vrijeme Mletaka kao i Austrije, kako su Hrvati postojali u Boki. Da li cete vi pristati na portalu Skala radija da javno napisete da ste se licno uvjerili u ponudjene dokaze? Ako zelite, slobodno se javite pa cemo se dogovoriti, popiti kafu i cakulat o istoriji Kotora i Boke, naravno sa dokazima.
    Porijeklo Pravoslavaca kod nas u Crnoj Gori je novo pitanje. Do 13 vijeka, Duklja-Zeta je bila naseljena sa apsolutno katolickim stanovnisvom. Istina je takodjer da su mnogi od njih presli u Pravoslavnu vjeru, znamo veoma dobro pod kojim pritiscima od strane Nemanjica. Cak za vrijeme Balsica, Zeta je dominantno naseljena katolickim stanovnistvem. Da li je neki predak promjenio vjeru iz Pravoslavne u Katolicku, vrlo je vjerovatno, ali isto tako da li su davni preci tih istih Pravoslavnih promjenili vjeru iz Katolicke, takodjer je istina. Rezultat, vjerovatno je i vas predak nekada davno promjenio vjeru iz Katolicke u Pravoslavnu, isto kao sto je to uradio i sam Stefan Nemanja, rodonacelnih svete loze Nemanjica. Da li sada da vas ocjenim? Ipak ne, jer je to svojstveno djacima, a vama bih zelio poruciti da se nastavite smijati i zasmijavati nas ostale, vrlo ste duhoviti, ali znajte i vi i svi ostali, da ogromno kulturno-istorijsko blago Boke i Kotora ne mozete odvojiti od istih i prisvojiti kako se ko sjeti ili mu zatreba, da je Boka i sve u njoj Srpsko ili Crnogorsko, jer zna se da nije a o tome ne treba govoriti niti pisati nego uzimati dokaze koji su na svakom koraku u nasem okruzenju samo ih trebate pogledati.

    • Majke ti Bozije,po tebi ispade da je raspadom jedinstvenog hriscanstva prvo nastalo katolicanstvo pa vjekovima kasnije pravoslavlje??!:)

      • Ma ne srbokelju, gospodin Dekaderon nema pojma o istoriji, to što su pisali neki bezvezni svjetski istoričari ne pije vodu.Ja znamkao i ti, u povjerenju mi je rekao Džomić i Amfi da su Adam i Eva bili srbijanci i tu nema što dalje da se diskutuje…Pa nećemo valjda sumnjati u istinu svetih ljudi koji svoju vjeru u Boga i narod dokazuju svaki dan, ako treba i lopatama, da nas uvjere u ispravnost i istinitost onog što govore i rade…”Nikad nisam prestao da se bavim spasavanjem duša onih koji su na svom životnom putu posrnulli” kaže Branislav Peranović sbijanski pop iz Crne Reke i uze lopatu da spasi jadnu posnulu dušu…lijepo mi suze dolaze kada nešto ovako čujem, vidim i pročitam, pa mu ne povjerovati, svetom čovjeku ehhhhh…gospodine Dekaderonu nevjerniče jedan kako možete sumnjati u ove svete ljude i njihova istorijska i vjerska učenja…Preobratiće se Dekaderon, srbokelju , ako ne, ono lopatom ćemo kao pop Peranović da spasimo posrnulu dušu…
        Veliki “Izvorni srbijanski pozdrav” TRI PRSTA za tebe srbokelju , i tvoje sljedbenike srbok(a)eku i srbadio mare…

    • Dekaderonuuuu,Dekaderonuuuuu!!!

      Poluistine spetljane sa lazima su vasa “istina”.
      Nego mogu li ja poslati jednog prijatelja kod vas na kafu i na to vidjenje(i kako da dodjem do vas), jer sam ja ipak vise za Black Danijels hehehe
      Njemu pokazite vasu dokumentaciju, kad vec necete da mi date na neki sajt gdje to pise.
      Nego da li je Vizantija bila katolicka ili pravoslavna?
      Do kad je trajala kao i na kojoj teritoriji…?
      Kad dodjose Osmanlije na Balkan umjesto njih i Nemanjica?
      Znamo dobro da je narod vjerovao kako je i vladar vjerovao (ne zbog vjere nego zbog vlasti) a sto se tice same CG tacno je da kako nije u mnogo mjesta postojala pravoslavna crkva vjerujuci narod je isao u katolicke… Ovo je i razlog sto se na nasoj teritoriji(CG) i stvorila Srpska pravoslavna crkva.
      Razlog katolicanstva Nemanje je bio jer mu Vaseljenski Patrijarh(Vizantija) nije htjela dati krunu a Papa mu odmah dade …Zbog vjere sigurno hehehe

      Nista mi ne zborite ono “vise papa u isto vrijeme” (a pobijedio onaj koji je pobio sve ostale…i postade Svetac)
      Hajdete molim vas…Dekaderonuuuuuuuu hehehe .
      Najvecu ste neistinu rekli da niti jedan Papa koji je osvajao macem i ognjem nije postao Svetac rimokatolicke crkve…
      Sami znate da je to ensitina ali morate radi onih koji ne znadu, pa moze da prodje ……….
      Sto se tice Nemanjica vise su oni izgradili manastira i hramova trazeci oprostaj od Boga za one koje su morali pobiti, da bi bili to sto su bili.

      Kako su Nemanjici bili osnivaci iste ko drugi da bude proglasen za Sveca toga vremena.
      Ali sto je sa ostalima Svecima SPC koji nisu osvajali macem i ognjem nego se branili od napada UNIJATA i njihovih lazi, a postadose najveci Sveci?.
      MCP SPC ima i najveceg Sveca gdje i katolici i muslimani redovno dolaze na molitvu(Sveti Vasilije Ostroski).
      Ne znam niti jednog rimokatolickog Sveca gdje dolaze pravoslavci i muslimani na molitve?
      Poducite me ako grijesim?

      Nego kakve veze ima rimokatolicka crkva sa Bokeskim Hrvatima?
      Kad citam Hrvatske novine (a citam cesto) tamo primjecujem da pise katolicka crkva u Hrvatskoj, a ne Hrvatska katolicka crkva, sto vi zelite da uvalite takvu neistinu Bokeljima katolicke vjeroispovjesti uglavnom slijepim kod ociju.

      Eto mozda tu i lezi zec, jer ja nemam apsolutno nista protiv katolika Crnogoraca/Bokelja/Skaljara, nego protiv prisvajanja katolicke crkve vas nekoliko novopostalih Hrvata(uglavnom radi dobijanja HR pasosa hehehe)za vrijeme sankcija) koji se ponavljate na ovom portalu.

      Eto toliko moj Dekaderonu(Pravo HR ime) hehehe

      Adio Mare i vama Dekaderonu iako ste jos stojeci, a ne kao JD

      • Dragi ili Draga Adio Mare,
        Mozemo se mi ne slagati u misljenjima, ubjedjivati se ko je u pravu a ko nije, ali mislim da nije u redu vrijedjati ili omalovazavati bilo koga na portalima.
        Uopste se ne slazem niti drzim kao izgovor ili opravdanje podizanje manastira nakon krvoprolica kao razlog zasto su Nemanjici proglasavani Svetima. To zaista ne drzi vodu.Naravno da sam Hrvat i Kotoranin-Bokelj, ne kako vi zamisljate od vremena zadnjih sankcija, nego od mnogih ranijih generacija, sto sam vrlo voljan vam pokazati licno, tj. dokazati. Pozivam vas ponovo, javno preko portala Skala Radija, ako imate kurazi -hrabrosti da se sretnemo, pod uslovom da cete posteno napisati na portalu ono sto vam dokazem. Da li cete imati sluha za tako nesto, kao i na moj raniji poziv ostaje da vidimo.Do tada uzivajte u vasem pseudo pisanju i iznosenju tvrdnji bez dokaza.

