Nakon objavljene informacije Skala radija da se putnički terminal koji gradi Luka Kotor AD na prostoru gradske rive (Luža) gradi bez konzervatorskih uslova, gradilište je posjetio inspektor Uprave za zaštitu kulturnih dobara Crne Gore.
Kako saznajemo, inspektor je donio Rješenje o obustavi radova na zgradi lučkog terminala u Kotoru.
Podsjećamo, direktorica Uprave za zaštitu kulturnih dobara Crne Gore Anastazija Miranović, juče je ovom radiju kazala da Uprava, odnosno Područna jedinica Kotor nije izdala konzervatorske uslove za izgradnju putničkog terminala Luke Kotor, jer se taj pravni subjekt Upravi nije ni obraćao sa zahtjevom za konzervatorske uslove.
Izvršni direktor Luke Kotor Vasilije Kusovac je za Skala radio izjavio da nije upoznat sa tim i da će sigurno preduzeti aktivnosti da to otklone ukoliko nijesu izdati konzervatorski uslovi.
On je podsjetio da je izgradnja objekta od 520 metara kvadratnih započela u novembru 2013. i da će biće završen krajem aprila ili početkom maja ove godine.
Prostor Luke na spratu zauzima 148 kvadrata, a u prizemlju 57 metara kvadratnih, kao i zajedničke prostiorije u prizemlju i na spratu, rekao je Kusovac.
Oprostite šjora Mare Adio vi ga,ali ko je reka i di ste pročitali da piše da ste vi muškadin? Jeste,jeste po mustaćima i barbucu ,ali ,na žalost, to ima i vaša uvažena… na kojoj sjedite kad niste na “šedutu” ,sa i brez”N”,u “N”VO:kumovi JePe ” Aerodromi Montenegro”.
Oprostite mi,na iskrenosti..vi ste krasota i lipota našeg Mare Adriatico..koja “pjeni” ka vi ona “pumpeta” u fabriku “Lada” na Peluzicu?!
A moja Šjora Ljerka s’Kavalina…
To ti je čas muško a čas žensko to ti je popularno danas u Jevropu,
malo u kotulu malo u pantalone a to ti je što bi rekli doturi travestit,
Ali je ufati ,Bogu fala jednom mjesečno ,što je mora ufatit,pa onda udari i u glavu pa onda svega laje ,morate joj oprostit,ormoni su čudo vele doturi,
ma nemojte joj puno uzimat za ozbiljno moja Šjora Ljerka to joj je majka priroda dala,častila je dobro,
Zdravi i veseli bili ,
Za Boga velikoga,što se ijedite šjor “Neumorni Altair”? Oli niste spjegali-da su na “djelu-cijeni” štrace od ljudi,poput nekakvije Cecanovića,Altaira,Mare Adio ,Mare nesretna “lokvo”(batunu za pojenje živoga nerasta što po tebi pjeni?)-što ti svaki dan po neko,parićaje skrnavljenje tvoje ljepote-po kojoj si bila poznata-Boko naša mila-nekada Nevjesto Jadrana-a danas “štraco” kao i ove štrace što ti bruku i sramotu parićavaju đe se god “dopišu” sami na sebe-a bogami i po malo na tebe? Uz neizbježno adio postole,od korama od ovakvije obaraza?
Adio vi ga s,Kavalina,adio-ma će te u Jevropu-isto ,ali ne na smaru, nego pod samarom tamo onizi što gi znaju kao štrace?!
Sjora s’Kavarina…ljeporica i ruze hehehhe
A sto mene prozivas kad ti nista dobroga nisam ucinija?
Straca i Sjora su zenskog roda, pa bi to najvise tebi moja Gospo s’Kavalina odgovaralo….hajde jadna prat’ sudje, i moli se Bogu da ti dodje kakav muskarin ….. ..manja bi ti usta bila za……..sapunicu.
Adio vi ga i tebi Straco uffff izvini Sjora
Adio Mare!
“…izbjegavam polemiku na portalu nakon nekog svog iznesenog mišljenja…”, reče Altair i osta živ.
