LIKOVNA UMJETNOST (1960-2023) SLOBODANA-BOBA SLOVINIĆA HARMONIJA KONTRASTA I EKSPRESIJA IDENTITETA (XVI) MONTENEGRO (2000-2015)

0
Liberto Slovinić u svom ateljeu, Slobodan Slovinić jedan od najznačajnih stvaralaca u Crnoj Gori

Piše: Božidar PROROČIĆ,književnik i publicista

Ciklus “Montenegro” (2000-2015) likovnog umjetnika Slobodana-Boba Slovinića predstavlja monumentalno djelo koje se prostire kroz decenije umjetničkog stvaralaštva, hvatajući suštinu Crne Gore u svom najsjajnijem i najdinamičnijem obliku. Slovinić, poznat po svojoj sposobnosti da ujedini kontrastne elemente i bogate ekspresivne poteze, u ovom ciklusu donosi jedinstvenu sintezu vizuelnog jezika i kulturnog identiteta. Kroz period od 1960. do 2023. godine, njegovo stvaralaštvo evoluira, dok ciklus “Montenegro” služi kao vrhunac njegove potrage za harmonijom i izražajem. Slobodana-Boba Slovinića umjetnički opus u ciklusu “Montenegro” odlikuje se dubokom introspekcijom i promišljenom analizom kulturnog pejzaža Crne Gore. Svaka slika je svjedočanstvo njegove sposobnosti da prikaže bogatstvo i različitosto crnogorskog identiteta kroz suptilne nijanse i izražajne poteze kistom. Kroz harmoničan kontrast boja i oblika, Slovinić stvara vizualne simfonije koje odražavaju složenost i ljepotu crnogorske duše. Njegova umjetnost nije samo refleksija okoline već i duboka meditacija o univerzalnim temama – identitetu, pripadnosti i kulturnom nasljeđu. U ciklusu “Montenegro”, Slovinić koristi tehniku koja balansira između apstrakcije i realizma, stvarajući kompozicije koje izazivaju promatrača da zaronje u svijet bogat vizuelnim i emocionalnim slojevima. Ovaj ciklus ”Montenegro” ne samo da prikazuje ljepotu crnogorskih pejzaža i ljudi, već i istražuje dublje slojeve identiteta, kulture i prirodnog bogatstva kroz raznovrsne pristupe i tehnike. Svaka slika nudi jedinstvenu perspektivu, čineći ovaj ciklus izuzetno bogatim i kompleksnim umjetničkim djelom.

MONTENEGRO, 2000, ulje karton, 15×20, I i II

“Montenegro I” dominira složenim tonalitetom zelenih i smeđih nijansi, koje prikazuju surovost i divlju ljepotu crnogorskih planina. Slovinić koristi snažne, energične poteze kistom, stvarajući dinamičnu kompoziciju koja odiše vitalnošću prirode. Planinski vrhovi su prikazani kroz različite slojeve boje, od tamnih, gotovo crnih sjenki do svijetlih, zelenih tonova koji odražavaju vegetaciju i život. Tekstura slike igra ključnu ulogu u prenesenju osećaja težine i čvrstoće planina. Umjetnik koristi debele nanose boje i pastozne poteze kako bi stvorio taktilni efekt, omogućavajući posmatraču da gotovo osjeti grubost i neravnost terena. Ova tehnika također dodaje dubinu i dimenzionalnost slici, čineći je više od prostornog prikaza – ona postaje iskustvo prirode. “Montenegro II” predstavlja drugačiji, ali komplementaran pogled na crnogorski pejzaž. Ovdje dominiraju plave i sivo-smeđe nijanse, koje prikazuju planine pod drugačijim svjetlosnim uslovima, možda tokom zalaska sunca ili pod prijetećim oblacima. Slovinić opet koristi izrazitu teksturalnu obradu, ali sa naglaskom na kontrast između svijetlih i tamnih područja, stvarajući dramatičan efekt svjetlosti i sjenke. U ovoj slici, umjetnik istražuje suptilne varijacije u boji kako bi naglasio promjene u terenu i atmosferi. Topli tonovi na dnu slike sugerišu prisustvo minerala ili vegetacije, dok hladniji tonovi dominiraju vrhovima, stvarajući utisak visine i udaljenosti. Teksturalni detalji su bogati i slojeviti, što omogućava posmatraču da vizuelno istražuje različite aspekte planinskog pejzaža.