        • Dragi ili Draga Dekameronu.
          Osnivac SPC nije zasluzan po vasem katolicnom saznanju da bude Svetac
          te svoje Crkve… uvazavam vas misljenje.
          Po istoj logici odgovorite mi ko je u katolicanstvu zasluzio da bude Svetac/ mislim samo na Pape…recimo od onih koji su vodili krstacke ratove i slali djecu Evrope da izginu radi njihove vjere… daj Dekaderone jezim se kad pisem o tim “vasim” svecima posle 1054g. pola ih je bilo clanova inkvizicije zar ne?
          Odgovora nema jos, o postojanju Hrvata u Boki i Sjevernoj Dalmaciji prije Strosmajera tj prije 120g? Zasto?
          Kad tvrdite da ste vi Hrvat,Kotoranin-Bokelj aj bih prije rekao po pisanju da ste vi Italijan>Mlecanin> i negdje iz prigradskih MZ., poreklom,
          pa kako su oni prakticno nestali, onda jedino je sto ostaje da budete jedan od onih sto se grabio za pasose radi viza.
          Ali to je ipak vasa i njihova stvar da budete sto zelite a ne moja,
          Nego ostavite i nas da budemo ne samo sto zelimo, nego da nas pustite da budemo djeca svojih oceva, djedova, pradjedova ….da budemo ono sto su oni bili.
          Nikad nisam osporavao nikome da bude sto hoce, ali ne dam ni da iko pokusava, pogotovo lazima i neistinama da me pretvori u nesto sto ja nikako ne mogu biti, po niti jednoj logici.
          Istine radi, evo banalnog primera jednog “ofucanog” penzionera na ovom protalu (JD.),koji navodi da je 1948g u CG bilo 30%.
          Isti nikad nije rekao da je prije 1948 bilo >95% Srba u CG.
          Gdje i kako nestade 1948 toliko Srba je samo logicno pitanje zar ne?
          Posle takve “istine” samo dolazi do reakcija i stvaraju osjecaja danasnje slike jadnog morala ovog drustva koji ja ne mogu da podnesem i samo pokusavam da se koliko mogu suprostavim takvoj logici i dokazivanju takve”istine”.
          Sto se tice kurazi/hrabrosti moram priznati da je nemam u toliko mjeri da se sretnem sa vama(strah ej cudo) pa cu poslati predstavnika kod vas na kafu i razgovor ako jos to nudite.
          Znas ono: …umalo se uze ne pretrze….a ima spijuna rogo podosta i sve vise.
          Citao sam dosta od prvoborca, don Nika Lukovica, al’ nidje ne nadjoh to sto vi drzite u tajnosti.
          Dajte to na Vikapediji ili objavite javno te drzavne tajne, da ne idemo rogo na price u malo… jer nisam tome vican…svasta ljudima moze padnut na pamet hehehe
          Zato dovidjenja moj Dekaderonu pa kad objavite te vase tajne javite se.
          Adio Mare hehehe

          • Normalno treba biti Kotorani da bi se znala povijest Kotora i Boke kotorske,jer normalno ove pridoslice kao ADIO MARE ne mogu to znati oni znaju povijest krajeva iz kojih su dosli,sjecanja rodne grude su im jos svjeza,nemaju kao mi pregrst dokumenata od nasih djedova i pradjedova,pa zato i pisu svakvakve gluposti i neistine,te nas zaista zasmijavaju i zabavljaju u trenucima odmora.
            Turski putopisac Evlija Celebija 1664.godine -opisujuci svoja zapazanja i dozivljaje u svome glasovitom djelu”Kronika putnika”(Tarikhi Sijjah)-kaze da u Herceg-Novom zive ,Arnauti,Bosnjaci i Hrvati.
            Rus Petar Andrejevic Tolstoj ,u svom dnevniku,11.Lipnja 1698.godine pise;U 7 sati ujutro krenuli smo po zalivuod grada Herceg -Novog. Vjetar je bio slab i nije nam povoljan .Istog dana , u 12 casova ,doplovili smo do mestanceta koje se zove Perast.To je mestance u mletackoj drzavi i u tom mestancetu zive Gervati (Hrvati) ,pomorski kapetani, astronomi i mornari.
            U doba mletacke vladavine tim krajevima sluzbeni jezik bio talijanski,ali su postojali prevoditelji za hrvatski, kao sto je to 1740.godine bio Antun Pasquali (Paskvalic), istumacitelj od jezika harvatskog.
            Za vrijeme Austro-Ugarske u nekim osnovnim skolama poducavao se hrvatski jezik.Tako je bilo i u osnovnoj skoli na Muo ,sto se vidi iz naridzbenice,datirane 1868.godine, kojom se ,izmedju ostalih knjiga, narucuje i HRVATSKA POCETNICA.
            Mnogi brodovlasnici tog vremena daju svojim brodovima hrvatska imena poput “BAN JELACIC” ,brod u vlasnistvo Krsta Marovica,Nikole Radimiri, i Bogdana A.Dabinovica.zatim brod “NAPREDAK” u vlasnistvu Petra Zbutege iz Prcanja.
            Hrvatsko pjevacko drustvo “Zvonimir” na Muo 1888
            Hrvatsko sokolsko drustvo 1889 u Kotoru
            Hrvatsko drustvo “Sastanak” u Skaljarima ,1897.
            Hrvatsko radnicko drustvo “Napredak” 1898.
            Hrvatski pjevacki tamburaski zbor 1898.
            Hrvatsko sokolsko drustvo U BUDVI 1889.osnovano,kao i u istom gradu,
            Hrvatsko pjevacko drustvo “ZORA” Budva
            Hrvatsko drustvo “SLOGA” u Prcanju
            “HRVATSKI DOM” u Herceg Novom ,1902.
            Hrvatsko tamburasko drustvo “Antun Starcevic” u Tivtu 1906.
            “Hrvatska citaonica ” u Lastvi tivatskoj
            “Hrvatsko tamburasko drustvo u Gornjoj Lastvi,
            Hrvatski Sokol u donjoj lastvi 1919.
            Hrvatsko tamburasko drustvo “Napredak” u Gornjoj Lastvi 1919.
            Prosvjetno drustvo “LISINSKI” na Prcanj
            Hrvatska limena glazba u Budvi
            Hrvatsko pjevacko drustvo “Ljudevit gaj ” 1933.
            Hrvatsko pjevacko drustvo “Tomislav” u Skaljarima 1938.

            JE LI TI DOSTA ADIO MARE ,treba li jos ,prsti me zaboljese pisajuci
            cekaj malo ,da odmorim i popijem KAVU,

  9. Vagabundo,prijatelju dragi,

    Sto si se unervozija?

    Nije sramota sto ti je djede vjeru promijenio.Sigurno ga je muka nacerala.
    Sramota je sto si ti to “zaboravio”.Na komican nacin se trudis biti veci Hrvat od onih iz Medjugorja…
    Sahovnica i Sv.Tripun,bokeska mornarica,…….e kuku i lele…….komedija….he he

    • e kuku i lele…….komedija….he he
      koliko treba ljudi u ovom gradu poslati na posmatranje u dobrotsku psihijatriju

  10. Jovan Jovanovic Zmaj,Srpski pisac je daleke 1883.godine napisao;
    Hrvat se ne bori da sto otme kome
    Cuva sveti oganj na ognjistu svome
    I dok tako cini,u najtezi dan
    I Bog je i pravda na njegovoj strani.

    • Tacno davne 1883godine, kad su se Hrvati i Srbi smatrali Slovenima pa samim tim i bracom.
      Srbi se upravo oslobodise i stvorise svoju drzavu, dok su Hrvati, Dalmatinci i Slavonci bili u ropstvo Austrougarske ili i ovo nije tacno.
      Posle Srbi dobise “noz u ledja”, kralj ujedinitelj popi metak, i prestade bratstvo…nazalost?
      Adio Mare i tebi moj Kotoraninu

      • ma bravo vidis kako si bistar,uvjek ti je pri ruci Gebelsova istina,po tome ste blizi njemcime nego nama. sve je to istina koju si napisao samo si zaboravio izmedju toga da napises da su od Dalmatinaca i Bokelja pravili pravoslavne,Crnogorce bracu samo po vjeri(pravoslavni) tamanili ubijali zatrli im dio istorije a sve za Brastvo pod cijim krizom nisi napisao a i kako bi kad si ti adio mare a tu rijec koristimo mi Bokelji za one koji su posli na kvasinu pa im je kuca ne bregu u dobroti.

  11. Dekaderonuuuuuu
    Sve lijepo i uglavnom tacno, osim dio kad hoces da povezes/poistovjetis Hrvate i Dalmatince a nejes razloge?

