Parlament Prijestonice odlučio: Mandić nije dobrodošao na Cetinje

5
Cetinje

Odluka donijeta jednoglasno

“Skupština Prijestonice Cetinje snažno osuđuje i protestuje zbog izjave i stavova predsjednika Skupštine Crne Gore Andrije Mandića kojima je javno, u više navrata, grubo povrijedio dostojanstvo, ugled i čast prijestonice Cetinje i njenih građana”, piše u dokumentu u koji je Portal Analitika imao uvid

Na inicijativu DPS lokalni parlament Prijestonice jednoglasno donio zaključke da Mandić nije dobrodošao na Cetinje, to je navedeno u dokumentu u koji je Portal Analitika imao uvid.

Polazeći od, kako se navodi u dokumentu u koji smo imali uvid, zajamčenih ustavnih prava građana da žive u državi u kojoj su osnovne vrijednosti sloboda, mir, tolerancija, postovanje ljudskih prava i sloboda, multikulturalnost, demokratija, vladavina prava i jednakost u ostvarivanju prava i sloboda;

Ukazujući da očuvanje ljudskog dostojanstva mora biti osnovno opredjeljenje države, da ljudska prava i slobode kao sadržaj ljudskog dostojanstva trebaju biti neprekosnoveni;

Cijeneći da je obaveza svih držabnih organa, svih grana vlasti, da poštuju i štite pava građana zajamčena ustavnim odredbama;

Uvažavajući inicijativu podnijetu od strane odbornika Demokratske partije socijalista;

Skupština Prijestonice Cetinje, u skladu sa članom 76 Statuta Prijestonice i članom 118 Poslovnika o radu Skupštine Prijestonice Cetinje, na sjednici je donijela više zaključaka.

“Skupština Prijestonice Cetinje snažno osuđuje i protestuje zbog izjave i stavova predsjednika Skupštine Crne Gore Andrije Mandića kojima je javno, u više navrata, grubo povrijedio dostojanstvo, ugled i čast prijestonice Cetinje i njenih građana”, piše u dokumentu u koji smo imali uvid.

Traže i javno izvinjenje od Mandića.

“Skupština Prijestonice Cetinje traži javno izvinjenje predsjednika Skupštine Crne Gore Prijestonici i građanima Prijestonice zbog izjava i stavova kojima je vrijeđao njihovo dostojanstvo, ugled i čast. Sve dok ne uputi javno izvinjenje Skupština Prijestonice jednoglasno iskazuje stav da Andrija Mandić nije dobrodošao u Prijestonicu Cetinje”, navodi se u dokumentu.

Pozvali su i nadležne institucije da, u skladu sa zakonom, sprovedu radnje i aktivnosti i cilju zaštite prava i sloboda građana Prijestonice.

“I da pokrenu odgovarajuće postupke u cilju utvrđivanja da li u izjavama i stavovima predsjendika Skupštine Crne Gore Andrije Mandića ima elemenata prekršajne ili neke druge odgovornosti”, navodi se u dokumentu.

portal analitika

5 COMMENTS

  1. Tamo zbore u 6 uvece nema zivog celjadeta na ulice od straha i bombasa da ne budu kolateral.

  2. ŠTA ZAISTA HOĆEMO

    Kolonijalne vlasti u Srbiji propadaju. One samo služe tuđim interesima i ličnim interesima vršilaca vlasti, okupaciji i nepravdi. Probali ste sve, napadali ste vlast sa svih mogućih osnova i niste postigli ništa. Vlast u narodu koga u proteste vode potkupljivi delovi bivših krimokratija ne vidi pretnju. Za vlast nisu pretnja
    ni grupe predvođene lažnim levičarima ili levičarima koji nemaju revolucionarni cilj. Zašto bi se vlast plašila grupa čiji se predvodnici sapliću o najjednostavnija pitanja ili desnice koju organizuje i plaća? Vlast je uspela da, u 28 godina kapitalizma, korumpira gotovo sve političke opcije, da u njihova rukovodstva ubaci svoje agente. Zadatak tih agenata je da obesmisle bilo koji suštinski zahtev i da narod vodaju po stranputicama koje im pokaže vlast. Srbija, kao i sve zemlje, leži kao pocepana na panju – manjina beskrupuloznih kriminalaca manipuliše, laže i bezočno krade sluđenu većinu ubacujući joj za vođe protesta svoje ljude, ubacujući joj u misli i usta ona pitanja koja joj ne mogu ugroziti položaj. Došlo je vreme, eksplodirao je novi udar krize, za spasavanje života više nema polovičnih, delimičnih ili kozmetičkih rešenja.