Judi moji pogledajte koliko ga ima samo u ovim komentarima, pa će te shvatiti koliko je neumoran i koliko je spreman da krivotvori činjenice i zamjenjuje teze.
Stari most i ostalo sam naveo u sasvim drugom kontekstu od ovog koji ti želiš nametnuti. To su bili primjeri divljaštva, koje nije samo nama svojstveno.
Kada već imaš smjelosti da govoriš o nečemu o čemu izgleda pojma nemaš, ti predloži Italijanima da završe Koloseum, da ne izgleda onako “ružan i nezavršen”.
Gosparu moj, čak i u južnoj Srbiji postoji izreka “U Vranje nema laganje”, a kamo li u oblasti zaštite kulturnih dobara. Ti bi izgleda ostavio samo restauraciju. Sve bi napravio “starije i ljepše”, ka onaj “Volan” iz Trebinja.
Inače, ja dalje neću sa tobom pelemisati. To je zaludnja rabota. Predajem se.
Nemam riječi…kotorski arhitekti đe ste? spavate li? vidite li ovo na kotorskoj luži? a i ovaj objekat preko puta u parku je užasan…ispitajte malo da nije ista osoba i davala konzervatorske uslove i radila projekat…pored Dojmija ovo je MNOGO….više u Kotoru nema o čemu da se govori……
….kod bora-kod bolnice-kod magneta-kod bojare–kod brijača(ice)….đe jedan “visoki”-ka bor zeleni činbenik-honoralac ANBele-od “Limilja”-hemiske čistilice(liši obraza),pa sve do eks “zubare”-na Peluzicu,…plaća “članarinu(dnevni meni-porciju ala gregi?)-dana 7.febrara.2014 godine u zlo vrijeme(od objeda-a ne špije)..tačno u 12:47 časova-tajniku NVO oliti “neokumovima”samozvanim,za davanja imena aerodromu u Tivat i Podgoricu?! Njegova fizička sila teže:ikonoopisana ka prezenca-prepoznatljivog stasa-ka na goru “vil(a)enjak,gologuzaste glave,prosijedih štucovanih brčića i bradice potrošačice(obješenih uz jednu bicikletu)…nema zbora ,je pravi reprezent Boke i svekolike Crne Gore(slobodni umjetnički dojam- ubjeđenje?) “prvi patriota” naše lipe i vodeći intelektualac (novijeg doba)u Boki -šire?!
Istini za volju,ovom “honoralcu” ,u više NVO nakad sa “N”,a češće brez”N”VO…treba priznati da je u pravu kada kaže:”NIKO NE CIJENI LJUDE PO TEBI…”! ” Nego po meni”(tamo njemu)… “honoralcu” ANBele i aktivisti sa i brez “N”VO-novopečeni “kumovi” davanja imena aerodromu u TIVAT i PODGORICU!!!!!
Čuvajte se nadolazećih “dana zaljubjenih” i ovije iz “N”VO(ispod bora-kod bolnice…)-zaduženih u XXI vijeku po ovim rabotama:”ljubi bližnjega do sebe kad ti ŠKINU okrene”?
Valja,valjaaaa.. se,pa, za Boga miloga,ovo su dani mačaka i maškara?!
A da pitamo ONOGA sa Mula. On je VELIKI stručnjak koji je dopremljen iz Podgorice da SREDI Kotor. Možda ima neko mišljenje i o divljoj gradnji u Kotoru. Jadni Kotore. Vanja, Ružica, Zorica, Zorana, Ilija…. svako u svojoj rupi SPAVA, a svako se od tebe okoristio.
Klanjao bi se ti velikom vođi grancigula no ti nemo bit. Da te pozovu potrča bi. Onda te ne bi bilo stra da te neko pita okle ti toliko stanova I kuća. Zato ti je dobro dok su ovi. Ne brini ništa majstore. Nijesi jedini. Takvih kritičara vlasti ima u naramke.