    Imas li ikakvijeh dokaza od prije hajde 120godina da se Hrvati spominju u Boki a i u cijeloj Dalmaciji?
    NEMAS.
    Nije ih niti bilo do Prvog Svjetskog rata kad su kao Austrougarski soldati napadali Boku i CG i gadjali Lovcen zajedno sa Bokeskom Mornaricom.

    Danas su katolici u Kotoru poreklom ili pravosvlavci/Srbi uglavnom ali hajde i Crnogorci/ a 98% su porijeklom Dalmatinci ili Hercegovci/ Vlasi.

    Sto se tice ratovanja/ubijanja pa Rimokatolicka Crkva je najpoznatiji svjetski osvajac ognjem , macem, paljenjem, trovanjem, falsifikovanjem/atskavanjem itd.
    Toga po internetu koliko hoces da nadjes, da se zaprepastis i ne vjerujes da je istina, ali stare knjige tako zbore.

    Koliko godina je postojala inkvizicija i sta je radila?
    Davala djeci kolace ?
    Kad nesto pises razmisli o tome a ne stihijski otkrio svijet.
    Sta je katolicka crkva radila u Engleskoj,Spaniji, Francuskoj, Cijeloj Ilirskoj Damaciji…….. hajde da prestanem jer ce me Slavko ugasiti…. hehehe

    Suzivot u Kotoru je uvjek bio poznat i to je jasno napisao i S.M. Ljubisa,
    o sastanku preko 400 Bokeljskih velikana i vodja na Prcanju, a njihovo pismo Banu Jelacicu jasno pokazuje ko su bili tadasnji Bokelji, i zasto nece da se pripoje Austrougarskoj po bilo koju cijenu, iako su imali pritisak tadasnjeg Crnogorskog Vladiek Svetog Petra Cetinjskog.
    Zato Adio Mare i ponovo tebi adio Dekaderonu.
    Sjedi 1.

  12. Kakve veze Nemanjici sa SV. Tripunom uopste imaju? Ali kad ste vec pomenuli Nemanjice, hajde da malo pisemo o njima. Da otkrijemo neke istine koje obicni gradjani ne znaju. Pocinje sve od Stefana Nemanje, rodonacelnika. Rodjenog u mjestu kraj Podgorice, u Duklji za vrijeme vladavine Vojisavljevica.Po rodjenju biva krsten kao katolik. Pravoslavna Grcka crkva iako je imala periodicno kontrolu Vizantija, nema uticaja na Dukljansko zapadno orijentisano stanovnistvo. Kad je otisao za Rasku, Stefan se pokrstio u Grcku crkvu. Uspon do zupana raskog je bio prostrt krvlju svojih protivnika. Ipak bio je vazal Vizantijski, a osvajanje Duklje koja je bila nezavisna islo je u korist i Vizantiji.Sve gradove u duklji je spalio izuzev Kotora, jer je veoma cijenio taj grad, jer je prethodno u mladosti boravio cesto. Mnogo vise postovanja prema Sv. Tripunu je pokazao on, nego isti oni koji komentarisu ovdje. Duklja na upravljanje biva dodjeljena najstarijem Stefanovom sinu Vukanu, koji uz odobrenje Pape,nastavlja da nosi krunu od Vojislavljevica, te ja zapravo Vukan prvi Srpski kralj. Medjutim taj Vukan je bio katolik i veliki zagovornik te vjere, sto nam brojni dokazi kazuju. Kao najstariji sin, Vukan je polagao pravo na cjelu teritoriju Raske. Medjutim, Stefan Nemanja to nije mogao da odobri jer Vizantija,ciji je on bio vazal, protivila tome. Time, protivno praksi, imenuje mladjeg sina Stefana za naslijednika. Odmah pocinje rat izmedju dva brata, dug i krvav.I bez pobjednika. Vukan je suvereno drzao Duklju, kao kralj i katolik. Duklja je bila razvijenija, naprednija u odnosu na primitivnu Rasku.Takvo stanje je trajalo godinama, dok se nije iz Hilandara vratio najmladji sin Rastko. Poceo je propagirati Srpsko Pravoslavlje u Raskoj, ne u Duklji.Njegovim naporima miri zaracenu bracu. Stefan Nemanja po drugi put mijenja vjeru, kao i njegov sin Stefan, naslijednik.Da nije bilo Vizantije, na srpski prijesto bi bio Vukan, i danas bi srbi bili Katolici.Do smrti Vukan nije prihvatao brata Stefana kao nadredjenog. Zivio je do smrti u Duklji kao njen suvereN.Njegovim odlaskom, pocetkom 13V. sprsko pravoslavlje se pocinje spominjati u Duklji-Zeti.Poznato je da su skoro pa svi Nemanjici kasnije proglasavani svetima od strane SPC.Prvi je bio Stefan Nemanja, koji je uzeo zamonaseno ime Simeon.SPC-vu vezuje najveci apsurd za sve religije, gdje su njihove kraljeve proglasavali svetima nakon smrti, a svaki od njih je bio ogrezao u krv i ubijanja i sve sto je suprotno krscanskom zivotu. Kako je to moguce?To su osnovni postulati SPC, drzavna politika i podrzavanje njenih lidera u potlacivanju drugih i uzimanje onoga sto im ne pripada, kao sto je i dan danas.Katolici su u Boki autohtoni,originalni.Koliko se god trudili i pisali kojekakve tvrdnje, nista to ne moze promjeniti.Hrvati iz Boke takodjer su fakat koji ne mozete izbrisati, koliko god se trudili. Povezanosti boke sa Hrvatskom bas i nema, ali sa Dalmacijom je ima itekako.Jos za vrijeme Rima, Vizantije,Mletaka,Austrije Boka je pripadala sirem regionu-Dalmaciji. Rukovodeci i Administrativni centar je bio Zadar (staro ime je Iadria, po kojem je Jadransko more dobilo ime).Ogroman broj pisanih dokaza kazuju da je Boka bila pod dalmacijom, licno takvih posjedujem dosta. Iz tih relacija vode povezanost Hrvata, iz Boke i Dalmacije, sto je vrlo jasno onima koji zele da znaju istinu. Takodjer, suzivot Hrvata, Srba i Crnogoraca u Boki je uvijek bio nadaleko poznat, jer je malo takvih koji se mogu ponositi sa time. Ono sto se trenutno i zadnjih 25 godina pokusava uraditi u Boki i Kotoru, je razbijanje toga sklada, suzivota i harmonije koji su uvijek bili prisutni. Ocito to nekome ne odgovara, motivi su itekako poznati. Doseljenici su uvijek bili dobrodosli u Kotor, ali su postovali i cjenili zatecene obicaje.Novodoseljeni stanovnici potpuno odbacuju da prihvate visevjekovne obicaje koji su nasi preci bastinili, vec zele i trude se svim silama da
    unesu svoje obicaje.Tu dolazi do problema jer Kotor po cemu je bio poznat, ce se tesko odbraniti od takvih, kojih je na zalost puno. Ali odustat se nece i borit cemo se svim mogucim i kulturnim metodama da prenesemo nase obicaje sledecoj generaciji i da se nastavi kako je uvijek i bilo…

      • …..i rogo,ne trebas se izvinjavati za “grubosti”.Razumijem ja uticaj mijesanja rodjacke genetike i mentalne posljedice iste……

        • bravo ti ga vidis kako znas vrijedjat ali opet sebe i svoje pleme e kukavce po pameti, procitaj malo i o tome stalno ti pisem da se edukujes a ti pokusavas bez argumenata opet vrijedati ali klicama svog sela i pokoljenja,bice ti se djede obrce od jada a kako i nece.