Obje slike iz ciklusa “Montenegro” pokazuju Slovinićevu vještinu u prikazivanju prirodnih pejzaža kroz bogatu teksturalnu obradu i sofisticiranu upotrebu boje. Njegov pristup balansira između realizma i apstrakcije, omogućavajući da svaka slika postane više od jednostavnog prikaza prirode – one su vizualne poeme koje odražavaju snagu, ljepotu i duhovnost crnogorskih planina. Slovinićev rad se ističe sposobnošću da uhvati esenciju pejzaža kroz intenzivnu teksturu i boju, stvarajući emocionalno bogate i vizuelno impresivne kompozicije. Kroz ove slike, umjetnik nas poziva da promišljamo o odnosu između čovjeka i prirode, o suštini identiteta i ljepoti koja se nalazi u surovosti i otpornosti. Ovaj ciklus, kao i širi opus Slobodana-Boba Slovinića, potvrđuje njegovu poziciju među istaknutim savremenim umjetnicima koji uspijevaju kroz svoj rad prenijeti duboke kulturne i prirodne elemente svog podneblja na univerzalni jezik likovne umjetnosti.

MONTENEGRO, 2000, ulje karton, 15×20 (Ciklus Montenegro)

Slika “Montenegro” iz 2000. godine, urađena tehnikom ulje na kartonu, dimenzija 15×20 cm, još jedan je izvanredan primjer rada Slobodana-Boba Slovinića. Ova slika, dio ciklusa “Montenegro”, prikazuje pejzaž Crne Gore kroz bogatu teksturalnu obradu i impresivnu upotrebu boje. Slika se ističe toplim tonovima žute, narančaste i crvene boje, koje dominiraju gornjim dijelom pejzaža. Ove boje stvaraju osjećaj topline i sunčanosti, evocirajući prizore suve, kamenite zemlje karakteristične za crnogorski krš. U kontrastu, tamniji tonovi plave i zelene koriste se u donjem dijelu slike, sugerišući prisustvo vegetacije ili sjenovitih područja. Ova kombinacija boja ne samo da pruža vizuelnu privlačnost već i odražava prirodni kontrast svjetlosti i sjenke, suše i života. Umjetnik vješto koristi paletu boja da bi stvorio atmosferu pejzaža koja odiše prirodnom harmonijom, ali i surovom ljepotom. Slovinić koristi debeli sloj boje i pastozne poteze kistom, što dodaje bogatu teksturalnu dimenziju slici. Ova tehnika omogućava pomatraču da gotovo osjeti hrapavost i neravnost terena. Tekstura postaje ključni element u prenošenju realnosti pejzaža – osjećaj težine, otpora, snage i nepredvidljivosti prirodnog okruženja. Gornji dio slike, s dominantno toplim bojama, prikazuje slojevitu obradu površine koja stvara osjećaj dubine i trodimenzionalnosti. Potezi kistom su ekspresivni, ostavljajući vidljive tragove koji doprinose dinamičnosti i živosti prikaza. Kompozicija slike je jednostavna, ali efektna. Gornji dio zauzima dominantni žuti i narandžasti planinski pejzaž, dok donji dio prelazi u tamnije tonove. Ova podjela prostora stvara prirodni kontrast i vodi oko posmatrača kroz cijelu površinu slike. Perspektiva je plitka, što omogućava fokus na teksturu i boje, dok istovremeno stvara osjećaj neposrednosti i prisutnosti u pejzažu. Slika “Montenegro” može se interpretirati kao umjetnikova meditacija o surovosti i ljepoti crnogorskog pejzaža. Topli tonovi žute i narandžaste mogu simbolizovati sunce, toplinu i život, dok tamniji tonovi plave i zelene predstavljaju sjene, misteriju i dubinu prirodnog okruženja. Slovinićeva umjetnost nije samo vizualna reprezentacija pejzaža već i duboka refleksija o prirodi, identitetu i kulturnom nasljeđu Crne Gore. Kroz ovu sliku, umjetnik nas poziva da osjetimo snagu i ljepotu planina, da se povežemo sa njihovom suštinom i razumijemo njihovu simboliku u širem kontekstu crnogorskog identiteta.