Ocekivan odgovor dezurnih g.izavaca i rezimskih poltrona i interesdzija.Samo svaki put pod drugim imenom.Samo ovaj put si potrefio pravo ime,zajednicko za sve vas,ja bih dodao ovome imenu jos ”i nista”.Pazite vi svoje nekretnine,jer cete tesko dokazati okle vam,kad jedan dan i to budete morali uraditi.Za mene se ne sekirajte,jos uvjek imam platnih listi kojim mogu opravdati jos ovoliko stanova i kuca kako ti kazes.Za razliku od vas koji ste pokrali ili ste placeni od lopova,ja cijeli zivot zaradjujem svojim radom i znanjem svoga posla,i to u inostranstvu.Ako imas bilo sto cime bi me mogao kompromitovati slobodno to odje napisi,iako bi to i ranije uradio da mozes,ali na tvoju zalost nista od toga.Ili mozda hoces da onima koji me ne znaju da kazes da sam nesto zaradio neposteno kao ti.Pa sama logika svakome normalnome govori da nebih mogao i krasti i krijumcariti i usput kritikovati rezim.Kritikovati moze samo neko ko je potpuno nezavisan od lopova,kriminalaca,finansijera i raznih mufljuza koji su spremni na sve samo da bi sakrili svoje prljave tragove.Sad samo ocekujem da se ne izbrise ovaj komentar,ako ste se vec potrudili za neke druge stvari.
Niko ne cijeni ljude po tebi….
Adio Mare
…iz malije sela….”?
Jano more ko te se…? Jer nema tega kolektora koji te more spasiti od ovije krkana iz malije sela…..?
Altaire moram da kazem da je ovo sto si napisao bezsmislica. Zasto si izabrao AD 1797?
Zasto se ne vratimo na Nemanjice, ili na Ilire/Dukljane.
Kazes dosta je bilo rusenja i optuzujes partizane za rusenje a onda da te neko ne optuzi, ti dokaza da si antifasista veci no itijedan slavopojkama partizanima.
Ja sam za to da vrata od grada ostanu kakav su, a da sve staro sto se srusilo se doda gdje odluce odbornici i strucnjaci za lijepo… moze u produzetku vrata gore ili lijevo desno …..
Koliko mi je poznato nasi najbolji istoricari/arhitekte itd su dobili od Maje da daju predloge kako rijesiti ovaj problem na najbolji moguci nacin, da bi bilo sto manje prozivanja, i da se na tome u veliko radi.
Adio Mare
@Adio Mare
Uz svo uvažavanje istorije – Ilira, Grka, Rimljana, Nemanjića
i ostalih, ali zidine je gradila Venecija. Nešto je dograđivala
Austrija, kao npr. betonsku bistijernu kriegs jahre 1915.,
ali to je manjeg značaja.
Iznio sam javno samo svoje mišljenje, koje je po tvom
besmislica, bez pretenzije da branim svoj stav kao jedino
ispravan.
Možda bi bilo zanimljivo čuti tvoje mišljenje, za koje
ja neću reći da je besmislica.
…di je bija? Gostovao od prvoga do sedmoga febrara iste godine(2014)na portal: http://www.rtcg.me ,đe je prebrojavao “krave” po Konavlima i dalje,usput korišteći svoje “demokratsko-domoljublje”,te branio “njegovu crnu goru”,a bogami i njegove “crnogorce”,ada čije drugo..ako ne njegove(?)..senca Boka..i to od sebe samoga(ada koga drugoga?)?
Rijetko je neki događaj, pokrenut na ovom sajtu, toliko uzburkao
duhove i izazvao oštru reakciju građana kao “divlja” gradnja
Putničkog terminala na Luži. Zaključak je da građani Kotora
pozdravljaju namjeru i realizaciju značajnog projekta,
kojim će cruzer-turisti imati prvi kontakt sa našom sredinom na
prihvatljiv i civilizovan način. One tende, tuneli i baldahini od
cerade su loš imidž grada, koji je već ucrtan kao značajna
destinacija na mediteranskoj cruising mapi.
