Opet, Crna Gora bez nacionalnih Crnogoraca

0
Foto: Privatna arhiva

(Ni)jesu li nacionalne manjine simulacija „nove“ srpske vlade?!

Slovenačka Mladina odavno je naslovila: „Crne Gore bude, Crnogoraca ne bude“. Ukrajinski patrijarh Filaret na Cetinju u CPC: „Ono što je za nas Moskva i RPC, to je za vas Beograd i SPC“. Sveruski caristički patrijarhizam, staljinizam i putinizam su arhe-imperijalni nacizamni autoritarizam! Lažni „carskotvorni i crkvotvorni svetoruski i svetosrpski narod-nacija“. Tradicionalni i nastavljani odnosi između Rusije i Srbije prema Crnoj Gori predominantno su više loši i zli, nego dobri.

Za Crnu Goru tragično-kobna 1918. je nedovoljno razmršeno klupko u kojem su zaklupčana njena „sudbinska“ pitanja, naročito o imperijalnom totalnom (u)ništenju Crne Gore. Ona su u bitnom ostala ne samo još neodrješiva, no su i postala najopasnija tabu tema, „nacionalizam bez nacije“ i/li ujediniteljsko poistovjećivanje nacionalnog sa naci(onali)zmom, sekularne demokratije sa demonokratijom, „dvojnom demokratijom“, kao apsolutnom slobodom za jedne, a teror, satanizacija i ekskomunikacija za druge. Zato se olako ozvaničava u „svetu dogmu spašenja“ carističkog teoetnogenetičkog sve(to/velje) srpstva, po uzoru i tipu panrusizma i svetorustva.

Nijesu Ukrajina i Crna Gora krivotvorstvo komunista, nego i dalje nose žezleni žig prijethodne imperijalne zarobljenosti pod ruskim i srpskim carističkim pra-totemizmom, koji se tenči u nacizamnom staljinizmu, sovjetskoj imperiji i svetosrpskom „zavjetu vaskrsenja Dušanova carstva“, ostvarenog 1918. u svesrpskoj Jugoslaviji.

Osnova oba ova istočno-azijatska tipa je „proton pseudos“, „prividno znanje“, doksologija i simulacija istine, kao laž, varljivost, obmana i pr(ij)evara. To inverzivno izokreće osvajanje, denacionalizaciju i prisajedinjenje osvojenih naroda-nacija u tobožnje njihovo oslobađanje, „usrećivanje“, „bratimljenje“ u „jedi(nstve)ni, isti narod“, „socijalistički narod-nacija“, na jednom, i svetosavski i cr(kve) noru kaški narod-nacija, na drugom kraku. Također, neraspupčivo od toga, izvitoperuje i ukupni sistem vrijednosti, vazda zlonaumno (p)odvojeno od njegovog imperijalnog uzroka, koji se jalovo „vrti u krugu“.

Stari „zaštitnički“ caristički pravoslavni svetoruski fundamentalizam, sovjetska imperija, staljinizam i putinizam, na jednom, i svetosrpsko-svetosavski fundamentalizam i totali(tari)zam, na drugom boku, supstancijalne su imperijalne istorijske trajnice (a ne samo „remetilački faktor“). One se (re)produkuju u raznim likovima koji (radi svog opstanka) krivotvore lažni, nauci nepoznati, agresivni, osvajački, prastari tzv. carskotvorni i crkvotvorni svetoruski i svetosrpski narod-nacija. To je po istočno-azijatskom „svetom imperijalnom pravu jačega“. Ko je gođ pripadao takvoj imperijalnoj državi i bogomolji smatraju ga „jednim, te to istim, narodom-nacijom“. Često se uspješno aktualizuje u populističko-demagoškoj propagandi: „Svi smo mi jedan narod“. Stoga su za svetorustvo Ukrajinci Rusi i za svetosrpstvo Crnogorci Srbi.

Prijethodno navedeni ovdašnji i sadašnji „imperijalni narod-nacija“ oba modaliteta daleko je od tokova savremenosti, jer je anahronizam i rearhaizacija. Nije dovoljno istinito samo reći da je to „vraćanje u prošlost“, što podrazumijeva da je prijethodno prekinuto, ukinuto, pa je, kako prividno izgleda“, tek tada naglo nastao, kao nekad u minuloj prošlost. Jer, to je ujedno i bitno i nastavljanje iz pradubina prošlosti i opštenite feudalne teokratske kontrareformacije protiv novovjeke moderne i savremenosti. Sušt(astven)o je to dvoračvani sijamski tok jednog imperijalnog puta rerarhaizacije i anahronizma (simbolično „spiralnog osmičenja“) Toga radi je duboko anticivilizacijski, antidemokratski, kako evropski tako i zapadni uopšte. Zato se u sučeljavanju sa prošlošću, izoštrilo njegoševsko avangardno slobodarsko djelotvorstvo: „biti jedno ili drugo ili gubi obadva svijeta“.

U tom kontekstu, potrebno je kritički prevrednovati staru uobičajenu, pođekad idealizovanu, „veliku naraciju“ o tradicionalnom odnosu Rusije i Srbije prema Crnoj Gori. Realnija je sljedeća formulacija: tradicionalni odnosi između Rusije i Srbije prema Crnoj Gori, i među se, predominantno su više loši i zli, nego dobri, a i među ovim dobrim više su imperijalno-politički nad(pod)ređujući, čak i drastično zloupotrebljavani, obezvrjeđujući i, još više, uništavajući. Imperijalni je pristup i za tzv. bratske, srodne, jednorodne, jednovjerne i ljubljene odnose. To je zapravo propaganda za „imperijalno jedinstvo, mir, slogu i ljubav na silu“, a „protiv podjela jednog, istog“ pravoslavnog i preširokog panslovenskog, sveruskog, svesrpskog jug(žn)oslovenskog rasnog naroda.

Tijem se različiti osvojeni narodi-nacije interpolatorski preinačavaju, preimen(t)uju u osvajački narod-naciju. Tu supstancijalnu (s)vezu istog ili naličnog imperijalnog karaktera može lako da prepozna ko gođ ima i osnovačko znanje iz istorije svoje države i naroda. Na taj imperijalni karakter i njegov trasver na druge vrlo sažimno narodski ukazuje ukrajinski patrijarh Filaret (prije dobijanja nezavisnosti Ukrajine i autokefalije njene crkve) kada je na Cetinju posjetio CPC i u hotelu ,,Grand“ njegov najkraći mogući govor u jednoj kratkoj rečenici, završen gromkim aplauzom: „Ono što je za Ukrajinu Moskva i RPC, to je za Crnu Goru Beograd i SPC“. To potvrđuje i ovdašnje arhe-agresivno političko-crkveno vjersko sijamstvo SPC u Crnoj Gori despotskom prijetnom mitropolita Joanikija da je „Crna Gora mala Ukrajina“. Ovdašnju agresiju na Ukrajinu prvo je najavio predstavnik ruske vlade da će Rusija „dobro zapamtiti ulazak Crne Gore u NATO“, a zatim Trampovo „opravdanje“ blickriga susreta sa Putinom u Moskvu hitrom prvom izjavom nakon odlaska da „poznati Crnogorci mogu da izazovu treći svjetski rat“, iako je morao znati da ni u tadašnjoj, kao i ovdašnjoj nezavisnoj Crnoj Gori nije vlast nacionalnih Crnogoraca, nego svetosrpska-irendentistička, plaćenička izdaja, kao i 1918, pokrivenom brigom za svoju dijaspora, a ojunačeno zaštićena prosvetoruskim staljinističkim putinizmom.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].