Slika “Montenegro” iz 2000. godine prikazuje Slobodana-Boba Slovinića kao majstora likovne umjetnosti koji kroz boju, teksturu i kompoziciju prenosi kompleksne emocije i bogatstvo pejzaža. Ovaj rad nije samo estetski dojmljiv već i intelektualno i emocionalno izazovan, pozivajući rosmatrača na dublje promišljanje o prirodi i identitetu Crne Gore. Slovinićev ciklus “Montenegro” nastavlja da inspiriše i osvaja, potvrđujući njegovu poziciju među najznačajnijim savremenim umjetnicima.

MONTENEGRO, 2012, ulje karton, 15×20, III i IV

Slike “Montenegro III” i “Montenegro IV” iz 2012. godine, urađene tehnikom ulje na kartonu, dimenzija 15×20 cm, predstavljaju još jedan fascinantan pogled na crnogorski pejzaž kroz oči Slobodana-Boba Slovinića. Ove slike nastavljaju njegovu tradiciju istraživanja boja i tekstura, dok istovremeno uvode nove perspektive i osjećaje. Na prvi pogled, slike se ističu upotrebom hladnih tonova plave i tirkizne boje, koje dominiraju cijelom kompozicijom. Ovi tonovi stvaraju osjećaj hladnoće i svježine, evocirajući prizore mora i planinskih visina pod vedrim nebom. Međutim, Slovinić dodaje suptilne nijanse narančaste i roze, koje se prelivaju preko plavih tonova, stvarajući harmoničan kontrast koji oživljava slike. Ova kombinacija boja sugeriše trenutak zore ili sumraka, kada se svjetlost i boje pejzaža dramatično mijenjaju. Tekstura je ključni element u ovim radovima. Slovinić koristi debele nanose boje i kratke,  poteze kistom kako bi stvorio slojevite površine koje gotovo pulsiraju energijom. Teksturalna obrada dodaje dubinu i složenost slikama, omogućavajući posmatraču da osjeti taktilnu kvalitet prikazanih pejzaža. Ova tehnika takođe stvara iluziju pokreta, kao da je pejzaž živ i diše.

Kompozicijski, slike su jednostavne ali efektne. Gornji dio slika zauzima svijetloplavo nebo, dok donji dio dominira složenim preplitanjem boja i tekstura koje prikazuju teren. Ovaj kontrast između mirnog neba i dinamičnog pejzaža stvara osjećaj ravnoteže i harmonije. Perspektiva je plitka, ali slojevitost boja i tekstura stvara dubinu i prostornost, pozivajući posmatrača da se vizualno uroni u pejzaž. Slovinićev pristup u ovim slikama može se interpretirati kao meditacija o suštini prirode i njenim promjenama. Hladni tonovi plave i tirkizne boje mogu simbolizovati spokoj i stabilnost, dok topli akcenti narandžaste i roze sugerišu prolaznost i transformaciju. Umjetnik nas poziva da promišljamo o cikličnoj prirodi života i pejzaža, đe se sve neprestano mijenja, ali i ostaje vječno isto. U svojoj suštini, slike “Montenegro III” i “Montenegro IV” prikazuju Slovinićevu sposobnost da kroz boju i teksturu prenese kompleksne emocije i iskustva. Ovi radovi nisu samo vizualno privlačni već i intelektualno i emocionalno izazovni, pozivajući posmatrača na dublje promišljanje o prirodi, ljepoti i prolaznosti. Kroz ove slike, Slovinić nas vodi na putovanje kroz crnogorski pejzaž, otkrivajući nam njegovu surovost, ljepotu i neizmjernu kompleksnost.