    Građanke i građani!
    Zahtevamo:

    1. USPOSTAVLJANJE PUNOG POLITIČKOG I EKONOMSKOG SUVERENITETA SRBIJE
    1.1 Javno objavljivanje svih sporazuma, ugovora i konvencija potpisanih od strane državnih funkcionera Srbije, od 2000. godine;
    1.2 Javno objavljivanje stope zaduženosti (iznos i godišnji tempo zaduživanja) Srbije;
    1.3 Istupanje Srbije iz SSP sa Evropskom Unijom;
    1.4 Istupanje Srbije iz svih ugovora sa NATO, izuzimajući Ugovor “Partnerstvo za mir”;
    1.5 Raspisivanje referenduma o integracijama Srbije u EU;
    1.6 Raspisivanje referenduma o svim “evroatlantskim” integracijama Srbije;
    1.7 Ukidanje svih nevladinih regulatornih tela i mehanizama (agencije, kancelarije, direktorati…) i vraćanje njihovih nadležnosti u ruke narodnih komesarijata (ministarstava);
    1.8 Definisanje svih prirodnih resursa i svih informativno-telekomunikacionih resursa kao državnih ili narodnih resursa (bogatstva);
    1.9 Usvajanje Zakona o zabrani prodaje i davanja pod koncesije državne svojine i državnih preduzeća i državnog ili narodnog bogatstva;

    2. UVOĐENJE EKONOMSKE RAVNOPRAVNOSTI I RAVNOPRAVNOSTI VLASNIŠTVA
    2.1 Usvajanje Zakona o svojini koji izjednačava postojanje privatnog, ličnog, kolektivnog, društvenog i državnog vlasništva i koji štiti i brani kolektivnu, društvenu i državnu svojinu;
    2.2 Usvajanje Zakona o progresivnom oporezivanju na osnovu imovinskog stanja, u kome se ukida porez na imovinu vlasnicima na nekretnine koje korista kao životni prostor;
    2.3 Usvajanje Zakona o Narodnoj finansijskoj inspekciji kojim se uspostavlja zakonski uvid u stvarno materijalno stanje pravnih i fizičkih lica i kojim se inspektoratu daju najšira moguća ovlašćenja i zaštita;
    2.4 Usvajanje zakona o bankarskom poslovanju u kome se uvodi kontrolna uloga Narodne banke nad finansijskim plasmanima komercijalnih banaka u oblasti stanovništva (krediti) radi izbegavanja piramidalnih šema finansijskog poslovanja (Euroscandic, Dafiment);
    2.5 Usvajanje Zakona o centralnoj računovodstvenoj instituciji (SDK, ZOP) i oduzimanje tajnosti poslovnog knjigovodstva bankama;
    2.6 Usvajanje Zakona o privremenom državnom vlasništvu u kome se nacionalizuje privatizovana svojina vlasnicima koji nisu ispunili ugovorne obaveze;
    2.7 Usvajanje Zakona o radu koji onemogućava eksploataciju zaposlenih po bilo kojoj osnovi i utvrđuje 4-dnevnu radnu nedelju uz 6-časovno radno vreme;
    2.7 Osnivanje državnih i narodnih investicionih i razvojnih banaka namenjenih strateškom razvoju države i društva i oduzimanje funkcije razvojnog investiranja iz delokruga komercijalnih banaka;
    2.8 Usvajanje Zakona o socijalnoj zaštiti građana i porodica koji će odrediti budžetske nadoknade za sve ugrožene kategorije stanovništva.

    3. OČUVANJE BIOLOŠKOG FONDA I ZDRAVLJA GRAĐANA SRBIJE
    3.1 Usvajanje Zakona o potpunoj zabrani uzgoja i stavljenja u promet genetski modifikovanih organizama i unošenje izmena u Krivični zakonik republike Srbije u vezi sa ovim delima;
    3.2 Usvajanje Zakona o farmaceutici i kozmetici kojim se vraćaju standardi JUS i GOST u proizvodnju medikamenata, paramedikamenata i kozmetičkih preparata kojim se zabranjuje uvoz aktivnih supstanci, farmaceutskih preparata, paramedikamenata i kozmetičkih preparata koji mogu biti proizvedeni u Srbiji. Zakon o farmaceutici i kozmetici mora obuhvatati i standardizaciju kontrole i uspostavljanje državnih instituta koji će imati kontrolnu ulogu u procesu proizvodnje lekova, paramedikamenata i kozmetičkih preparata;
    3.3 Usvajanje novog Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji reguliše zdravstvenu zaštitu za sve građane Srbije bez nadoknade i sa jednakim uslovima i kvalitetom za sve korisnike;
    3.4 Uspostavljanje naučno-istraživačkih ustanova multidisciplinarnog karaktera koje će vršiti istraživanja socio-medicinskih fenomena u populaciji Srbije;