  13. PITANJE.
    DALI SE RADI O ISTOM SVECU KOGA NEKI ZOVU SVETI TRIFUN A DRUGI SVETI TRIPUN?
    Свети Трифун је рођен у селу Кампсади у Фригији, …………..
    У православној цркви празнује се 14. фебруара по новом, односно 1. фебруара по старом календару.
    Svake godine 14. februar, među pravoslavnim Srbima, slavi se kao dan Sv. Trifuna.
    Veruje se da Sv. Trifun štiti sela i naselja od grada i poplava, odnosno da je čuvar vinograda i drugih useva od raznih štetočina. Posebno u vinogradarskim krajevima Vojvodine, Šumadije i Pomoravlja to je najveći vinarsko-vinogradarski praznik jer je Sv. Trifun zaštitinik i slava vinogradara i gostioničara…

    SV. TRIPUN
    ……..velike proslave u njegovu čast ograničene su uglavnom na Južnu Italiju, Boku kotorsku i Dubrovnik. ….Najpoznatija proslava Svetog Tripuna je svakako u Kotoru, čiji je on zaštitnik.
    Prva spominjanja moći Sv. Tripuna vežu se uz kotorskog građanina Andreu Saracenisa koji je donio moći sv. Tripuna u Kotor, te sagradio crkvu u njegovu čast…. “Na dijelu oltarske pregrade pronađen je i datum 13. siječnja 809. koji potvrđuje da Kotor već 1200 godina čuva moći Svetog Tripuna”.?
    Izvorno, dan mučeništva sv. Tripuna je 2. veljače, međutim zbog blagdana Svjećnice, nije se slavio na taj dan.
    U samom začetku, moći su se prenosile dan prije 2. veljače ili dan kasnije, većinom 1. veljače. Pisane tragove o proslavi Svetog Tripuna na 1. veljače možemo pronaći u više izvora: Mramorni napuljski kalendar (9. stoljeće), Carigradski sinaksarij, ruski kalendari, grčki sinaksariji, itd.

    ADIO MARE I ADIO JOS JEDNOM MOJ DOBRI I POMALO P..T..I MARKO KAKO JE POK.KAP.NIKOVIC GOVORIO SVOJIM DJACIMA

    Nego, ako je vjerovati Marku, pa su crkveni oci radi delegacije iz susjedne drzave postavili Hrvatsku zastavu, onda stvarno ne vidim nekog problema, ali da li bi bilo problema kad bi dosla Srpska delegacija u Katedralu Svetog Trifuna, pa da Don Anto i ostali crkveni oci postave Srpsku zastavu, kao sto su postavili i Hrvatsku (ipak je Kotor i Katedrala pripadala Srpskoj drzavi za vrijeme Nemanjica, a Hrvatskoj drzavi nije NIKADA) hehehe uffffffff sto bi onda bilo Markooooooo!!!
    To bi se vjerovatno zvala Nemoguca misija sa Dacicem u glavnoj ulozi jer smo svi “braca” zar ne?

    • da zastava je postavljena kada je bila HR delegacija
      a srpska nikada nije ni dolazila a izgleda da i nema namjeru jer ne postuje manjine u svojoj zemlji pa kako bi kod nas
      braca bi trebali biti, ali ne mozemo jer nije do nas vec do vas
      vama smeta hrvatska zastava a kamoli sto drugo
      tako da o braci je tu tesko pricati, mozemo biti samo prijatelji
      ali isto na distanci, jer 90 te niko ne zaboravlja ali treba prastati
      dzabe ti i Nemanjici i svi ostali
      katedrala ne moze biti srpska to ne postoji
      a kotorskom upravlja papa tj pod njegovim je patronatom koji ju je i podigao na nivo bazilike

    • uh sto mrzim pametnjakovice kao sto je Adio mare
      dijele ovdje lekcije a ne mogu srediti svoju kuci
      ovdje se radi o proslavi sv tripuna a ne politickimk skupovima
      i naucnim izvjestajima koje ovdje doticni navode
      sto vam smeta fotografija, fino pise da je arhiva, nije ova godina i nije u pitanju
      zastava nego proslava sv tripuna
      nemojte podmecati druge stvari, veoma je lose
      to pokazuje koliko ste prizemni!!!!!
      ali i vecina komenatara ovdje daje par istih osoba koji u svemu vide srpstvo
      sto je veoma lose i sto pakazuje koliko su mali ljudi
      nije sve u vjeri i naciji, inace ovu raspravu ovdje oko ove teme nisu pokrenuli hrvati ni katolici vec se zna ko, vidi se dobro iz komentara a tako su radili u ratnim godinama
      adio mare svi vam se smiju na komentarima cak i “vasi” ha ha
      oladite malo previse ste nacionalno nastrojeni

      • E draga Sanja,
        Hvala na “pametnjakovicu” ali mogla si upotrebiti i “naobrazovane” umjesto.
        I molim te, pisi imena velikim slovom, a pogotovo ime SVECA bilo da ga zoves Frifun ili Tripun zlu ne trebalo.
        I ovde ne pise da je arhiva, nego IZ arhive.
        Skala nije toliko stara da bi se dalo shvatiti da je to bilo nekad davno.
        Naprotiv, imam misljenje da je to Slavko M. namjerno uradio da bi vidio reakcije citalaca, jer sam siguran da se ni njemu ne svidja da (ne samo ta)zastava tudje zemlje sa kojom je CG bila u ratu do prije 10-15 godina vodjena istom ovom vlascu vijori do juce neprijateljske barjake a ni sah nisu vise htjeli da igraju radi nje..
        “Promjena “misljenja” vlasti je po meni lazna, i okrenuta je samo ostajanju i dalje na vlast, bez obzira na cijenu.
        Zato dokle se narod ovako “svadja” oni likuju.
        E zato smo ja i Bokelj tu, da im cinimo to sto hoce, a vi ste takodje tu da bi smo se prepucavali, da nismo ono sto jesmo, a to je da smo svi mi LJUDI.
        Zavadi pa vladaj.
        Da je slucajno bila Srpska zastava, ne na katedrali, nego na nekoj privatnoj kuci u Kotoru Skala bi to odmah obajavila da “velikosrbi” ne postuju CG.
        Pa bi se onda javili opet Kotoranin, Skaljarin, kickboxeri,Marko i ti Sanja.
        Zato odmorimo malo, i glasajmo za Bojovica, da budemo ni za jedne ni za druge hehehe.
        Adio Mare i tebi Sanja..lijepo sanjaj.

        .

    • Poznat je slucaj Miholjske prevlake ,koja je u stvari Miholjska PREVARA,
      Prije nego su dosli Njemanici u Boku ni traga od Pravoslavlja ,medjutim naidjose na BENEDIKTINSKE crkve ,jedna od tih je bila i na poluotoku Prevlaka,odmah je razorise jer je bila zidana u Zapadnom stilu a i obredi u njoj u zapadnom stilu, a svecenstvo poubijano i protjerano,zatim su od razrusenog materijala Nemanici napravili Miholjsku prevlaku sa kojom se tako ponosite danas, ali srecom ima literature gdje ljudi mogu spoznati istinu,Arhitekti iz Beograda kad su dosli do starih temelja Benediktinske crkve na Prevlaci odmah su iskopavanja obustavljena jer bi se otkrila istina,a znaju dobro nasto su naisli ,raspitaj se malo o ovome dogadjaju to i posteni Pravoslavci priznaju.
      Specificnost Benediktinaca je bila da su podovi u crkvama i ispred njih radjeni kao sahovsko polje crveno bijelim kamenim plocama, pa kad dodjes ADIO MARE I BOKELJU ,ispred sada Pravoslavne Crkve SV. NIKOLA Spusti Glavu prema podu trga i VIDJECETE ISTINU,
      A gdje su Vam Pravoslavne crkve u Stolivu, Prcanju, Mulu, Skaljarima, Dobroti, Ljuti itd, ove novoizgradjene su mrtvacke kapele to mi nemojte brojati.
      Sv.Tripun je ranokrscanski Svetac prije podjele Crkve na Istocnu i Zapadnu,a ti ADIO MARE ako je suditi ko je dje bio onda bi na Vasim crkvama trebalo postavit POLUMJESEC jer su Vam crkve bile pod Turskim protektoratom 500 godina sto znaci da su pripadale Turskoj drzavi, sledeci tvoju logiku rasudjivanja , ADIO MARE,znate dobro da se Vaseljenski Patrijarh postavljao odlukom i voljom Sultana a ne crkvenog Sinoda,sto nije slucaj sa nijednom Zapadnom crkvom,Grcka Pravoslavna crkva blizu 600 godina pod Turskim protektoratom.odnosno vlasnistvo ondasnje Turske drzave slijedeci tvoju logiku
      ADIO MARE