MONTENEGRO, 2012, ulje karton, 12×21 (E)

Slika “Montenegro” iz 2012. godine, izvedena tehnikom ulje na kartonu, dimenzija 12×21 cm, predstavlja još jedan upečatljiv izraz umjetničkog talenta Slobodana-Boba Slovinića. Ova kompozicija ističe se specifičnom paletom boja, teksturalnom slojevitošću i emocionalnom dubinom, pružajući nam dublji uvid u crnogorski pejzaž. Slovinić koristi bogate tonove crvene, ružičaste i ljubičaste boje kako bi stvorio dramatičan prikaz planinskog masiva. Ovi topli tonovi dominiraju slikom, stvarajući intenzivnu atmosferu koja odiše snagom i energijom. Nijanse crvene i ružičaste boje djeluju kao simboli strasti i života, dok tamniji tonovi unose osjećaj misterije i dubine. Boje su pažljivo slojevite, stvarajući kompleksnu teksturu koja poziva posmatrača da istražuje svaku površinu slike. Tekstura igra ključnu ulogu u ovoj slici. Slovinić primjenjuje debele slojeve boje, koristeći raznličite poteze kistom kako bi stvorio reljefnu površinu. Ovi potezi nisu samo estetski, već i taktilni, omogućujući posmatraču da gotovo osjeti snagu i surovost planinskog pejzaža. Teksturalni detalji dodaju dimenzionalnost i dinamičnost, dok varijacije u debljini i smjeru poteza kistom stvaraju vizuelnu harmoniju unutar haotične kompozicije.

Kompozicijski, slika je jednostavna, ali efektna. Centralni planinski masiv dominira prostorom, dok pozadina ostaje jednostavna, naglašavajući surovost i monumentalnost prikazanog terena. Perspektiva je sužena, fokusirajući se na detalje i teksture planine, što stvara osjećaj bliskosti i intimnosti sa pejzažem. Ova usredsređenost omogućava posmatraču da se dublje poveže ss prikazanim pejzažem, osjećajući njegovu moć i neukrotivost. Interpretacija ove slike može varirati, ali u suštini, Slovinićev rad evocira osjećaj snage, otpora i prolaznosti prirode. Korištenje toplih tonova i dinamične teksture odražava umjetnikovu fascinaciju surovošću i ljepotom crnogorskog pejzaža. Slika kao da priča priču o vječnom sukobu između stabilnosti i promjene, đe surovost terena simbolizuje neprekidnu borbu za opstanak i ljepotu. Slika “Montenegro” iz 2012. godine demonstrira Slovinićevu sposobnost da kroz boju, teksturu i kompoziciju prenese intenzivne emocije i složene pejzaže. Njegova umjetnost ne samo da prikazuje vizuelnu ljepotu prirode, već i istražuje dublje teme identiteta, otpora i prolaznosti. Kroz ovu sliku, Slovinić nas poziva da dublje promislimo o vezi između čovjeka i prirode kao i o unutrašnjoj snazi koja se krije u svakom pejzažu.

Slobodan Slovinić jedan od najznačajnih stvaralaca u Crnoj Gori

Slike “Montenegro V” i ”Montenegro VI” iz 2012. godine, urađene tehnikom ulje na kartonu, dimenzija 12×21 cm, predstavljaju još dva upečatljiva djela iz ciklusa Slobodana-Boba Slovinića. Ove slike nastavljaju istraživanje crnogorskog pejzaža kroz bogatu paletu boja, slojevite teksture i dinamičnu kompoziciju, svaka sa svojim jedinstvenim izražajem i atmosferom.

U slici “Montenegro V”, Slovinić koristi kombinaciju hladnih plavih tonova sa toplim nijansama crvene i ružičaste. Plavo nebo dominira gornjim dijelom kompozicije, stvarajući kontrast sa zemljanim tonovima planinskog masiva. Crvene nijanse koje prožimaju pejzaž donose živost i energiju, evocirajući osjećaj snage i dinamike. Tekstura je bogata i slojevita, sa debelim potezima kistom koji stvaraju reljefnu površinu. Ova tekstura ne samo da dodaje vizualnu složenost, već i taktilnu kvalitetu, čineći pejzaž gotovo opipljivim. Kompozicija je uravnotežena, sa centralnim planinskim masivom koji privlači pogled i vodi posmatrača kroz različite slojeve boje i teksture.