    4. UVOĐENJE KRIVIČNE ODGOVORNOSTI ZA LOŠE VRŠENJE JAVNIH DUŽNOSTI
    4.1 Ukidanje poslaničkog i funkcionerskog imuniteta narodnim poslanicima i vršiocima državnih dužnosti;
    4.2 Usvajanje Zakona o rezultatima rada poslanika i državnih funkcionera u kome se utvrđuju mere krivične odgovornosti za nedelotvorno vršenje dužnosti i neispunjavanje javno izrečenih obećanja;
    4.3 Usvajanje Zakona o pravosudnim organima kojim se reguliše efikasnost sudova i uvode kaznene mere za izostanak efikasnosti kao i sprečavanje sudske prakse tumačenja zakona i osposobljavanje sudova za sprovođenje zakona;
    4.4 Usvajanje Zakona o advokaturi kojim se ograničava i reguliše delatnost privatnih advokatskih preduzeća i uvodi državna advokatsko-savetnička služba;
    4.5 Ukidanje službi i kancelarija privatnih sudskih izvršilaca i javnih beležnika i krivično gonjenje onih koji su vršenjem službe ugrozili materijalni i fizički opstanak građana;
    4.6 Krivično gonjenje svih prinudnih organa uprave u javnom sektoru koji su delovali u korist korumpiranih vlada ili u korist privatnih (domaćih ili stranih) centara moći;
    4.7 Ukidanje institucije ombudsmana i uspostavljanje Narodnog komesarijata za prava i slobode građana;

    5. OBUSTAVLJANJE DEKOMUNIZACIJE I DESOCIJALIZACIJE SRBIJE, OBUSTAVLJANJE I PONIŠTAVANJE RESTITUCIJE SVOJINE
    5.1 Zaustavljanje procesa dekomunizacije, desocijalizacije i formalne sudske rehabilitacije ratnih zločinaca, izdajnika i saradnika okupatora u II s.r.;
    5.2 Usvajanje Zakona o zabrani delovanja fašističkih, nacističkih i rasističkih udruženja i organizacija, u kome se uvode kaznene mere za širenje ideologija nacionalne, verske i rasne mržnje, a na osnovu presuda suda u Nirnbergu;
    5.3 Obustavljanje procesa restitucije svojine kao procesa dekomunizacije i desocijalizacije Srbije;
    5.4 Uvođenje prava na pravedno posedovanje svojine građanina koje će biti deo svih zakona koji regulišu svojinu i svojinska prava;
    5.5 Osnivanje regionalnog, jugoslovenskog Suda za ratne zločine počinjene u ratovima 1990.-1999., sa učestvovanjem svih nekadašnjih jugoslovenskih republika i osporenih teritorija. Postojanje i rad suda utemeljiti na principima Povelje OUN i dokumenata OUN;
    5.6 Usvajanje Zakona o utvrđivanju delovanja obaveštajnih službi i nevladinih organizacija na teritoriji Srbije, kojim se zabranjuje delovanje NVO finansiranih od strane organizacija, fondacija, humanitarnih centara koji su pod upravljanjem stranih obaveštajnih službi;
    5.7 Proglašavanje zastave SFRJ i SR Srbije, zvezde petokrake i srpa i čekića za zaštićene državne simbole Srbije.

    6. USVAJANJE NOVOG ZAKONA O IZBORIMA, RASPISIVANJE OPŠTIH IZBORA I UVOĐENJE VANREDNOG STANJA U SRBIJI
    6.1 Usvajanje novog Zakona o izborima koji će zabraniti pojedincima, privatnim posednicima, organizacijama (partije i fondovi), javnim i privatnim preduzećima da finansijski ili delovanjem učestvuju u izbornoj kampanji. Izborno predstavljanje kandidata (pojedinaca, partija i lista) ograničiti isključivo na javni informativni servis, sa istim vremenom predstavljanja svih učesnika na izborima;
    6.2 Usvajanje Zakona o lokalnoj samoupravi kojim se lokalnim samoupravama oduzimaju upravljačka prava, zadržavanje dela prihoda od poreza itd. Srbija je izuzetno mala država koja ne može podneti enormno velik državno-upravni aparat;
    6.3 Usvajanje Zakona o Narodnoj skupštini Republike Srbije kojim se broj poslanika utvrđuje na 110 ;
    6.4 Usvajanje novog Ustava Republike Srbije koji uvodi predsednički sistem u Srbiji;
    6.5 Da bi bilo moguće izvršiti sve neophodne zahteve koji su ključni za opstanak Republike Srbije i fizički opstanak njenih građana zahtevamo uvođenje vanrednog stanja nakon izvršenih izbora u roku od tri godine.

    Naš cilj je slobodna, suverena, pravedna i socijalistička Srbija. Sve manje od toga je smrt naroda, sloboda i prava ljudi i države kao izraza narodnog suvereniteta. Vast koja ne razume i ne ispunjava ni jedan zahtev koji ste pred nju izneli, ne može, ne želi i neće prihvatiti ovu platformu – MI ĆEMO JE NA TO NATERATI!

    U ime naroda – služimo narodu!

  3. MEĐUNARODNI HITNI APEL PALESTINSKE CIVILNE OBRANE
    Palestinska civilna obrana poziva u pomoć diljem svijeta nakon što su primili apele o ljudima koji su živi zarobljeni pod ruševinama u Gazi “Primamo hitne zahtjeve o prisutnosti preživjelih ispod ruševina nekih kuća i stambenih zgrada koje su srušile izraelske okupacijske snage u Beit Lahiji, u sjeverna Gaza”, čitamo.
    autor Nour Abuaisha |
    05.11.2024 – ažuriranje: 05.11.2024

    <>

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].