      • Koja si ti povrsna sve/neznalica Kotoraninuuuu.
        Poluistine i lazi ti ispade kao i spajanje majmuna i ovaca.
        Vjerujem da si u najboljem slucaju imao dvojke u skoli.
        Kad je ukinuta Pecka Patrijarsija rece…?
        Sila Osmanlija je bila toliko mocna da slusajuci tebe mislim da su dosli do Beca preko Eskima ili Aljaske, a ne preko Balkana i Madjarske.
        Sto se tice Svetog Trifuna slazem se da je bio ranohriscanski Svetac, ali kako postade rimokatolicki, mi nije nikako jasno?
        Hajde objasni mi to jer nemam pojma kad je postao Svetac kod
        rimokatolika i kako?
        Nego sto se tice biranja patrijarha, mozes li mi objasniti kako su se birale Pape u srednjem vijeku, pogotovo kad ih je u jednom trenutku bilo nekoliko u isto vrijeme? hehehe ‘ebena je istorija brale.
        Nego zasto rimokatolici ne vole niti postuju Svetog Cara Konstantina koji im je dozvolio vjeru da upraznjavaju javno?
        E kad budes to mogao shvatiti, vjerujem da ce ti o svemu ostalome odjednom sinuti spoznaja (koja ti nece biti bas mila/prijatna)
        Zato rogo mili, nabroji sebi u male, 5 tvojih predaka po imenima, pa ces se zacuditi da ta imena nisu nimalo primorska(u najmanju ruku).
        Zato imas internet i citajjjj .
        Zalutase Mujo, Fata i mali Haso u sumu i sretnu Tarzana, Jain i malog majmunceta Citu.
        Tarzan se kulturno predstavi i kaze: Ja sam Tarzan, na sta ce Mujo, ja sam Mujo.Tarzan nastavi i rece: ovo je Jain, a Mujo kaze ovo je Fata.
        Nato Tarzan kaze ovo je CITA’, a Mujo opalim samar malome Hasu i kaze: Vidi majmun Cita a ti jos ne….
        Naravoucenje…dobit ces samar, ako i dalje budes pisao a da prvo ne procitas i promislis sta pises.
        Adiooooooooooo Mareeeeeeeeeeeeee!!!

        • ADIO MARE kako boli istina a ?
          ,nema tvojega he,he he,he,nego
          Adioooooooooooooooooooo Mareeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
          vidi se da si posla Adio Mare stvarno ,imas u Stari grad u apoteku svjezih bensadina i apaurina, dosli su ,rece mi jedan prijatelj sto ih koristi,pogotovo kad sretne takve kao sto si ti u grad,
          Kako boli istina spoznati da si bila Rimokatolik do dolaska Njemanica
          zato i shvatam sto koristis Latinski naziv ADIO MARE, ajde barem je nesto katolicko ostalo u tebi ,koliko toliko sto cemo sada,bolje ista nego nista ,sto bi narod rekao.
          Malo iz povijesti, Pecki patrijarh je prijetio Cetinjskom Mitroploiti
          da se povinuje Turcima i bude njihov podanik sto je ovaj vec odavno bio,pogledaj na internet malo,sto govori ko im je bio povise njih,
          i ciji su bili podanici,pa je tako Cetinjska Mitropolija bila jedina koja nije bila podanicka Mitropolija i kao takva i oznacena na karti tadasnje Crne Gore, ADIO MARE,nijesu Turci upravljali sa njima kako su htjeli,
          Reci mi ijednog crkvenog poglavara Zapadnih crkava ,Rimokatolicke ili,Protestantske itd, da su postavili Turci
          Naravoucenje;Patrijarhe i Svete sinode Pravoslavne crkve postavljali su Sultani i Pase .ADIO MARE znas ti to dobro,znam da te to nervira ali sto cemo ,tako je to bilo,povijest (istorija to kaze)
          je..na je povijest (istorija) a ADIO MARE u pravu si,
          Vidi se da ti je znanje ravno nuli iz religije zato i bupetas svasta ,neznas ni kad je bio Car Konstantin,
          Milanski Edikt Adio Mare ,nula iz vjeronauke a vjerojatno si ih imala i u skoli puno,dvojka je vise od nule zar ne ?
          Car Konstantin se postuje i spominje i postuje stalno u Rimokatolickoj crkvi za tvoju informaciju,da nije slucajno bio Pravoslavac po tvojoj logici,vjerovatno jest,
          Poznata laz i neistina je da je sada Aja Sofija,bila najveca Pravoslavna crkva kako znadete govorit to je bila ranokrscanska ( hriscanska) crkva a ne Pravoslavna najveca crkva kako neznaveni znaju reci .
          Ne odgovori dje su crkve Pravoslavne u Skaljare ,Muo.Prcanj itd a ADIO MARE ?,sad ti je valjda vise jasno sto su ti preci bili do dolaska Njemanica,crkveni podovi i trgovi kao sahovska polja crvenobijele boje a ?
          Benediktinci ih napravise bice da su im tvoji preci pomagali,lijepe srece te nijesu unisteni kao u Zeti,i na Prevlaci i na mnogim drugim mjestima jer bjese preko 20 Benediktinskih samostan,pa imamo zive dokaze zivu ISTINU,
          Nemoj mi se puno jedit a vidim da gubis nerve kao i vazda, Bokelj je gospodin za tebe u komentarima , popij nesto za umirenje bit ce ti lakse a neznam ima li sto za ksenofobiju, pitaj mozda su pronasli stogod.

          • Kotoraninu izvini nisam vidio da si mi se javio hehehe
            Spominjanje apaurina i bensandina sigurno nije slucajnost, jer toliko puta me pozdravi sa Adio Mare da te stvarno shvatam, i razumijem sto znaci opcesija hehehe.
            Procitaj sta sve napisa pa se hajde sam sebi nasmij hehehe
            Od Konstantina do Aje Sofije hehehe
            Koja si ti neznalica moj kotoraninu da je mene zbog tebe sramota, ali eto reda radi da pocnem.
            01. Osmanlije zauzeze Konstantinopolja 1453.g.(nas pravoslavni Rim), Vizantijskog/Pravoslavnog, a ne Rimskog/katolickog ne/znalice(ti si kod Dekaderona sigurno procitao da je Vizantija bila katolicka od 1054? Adio Mare… kotoraninu)
            Sjedi 1.
            02. Vec sam odgovorio Dekaderonu, a odgovor je isto kao i gore.
            Danasnja Crna Gora pa sve do Stona/sa Stonom/ je pripadala Vizantiji. Vidi mape tog vremena pa ce ti biti jasno.
            Osnovnom logikom se mora shvatiti da su te teritorije bile pravoslavne kad su se pojavili Nemanjici, jer nisu osvajali katolicke zemlje nego vizantijske.
            Znam da je ostalo par biskupija(Barska i Dubrovacka) pod kontrolom Rima (dozvolom vizantijskih vladara i Nemanjica).
            Sjedi opet 1.
            03. Koristim Adio Mare iz razloga sto sam rodjeni kotoranin pa kad nekome kazemo “..otiso si sarmu nisi prebo” on shvati zasto mu se kaze, jer je to isto, kad ti ja kazem Adio Mare hehehe
            Opet sjedi 1.
            04. Seoba Srba je bila sa Patrijarhom Crnojevicem posle izgubljenih bojeva sa turcima, pa su morali napustati Pec i Patrijarsiju koju je 1913 oslobodio kralj Nikola i postavio Mitropolita Dozica(koji posle postaje Patrijarh SPC kao i poslanik clan Podgoricke Skupstine) .
            Austrougarska im je dala autonomiju u Krajini sa sjedistem u Karlovcima iz razloga sto su branili njene granice od Turaka.
            Nikad niti jedan Patrijarh SPC iz Karlovca nije uputio slicne “naredbe” Mitropolitu CrnogorskoPrimorskom (sam naziv Mitropol nije isto sto i Patrijarh, zar ne? valda toliko bi trebao da znas ali … hehehehe)?
            Taj koga ti zoves Patrijarh Pecki je bio(grk) postavljen od Osmanlija te je normalnoda ga tadasnji Srbi u Crnoj Gori nisu smatrali za ozbiljnog, niti ga je ko sto slusao.
            Nazalost, sjedi 1.
            04. Rimokatolicka crkva ne moze da smisli cara Konstantina (koji normalno nije mogao biti Srbin, jer se radi o pocetku 4 vijeka ali to treba znati) jer je centar rimskog carstva prenio na istok.
            Istocno Rimsko Carstvo postaje Vizantija, a zapadno nestaje nekoliko vjekova, ako se dobro sjecam?
            Ne sjecam se kad se ono obnovilo i kojim Saborima?
            Cini mi se da su neki osvajaci na silu postavili nekoliko Papa pa posle krvavih pokolja i ratova jedan ostade ziv, ali ne bih o tom dijelu istorije katolicke crkve.
            Znaci opet sjedi 1.
            05. Aja Sofija je bila Vizantinska Pravoslavna Crkva.
            Nevjerovatno neznanje se moze jedino opravdati sa apaurinima i bensendinima?
            Tvojom savrsenom logikom i Vatikan odnosno Bazilika Sv Petra i Pavla je ranohriscanska, pa samim tim nije katolicka hehehe
            Ovo ce ti zamjeriti cak i Dekaderon, koji ima tajne dokumente.
            E ovde ne pomaze ni Adio Mare.
            Sjedi opet -1.
            06. Sto se tice pravoslavnih Crkava u Boki bilo bi cudno i da ih bude posle onakvih inkvizicija i vlasti Mletaka, ali ti o tome kao i Dekaderon i Skaljarin niste nista citali hehehe
            Znam da to ne spominjete od srama, iako nema veze sa vama, mada jedna Savina je dovoljna, da pokaze ustrajnost u vjeri i borbi protiv UNIJACENJA nekadasnjeg naroda Boke.