“Montenegro VI” koristi toplu paletu boja sa dominantnim ružičastim i crvenim tonovima, što stvara osjećaj topline i emocionalne dubine. Planinski masiv je prikazan sa bogatom teksturalnom obradom, koja ističe snagu i surovost terena. Ružičasti tonovi stvaraju nježniju atmosferu, dok crveni akcenti dodaju intenzitet i dramatičnost. Perspektiva je usmjerena ka centralnom dijelu slike, što omogućava posmatraču da se fokusira na detalje i slojeve boje koji tvore dinamičan i živopisan pejzaž. Slovinić koristi poteze kistom kako bi stvorio osjećaj pokreta i energije, čime slika odiše vitalnošću i snagom. U obje slike, Slovinić demonstrira svoju sposobnost da kroz boje i teksture prenese intenzivne emocije i atmosferu crnogorskog pejzaža. Njegov rad reflektuje surovost i ljepotu prirode, koristeći bogate slojeve boje kako bi stvorio vizuelno i taktilno bogate kompozicije. Svaka slika priča svoju priču, dok istovremeno čini dio šireg narativa o identitetu i prirodnom bogatstvu Crne Gore.

Slike “Montenegro V” i “Montenegro VI” potvrđuju Slovinićev status kao jednog od najvažnijih suvremenih umjetnika u regiji. Kroz svoj jedinstveni stil i tehnike, on uspijeva da stvori djela koja su estetski dojmljiva i emotivno snažna, pozivajući posmatrača da se dublje poveže sa prikazanim pejzažima i njihovom suštinom. Njegova umjetnost nije samo vizuelna reprezentacija, već i meditacija o prirodi, prolaznosti i ljepoti koja se nalazi u svakom detalju pejzaža.

MONTENEGRO, 2012, ulje karton, 12×21 V i V

Slika “Montenegro” iz 2012. godine, izvedena tehnikom ulje na kartonu, dimenzija 12×21 cm, predstavlja još jedan izuzetan rad Slobodana-Boba Slovinića. Ova slika se ističe svojom suptilnom paletom boja, bogatom teksturom i pažljivo izbalansiranom kompozicijom, pružajući jedinstveni pogled na crnogorski pejzaž. Ova kompozicija koristi meke nijanse ružičaste, plave i sive boje koje stvaraju umirujuću i gotovo eteričnu atmosferu. Pastelne nijanse plave i ružičaste boje dominiraju gornjim dijelom slike, evocirajući spokojno nebo i svjetlost koja se prelama preko planinskog masiva. Sive nijanse dodaju dubinu i dimenzionalnost, dok kontrast između svijetlih i tamnih tonova stvara dinamičnu kompoziciju koja privlači promatrača. Tekstura je ključni element u ovoj slici. Slovinić koristi debele slojeve boje i energične poteze kistom kako bi stvorio reljefnu površinu koja odiše životom i pokretom. Teksturalna obrada daje slici taktilnu kvalitetu, omogućavajući posmatraču da gotovo osjeti hrapavost i slojevitost planinskog pejzaža. Ova tekstura također stvara vizuelnu složenost koja poziva na detaljno rosmatranje i istraživanje površine slike.

Kompozicijski, slika je jednostavna ali efektna. Centralni planinski masiv dominira kompozicijom, pružajući osjećaj monumentalnosti i snage. Perspektiva je plitka, fokusirajući se na bogate teksture i boje koje stvaraju pejzaž. Gornji dio slike, sa svojim spokojnim nebom, stvara osjećaj ravnoteže i harmonije, dok donji dio, sa svojim slojevitim i dinamičnim bojama, dodaje intenzitet i živost. Slovinićev rad u ovoj slici može se interpretirati kao refleksija o prirodi i njenoj surovosti, ali i ljepoti. Korištenje nježnih tonova i bogate teksture sugerirše dublju meditaciju o vezi između čovjeka i prirode, o prolaznosti i trajnosti pejzaža. Slika prenosi osjećaj smirenosti i snage, evocirajući duh crnogorskih planina kroz suptilne, ali snažne vizualne elemente. “Montenegro” iz 2012. godine pokazuje Slovinićevu sposobnost da kroz boju i teksturu stvori djelo koje je estetski dojmljivo i emotivno snažno. Njegova umjetnost nije samo vizualna reprezentacija, već i duboka meditacija o prirodi, identitetu i ljepoti koja se nalazi u svakom detalju pejzaža. Kroz ovu sliku, Slovinić nas poziva da dublje promislimo o vezi između čovjeka i prirode, kao i o suštini ljepote koja se nalazi u svakom kutku crnogorskog pejzaža.