            Eto moj Kotoraninu da se malo nasladis sto ti Adio Mare,odgovori na sva tvoja pitanja, a ne kao ti i Dekaderon na niti jedno moje.

            Adio Mare kotoraninu hehehehe

        • Ronioci koji rone na velikim dubinama koriste u svojim bocama mjesavinu Helija i Kisika ( Helijuma i Kiseonika) zvan HELIOX, duzi boravak pod vodom i rabljenje (koristenje) ove smjese izaziva halucinacije i smijeh tipa ; he he he he ,
          Pa izgleda da ova nasa ADIO MARE cesto boravi na velikim dubinama,a najmilije joj je ronit ispod Drazinog Vrta ,”Drazens Garden” jer je podsjeca na nekog svog idola iz daleke nam povijesti,

  14. ajde Bokelj ne kupi g…
    jos vam smeta sahovnica od kada ste napadali i krali, smirite se vise
    a ne smeta ti srpska na sv Nikoli… sram te bilo nacionalisto!
    takvi kao ti nikad nisu bili Bokelji prodata duso!

      • Jer na ove dvije ploce tacno ispod zastave pisu posvete u potpisu Hrvati grada Kotora, prosetaj malo pa i sam vidi. A ovo dvojici sto preporucuju casove heraldike nebi im bio lose koji cas istorije pa da vide cija je zapravo crkva Sv. Nikole i kako i na koji nacin je ona postala ovo sto je danas…

        • Pišite jadni malo o tradiciji koja je svima i svakome za ponos.
          Hiljadu ui dvjesta godina. bijeli svijet se divi a mi o bandijerama i podjelama, o tome čije je što i ko. Zato smo se poklali a bojim se i opet ćemo dok se ovako razmišlja. Počinite malo i okrenite se onomo što je dobro i što je vrijedno jadni nebili .

        • Ajde Boga ti,procitaj mi sto na te dvije ploce pise pa cu ti odgovoriti.
          Molim te,…. od rijeci do rijeci..

    • Ni ti Marko nekupi g….jer je Bokelj u pravu 100%
      Evo pitaj Slavka M (ijuskovica) hehee
      Zastava na crkvi Sv Nikole je crkvena zastava SPC., a postavljena zastava na NASOJ CRNOGORSKOJ Katedrali Svetog Truifuna je Hrvatska drzavna zastava, te ne izvrci cinjenice.?
      S’toga razloga bi se tebi mogao prikaciti vrlo trezveno epitet fasiste.
      Vakalabundo podji do Katedrale i procitaj sto to pise na toj ploci i kada je poloca postavljena, kako ti naredi Bokelj.
      Kad to ucinis, podji usput i do crkve Svetog Nikole i vidi sto pise kad je izgradjena i ko je obnovio.
      Mala crkva Sv Nikole koju su Francuzi ustupili/dali pravoslavnim Kotoranima je imala oltar prema istoku, sto bi trebalo da bude dovoljno da spozans da lupetas.
      Zaboravljas da je za vrijeme katolicke inkvizicije potrovano 75 pravoslavnih svestenika koji su se valjda negdje okupljali i imali svoje crkve?
      Poznato je Mletacko unistavanje svega pravoslavnog u Boki za vrijeme 500godina njihove torture, ali to tebi nije “poznato’ ?
      Nego kad bi vidio svoj pravi rodoslov, vidio bi da ti je bar pradjed bio pravoslavac mada ocigledno da si iz komunisticke porodice hehehe
      Adio Mare i adio Marko….i pazi se, ne valja se uzrujavati, pogotovo na isitinu, mada ona najvise boli,jer ne mozes je zabiti, niti zaboraviti.

      • seljacino nije trifun nego Tripun postuj tudje!!!!
        ova zastava je bila postavljena kada je tu bila delegacija iz HR
        tako je svuda u svijetu-postuje se gost, ali to samo ne kod Srba oni ne postuju sebe a kamoli druge!
        briga mene za tebe i Bokelja, necete me vi uciti i dijeliti lekcije.
        neka je gazda svako u svojoj kuci
        zivjela katedrala bazilika Svetog Tripuna zastitnika grada Kotora
        zivjela katolicka crkva i svi Hrvati u njoj

        • Sveti Tripun je istocni svetac koji se vise slavi u istocnoj nego u zapadnoj crkvi.
          Izuzev u Kotoru,nijedna katolicka crkva ne nosi ime ovog sveca.

        • Marko,ti si mnogo prost i neobrazovan djecak.
          Sv.Trifun i Tripun je jedna te ista licnost.
          U pravoslavnoj crkvi se proslavlja 14 februara.To je onaj isti dan kad neki moderni Crnogorci obiljezavaju djedov imendan-Valentinovo.
          E,tada,mi tradicionalisti,slavimo Sv.Trifuna.
          Ima nas jos kojima je milija Krsna slava i Bozic od Gagnajm stajla.

        • Tako je Marko, zivjeli!!!
          I kako nam i prilici, ove siromasne duhom a i intelektom cemo uskratiti pogrdnoga odgovora na ove nebuloze koje iznose.
          Primjetla bih samo da ce dr, Tomcuk imati uskoro extra party na veselom brdascetu. Haos, ako me razumijes!!!

        • A sto s ostalim katolicima Marko, mogu li i oni zivjeti? Pa i protjerani dubrovacki Srbi katolici. Marko, zasto ne odes zivjeti u Hrvatsku, tamo je ekonomski rang ravan smecu. Tamo ti je mjesto.

          • ovdje ne govorim o drugim katolicima vec o Hrvatima jer koliko vidim mnogima smeta hrvatska zastava!
            Nema potebe bilo gdje da idem, ja postujem svoje i takodje drzavu u kojoj zivim, a to sto vi ne postujete i smeta vam sve sto nije vase put pod noge pa u SR

        • Govoris Marko, govoris, procitaj sto si napisao. Nigdje nisam spomenuo Srbiju, a ti jesi Hrvatsku, meni je dobro medju mojima u Crnoj Gori, a tebi vidim nije, Hrvatska je zemlja za tebe. Nemoj se stiditi, pa tamo je jaka katolicka crkva i Hrvati, kao stvorena za tebe i slicne tebi, a Srba nema, ne mozes ih slati u Srbiju, neki su to napravili ( i u tvoje ime) dva puta u proslom vijeku..

      • Crnogorska katedrala Sv. Tripuna hahaha… dok je Hrvatska Bokeljska Mornarica plesala kolo ipred katedrale vi ste zajedno sa bracom srbima zivjeli u plemenima i cuvali ovce po pasnjacima sve do nedavne proslosti koja vam je omogucila da se sjatite na more, iz toga je potpuno shvatljiva ta iskomplekisranost i zelja za svojatanjem tudjeg, u neimanju svojeg. A naravno da mi je nepoznato unistavanje svega pravoslavnog od strane Mletaka u Boki, jer neznam sto su to oni imali da uniste pravoslavno kad je postojala samo jedna pravoslavna crkva i to Sv. Luke u starom gradu a stanovnisto je bilo 95% katolicko ..