MONTENEGRO, 2012, ulje karton, 12×21 (Posebna)

Ciklus “Montenegro” (2000-2015) Slobodana-Boba Slovinića predstavlja monumentalno umjetničko istraživanje koje obuhvaća petnaest godina kreativnog stvaralaštva i duboke refleksije o prirodnim ljepotama i kulturnom identitetu Crne Gore. Kroz ovaj ciklus, Slovinić koristi bogatu paletu boja, slojevite teksture i dinamične kompozicije kako bi prenio složene pejzaže i emocionalne pejzaže svoje domovine. Ovaj zaključak obuhvata ključne aspekte i umjetničke vrijednosti koje karakterišu ovaj ciklus. Jedan od najznačajnijih elemenata Slovinićevog ciklusa “Montenegro” je njegova upotreba boje. Boje u ovim slikama nisu samo estetski elementi, već nosioci emocionalne i simboličke težine. Slovinić koristi širok spektar boja kako bi prikazao različite atmosferske uslove i doba dana, od toplih, sunčanih tonova do hladnih, sumračnih nijansi. Kroz slojeve boja, umjetnik uspijeva stvoriti atmosferu koja evocira osjećaj mjesta i trenutka, pružajući posmatraču osjećaj prisutnosti unutar pejzaža. Tekstura je ključna komponenta u Slovinićevom radu. Njegove slike odlikuju se debelim nanosima boje i pastoznim potezima kistom, koji stvaraju bogatu, taktilnu površinu. Ova teksturalna složenost dodaje dubinu i dimenzionalnost slikama, čineći ih vizualno i taktilno intrigantnima. Tekstura takođe igra ulogu u prenošenju surovosti i snazi crnogorskog pejzaža, oslikavajući planinske masive i krševite terene na način koji odražava njihovu stvarnu fizičku prisutnost. Slovinićeve kompozicije su pažljivo izbalansirane, često koristeći jednostavne, ali efektne rasporede koji vode posmatračevo oko kroz pejzaž. Centralni elementi, poput planinskih vrhova ili obalnih linija, često dominiraju kompozicijama, stvarajući osjećaj monumentalnosti i snage. Perspektiva je često plitka, fokusirajući se na detalje i slojeve boje i teksture, što omogućava promatraču da se usredsredi na bogatstvo vizualnih informacija. Kroz cijeli ciklus, Slovinić istražuje dublje simboličke i emocionalne slojeve crnogorskog pejzaža. Boje i teksture ne služe samo za prikazivanje fizičkog izgleda krajolika, već i za prenošenje emocionalnih stanja i kulturnih značenja. Topli tonovi mogu simbolizirati vitalnost i strast, dok hladni tonovi mogu evocirati spokoj i refleksiju. Kroz ove slike, umjetnik prenosi osjećaj pripadnosti i povezanosti s prirodom i kulturnim nasljeđem Crne Gore. Slovinić uspješno spaja elemente tradicionalnog pejzažnog slikarstva sa modernim ekspresionističkim pristupom. Njegova tehnika i stil odražavaju poštovanje prema klasičnim slikarskim metodama, dok istovremeno uvode inovativne pristupe boji i teksturi. Ovaj spoj tradicije i inovacije čini njegov rad relevantnim i suvremenim, istovremeno ukorijenjenim u kulturnom kontekstu.

Ciklus “Montenegro” (2000-2015) Slobodana-Boba Slovinića je izuzetno umjetničko djelo koje pruža duboki uvid u prirodne ljepote i kulturni identitet Crne Gore. Kroz bogatu upotrebu boje, slojevitu teksturu i dinamične kompozicije, Slovinić stvara vizuelne poeme koje evociraju osjećaj mjesta i pripadnosti. Njegov rad uspješno spaja tradicionalne i moderne slikarske pristupe, stvarajući djela koja su estetski dojmljiva i emotivno snažna. Kroz ovaj ciklus, Slovinić ne samo da prikazuje pejzaže, već i istražuje dublje teme identiteta, prirode i kulturnog nasljeđa, čineći ovaj ciklus jednim od najznačajnijih doprinosa suvremenoj likovnoj umjetnosti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].