        • Bogdan Mandic(Leopold) i Jovana Kosic(Ozana)-primjeri svojatanja “tudjeg”

          Krsno ime kod katolika u Boki,nepoznat obicaj katolickoj crkvi,neodoljivo podsjeca na Krsnu slavu pravoslavnih-primjer svojatanja tudjeg ili nastavak tradicije svojih pravoslavnih predaka?

          Srpsko pjevacko drustvo “Jedinstvo” iz Kotora osnovano 1839.godine
          Prvo hrvatsko drustvo osnovano u Boki,Kotoru je “Napredak” 1902.godine…….aaa haa!

          Bokesku mornaricu…….do 1862.cine i pravoslavni i katolici….tada katolicki biskup Kalodjera brani pravoslavnim clanovima da i dalje budu dio garde…..ovi te 1862.osnivaju Srpsku narodnu gardu……koja se ukida oslobodjenjem Boke 1918. (oslobodila srpska vojska,uostalom kao i Zagreb)….

          Bokeska mornarica od 1918. do pocetka 90-tih godina proslog vijeka koristi kape Srpske narodne garde i ćese za barut na kojima su izvezene 4 ocila!Ko ne vjeruje neka pita g.Radovica….

          kraj 1. dijela obuke “ala maka”.

          Zivjeli na mnogaja ljeta!

          • Gebels ne siri gluposti i ne brani hriscanstvo majke ti jer cu promjenit vjeru, razlike u tom dobu izmedju katolika i pravoslavnih naroda na okolnim brdima pa i do skadarskog gotovo da i nije bilo,nije bilo vazno dali si katolik ili pravoslavac,vazno je bilo da si hriscanin,glupane koji si ti skolu ucio. tako da je Leopold Mandic kao i Blazena Ozana postali za nas Bokelje sveci i mi ih stujemo i slavimo,glupane dali uopste znas o cemu pises.(malo sam grub na rijecima ali ovakvi kao ti ne zasluzuju bolje.i jos da ti kazem ( tvoj prasukundjede kad je preko crne gore probio doso je u moje selo da pljacka znas li ko ih je istjerao iz sela djeca zene i starost,eto kakvi ste junaci bili.
            a te dvije kuce u Skaljare sto su bile pogledaj koliko ima crkava Skaljarska parohija.9kad budes kulturan poslat cu ti podatke o mome selu od prije 200 god.

        • Vagabundo Vagabundo…druzis se previse sa Bicerinom, pa odatle takva nesporna kazivanja i razmisljanja.
          Zaboravio si da su Nemanjici bili prije Mlecana u Kotoru gradu, mada ocigleno da nisi neku skolu zavrsio, pa odakle ces i to znati.
          Ili mozda sam i ja pozaboravljao, pa su Nemanjici bili Hrvati koji su pisali cirilicom, te izvini pogresio sam hehehe “luda glavo” hehehe

          I na autobusu pise robna kuca …. pa se ne moze nista kupiti.

          Kad su Mlecani okupirali Boku pocelo je istrazivanje i pokatolicavanje pravoslavnih SRBA jer po istoriji (cak i Dukljana/Crnogoraca)Nemanja je sve sprzio i poklao do mora, tako da ako je u to vjerovati, nije ostala niti jedna glava dotadasnejg domicilnog stanovnistva …
          Logicno zar ne?
          E sto se tice “Hrvatske” Bokeske Mornarice tu si u pravu ka u p….o hehehe.
          Procitaj jadan ne bio malo o Bokeskoj bratovstiniiiii i Mornarici.
          Ne stidi se nije grijeh uciti, mada “nekome” uzalud.
          Hajde nadji mi jedan clanak na internetu u kome pise da je bilo Hrvata ne u Boki, nego u cijeloj Dalmaciji prije 120 godina, pa cu ti i ovo povjerovati hehehe
          Adio Mare i tebi Vagabundo, bas me zasmijavas svojim “znanjem hehehehe

          • Toliko ste zalutali u tim nebulozama da s*rte po svom narodu, ako je tako ko sto kazes i ovjde sve bili srbi koji su presli na katolicanstvo to bi ponajvise govorilo o tome kolike ste ljage, mada ni istina nije daleko od toga…
            Kao sto sam i reko ranije, jednostavno svaki oblik rasprave ne dolazi u obzir, jer je tolika kolicina isfrustriranosti da i od crnog pravite bijelo… ali opet i to shvatam, samo ta vam prica nece nista dobrog donjeti kao sto nije ni vasim istomisljenicima koji su ne tako davno radi toga morali traktorizirani napustati domove.. sami sebi ste najgori neprijatelji. Nego takvima kao sto ste vi ne dajem mnogo znacaja, jer takve mi rijesavamo u 72 sata cak i po vrucini jednog kolovoza 😉

      • Adio Mare adio pameti,posto pises gebelsove istine iz 90-godina,odi malo do popa Mo….. da te edukuje o pravoslavlju i kad ste postali pravoslavni i kako,koliko vas je postalo pravoslavnih zbog poreza i lezi lebe da te jedem u kraljevini velikih karadjordjevica.zato batalite teme koje neznate nego si ucio o vjeri Hriscanskoj gdje u Beogradu u DB.
        makni se sa kompijutera juzina je utice.

  15. Najstariji zivi stanovnici Grada Kotora su Marko Ivanovic 101 i Milica Mile Popovic 100 godinah… đaole! Jos su u dobroj kondiciji i upamet.

  16. Sveti Tripun i hrvatska drzavna zastava………….tamni Kotore….
    Bice ovo slika pred referendum kad se trebalo udvarati kako bi se dobio glas vise za odvajanje iz drzavne zajednice….

    • Bokelj uzmi drugo ime,ovo ti stvarno ne pripada sramotis i nas i sebe, sebe i svoje jer nisi Bokelj,da jesi ono sto nisi ti bi postavio hrvatsku zastavu za susjeda da mu pokazes da ga postujes i da postujes njegovo obiljezje, i da slavis zajedno sa njim.
      Mi Bokelji to znamo nas vjera ne razdvaja nego spaja, ali najezdom Vas Oslobodioca i kontinuiranim obmanama lazete sebe i trujete oko sebe sve.
      Sveti Tripun je mucenik koji nas je sacuvao i sacuvat ce nas i ubuduce od svake napasti pa tako i od vas.

      • Skaljarin,

        Uvjeren sam da bi zbog tebe trebao postaviti crnogorsku .
        Ne vjerujem da su ti preci puno imali veze sa sahovnicom.A,rogo?

          • Rogo,

            Razumio si ti dobro moje pitanje……..
            Uvjeren sam da ti preci imaju vise veze sa Crnom Gorom nego sa Hrvatskom……pa nije valjda sramota biti “poreklom” ili starinom Crnogorac?

          • E Skaljarinu dobro ti zbori Bokelj
            U Skaljare prije 100godina nije bilo 2 kuce, a sigurno nijedna od te dvije nije bila tvoja.
            Tvoji su “sljegli” ka svi ostali(kad /tad), ali manji dio pokaza da su podobni(preletaci ka’ i dans sto vidimo) promijenise vjeru za posao ili slicno.
            Pravi stari cisti Hrvat (kojih iskreno sumnjam iskreno da ima u kotoru)je bio uvjek gospodin, koji ne lupeta ka dostinja odje hehehe
            U Kotoru starosjedioca katolika ima samo Vlaha/Dukljana/Ilira/talijana a srecom najmanje pohrvacenih pravoslavaca koji se en daju pameti.
            Pa i bivsi admirali Bokeske Mornarice (Milos Milosevic I Matovic)su jasno napisali da su njihovii preci bili pravoslavci prije stotinak godina.
            E to su pravi ljudi i vjernici, jer sto ne bi priznali istinu.Sto to mijenja?
            Da li ih to pravi manje vrijednim i postovanim?
            Ne nego obratno.
            Svi ih postujemoi kao da su nam najblizi, iako dostinja nismo imali sa njima nikakve kontakte.
            Zato Skaljarinu ne lupetaj babe ti Stanojke.
            Kad si ti postavio Srpsku zastavu,da pokazes postovanje komsiji koje od njega ocekujes.
            NIKAD.
            Cim se spomene “S” svi vi odmah negativne komentare, ali srecom to pokazuje kakvi ste ustvari vi, a ne mi.
            Zato Adio Mare i adio tebi Skaljaru hehehe……. zajedno sa onim JD sa Prcanja po struci “penzioner”

          • Rogo miliii, Kućooo, što ti ovome falcome Bokezu ne postaviš srpsku bandijeru, kako ti kazes “za susjeda da mu pokazes da ga postujes i da postujes njegovo obiljezje, i da slavis zajedno sa njim”. Time bi mu pokazao prednosti “tisućuljetne kulture” kojoj pripadaš od kad si šljega s Njeguša niz Mokru plocu?.

        • Boka je oduvijek bila korpus Dalmacije,Mediterana i to je formiralo njezinu cjelokupnu kulturu,bilo da se radi o crkvi ,slikarstvu,kiparstvu,graditeljstvu i uopce nacinu zivljenja.Od povijesnih da spomenem samo neke,Na procelju crkve Sv.Nikola u Perastu urezan je natpis u kamenu koji podsjeca na pobjedu Perastanina nad Turcima 1654.godine.Natpis je na hrvatskom jeziku,napisan latinicom.To je ujedno i najstariji vanjski natpis latinicom na hrvatskom jeziku na cijeloj obali od Istre od Bara.
          Blago Boke kotorske cini 40 posto pokretnog i 60 posto nepokretnog blaga u Crnoj Gori !To su crkve ,muzeji,palace,to je pomorska tradicija to su umjetnici…Tu je 37 kulturnih drustava koja su pocetkom stoljeca nosila hrvatska imena.Boka kotorska predstavlja Crnoj Gori most prema Mediteranu.Crnogorci su uocili da njihovo ukljucivanje u Europu moze ici samo preko Hrvatske,a to bi najbolje mogli ostvariti preko Boke Kotorske koja gaju zapadnu tradiciju kao i otvorenost i tolerantnost prema ljudima razlicitih tradicija i religija ,koje mnogi djelovi Crne Gore nazalost nemaju,sto znaci Tabula Raza.
          Na podrucju Kotorske biskupije postojalao je preko 20 benediktinskih samostana datiranih od IX .stoljeca poput onih u Kotoru Budvi,Tivtu.

          • Moj “Kotoraninu”………

            Prepisivanja iz hrvatskih sovinistickih učila te vode iz jedne u drugu glupost.
            Boka i Dalmacija?Cak ni Dubrovnik nikad nije pripadao Dalmaciji a kamoli Kotor i Boka.
            Sva istina vam lezi u jedina dva “hrvatska” sveca Boke,Srbina Bogdana i Crnogorku Jovanu.
            Davnasnja pretenzija hrvatskih sovinista nad Bokom,stalno vas dovodi do komicnih situacija i istorijskih nebuloza.
            Kazi mi ime samo jedne crkve u Boki,koja nosi ime jednog hrvatskog sveca?
            Siguran sam da je Italija,Francuska,Spanija puna takvih crkava koje slave hrvatske svece.
            Apsolutno nema spora i u katolickoj tradiciji Boke ali poistovjecivati to sa hrvatskom,u najmanju ruku je demonstracija” namjernog” ili nenamjernog neznanja.

        • Ne cudi me sto su se moji srpski prijatelji okomili na hrvatstvo i katolicanstvo.Po pravilu pripisi drugome ono sto si sam cinio,sto cinis ili ces ciniti.O korijenima srpske mrznje prema katolicima idu sve do Nemanjica.Tako je Raski zupan Stefan Nemanja (1170-1196)pokorio Duklju ( Zeta) i razorio gradove u Gornjoj Dalmaciji osim Kotora njega je “samo” zapalio i unistio spomenike latinske pismenosti i mnoge katolicke crkve.O tome postoje svjedocanstva zupan Stefana u njegovom djelu Zivot Stefana Nemanje gdje kaze ; Ostale gradove poobara i pretvori slavu njihovu u pustos.To potvrdjuje i biograf Domentijan.Pocetkom XIV stoljeca srpski kralj Milutin nemilosrdno je progonio katolicki zivalj, u Rasi je zabranio katolicki obred i na sve moguce nacine mucio katolike.Dominikanski svecenik iz Francuske pise 1358.da su u Zeti katolici gonjeni,crkve im rusena ,svecenici napadani i zatvarani a barski nadbiskup Gijom Adam pise o proganjanju katolika i rusenju crkava i samostana.
          Iako je silno mrzio i gonio katolike kralj Milutin da bi osigurao francusku pomoc pri napadu na Bizant obratio se Papi u Avinjonu(Provansa) 1308.porucivsi da bi htio da predje u katolicanstvo.Papa je ozbiljno shvatio poziv i uputio je emisare ,kao i upustva o katolickoj vjeri u koju je trebao prijeci kralj i njegov narod.Posto je francuski kralj odustao od pohoda kralj Milutin je stavio do znanja papinskim legatima da ne mogu propovjedati u njegovoj zemlji navodeci kao razlog da zbog majke i brata I Car Dusan je vrsio presiju na katolike.U cl.9 katolici su nazivani poluvjernicima i on predvidja strogu kaznu za katolike koji bi se ozenili pravoslavkama a ako ne predju na pravoslavlje neka im se oduzmu zena i djeca .A kada je madjarska vojska osojila podrucje do Rudnika a s istocne strane su zaprijetili Turci Dusan se obratio za pomoc Papi Inocentiju VI u Avinjon..Njegovo poslanstvo bilo je zaduzeno da izjavi kako je njegov gospodar gotov da primi katolicku vjeru te da ce katolicima dati vjesrke slobode i vratiti oduzeta imanja .Mato Topalovic pise o tome; a ono veli onaj Dusan Silni i proslavljeni koji kad je bio u stisci u Rim pisao i poslanike slao za dobiti pomoc,a kad ga je opasnost
          mimoisla onda je vracao zlo za ljubav.
          Postovani komentatori malo iz nase povijesti da se priuce oni komentatori koji su pokusali,zaista bezuspjesno, da drze lekcije o porijeklu Skaljara ,Muljana,Dobrocana,jednostavno Kotorana,Bokelja ko je odakle doso i kakvih se obreda drazao tokom povijesti.

          • Moj Bokelju,Zahvaljujem na konstataciji da nema spora oko katolicke tradicije Boke,zamolio bih te da to objasnis ADIO MARE ako mozes imas pice od mene u kafani Dojmi,
            Sto se tice Dalmacije vidi se da nisi Bokelj odnosno starosjedilac ,kako nije bila a ja imam doma pregrst dokumenata na kojima pise rodjen u Dalmaciji ,koliko vidim originali su ,nisu falsifikati,pregrst dopisnica,skolskih diploma, na kojima pise adresa Dalmacija ,Kotor itd, a ?Ja neznam sto treba vise ,na svim starim kartama pise Dalmacija,ja neznam sto je to strasno,
            Sto se tice crkava i svetaca ,Rimokatolicka crkva ne prepoznaje svece po nacionalnoj osnovi niti imaju sveci nacionalni predznak kao kod Pravoslavnih crkava,ima pojedinih svecenika koji to rade ali to nije stav crkve vec njihovo licno,Rimokatolicka crkva je univerzalna Svjetska a ne nacionalna kao slucaj kod Pravoslavnih ,tako da danas i ne postoji univerzalna Pravoslavna crkva vec su sve nacionalne,i to u medjusobnom svadjama,podjelama i nepriznavanju.
            Bokelju, sto se tice svetaca Leopold Bogdan Mandic je Svetac a Ozana BLAZENICA,ako znas sto to znaci,bitno je djela koja su radili i kako postali Sveci ili Blazenici a ne porijeklo koje vode,interesantno je da su postali i ostali to sto su u Rimokatolickoj crkvi, rimokatolickim obredima,
            Ne znam gdje si to vidio da sam pisao o Hrvatstvu Boke pisao sam o katolicanstvu koje i ti vidim priznajes,i kako su isle stvari na ovim podrucjima hronoloski i istoriski i religijski,zaboljelo te je sto je natpis napisan na Hrvatskom jeziku a ?
            Pa nisam ga ja napisao ,to su istoriski fakti koje svi istoricari priznaju jedino ce se ADIO MARE protivit, ali ti si za nju gospodin.

Leave a Reply to Adio Mare Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].