Građane iritira saznanje da neko može nasilno ostvarivati
svoje građevinske zamisli, van institucija i zakona. Pa makar ko to bio.
Jednostavno taj “neko” ima potrebu da demonstrira silu i
moć djelovanja mimo obavezujućih regula koji važe za sve građane.
Kao u “slučaju Lipci!”
Kad smo već kod građevine, urbanista, i konzervatora, ovo je prilika
da se pokrene pitanje konačnog uređenja pročelja glavnih
Gradskih vrata.
Neshvatljivo je zašto relevantne i nadležne institucije i odgovorni
pojedinci – ćute!
Ko je taj ko koči dovođenje pročelje Portala u autentičan izgled
i stanje kakvo je bilo AD 1797. Ili na drugi način kako odredi struka.
Kojim argumentima brani potrebu da politička obilježja ostanu na
mjestu gdje im mjesto nije?
Kao građanin hoću da izrazim svoje mišljenje, da je došlo krajnje
vrijeme da se politički simbol jednog vremena iznad Portala,
i grb države koja više ne postoji – civilizovano uklone.
Grb i kamenu tabulu sa datumom 21- XI – 1944. pažljivo skinuti i
premjestiti na neko drugo monumentalno mjesto. (Za razliku od
“skokojevaca”, koji, nakon oslobođenja, u pobjedničkom zanosu macolama polomiše po Kotoru neprocenjivo kulturno nasleđe!) Osim toga, Kotorani
bi se najdostojnije odužili svim onim borcima Druge dalmatinske i Prve
bokeljske brigade, koji su dali svoje živote u dramatičnim
borbama tokom oktobra i novembra mjeseca 1944. god.za
oslobođenje Grkavca i Ledenica.
Na Grkavcu i Ledenicama je slomljena kičma njemačkom
garnizonu u Risnu, koji se nakon dva dana, sa ostalim jedinicama
povlači iz čitave Boke Kotorske.
Prema relevantnim podacima, našao sam da je za oslobođenje
Ledenica, Risna i Kotora, u toku dvomjesečnih borbi, poginulo
(imenom i prezimenom) sedamdeset četiri borca Druge dalmatinske
i četrdeset tri Prve bokeljske brigade.
Neoprostivo je što se Boračke organizacije nijesu založile da se već
odavno u Parku slobode na prikladnoj spomen ploči uklešu imena
svih boraca koji su dali svoj život za oslobođenje Kotora 1944. godine.
To bi bio dostojan spomenik oslobodiocima, umjesto samo formalnog
polaganja cvijeta na spomenik “Neznanom junaku.”
U realizaciji dovođenja u red Pročelja, trebala bi biti angažovana
isključivo struka i nauka. Nikako politika i političari. Bogu hvala,
Kotor ima eminentne stručnjake, koji to mogu riješiti na najbolji
mogući način.
Jer, groteskno je vidjeti kad poneki neupućeni turista pita
turističkog vodiča da li je Portal ozidan 21. XI 1944. (!)
Svaki spomenik ili spomen ploča koja je postavljena regularno, tj. u skladu sa zakonom, treba da ostane kao svjedok tog vremena. Civilizovanim narodima ne pada na pamet da ruše nešto što je svjedok vremena. Ni Italijani nijesu srušili spomenik Musoliniju. A kod nas su se zorili kada su rušili Titove spomenike. U Užicu je onaj nesretnik stao nogom za vrat Titu, kada je srušen spomenik. I Boga mi većina je aplaudrala, a niko nije reagovao.
A što se Kotora tiče, moj Altaire trebao si dići glas kada su protivno struci i zakonu, na zidinama starog Kotora rekonstruisani venecijanski lavovi, po principu “napravićemo mi starije i ljepše”.
Ako toliko cijeniš pale borce, ne znam što ti smeta ploča. Svaki kustos je valjda objašnjava. Mada i neznavenima je jasno, obzirom na datum, da ona nije stara koliko i stari grad Kotor.
@Spomenici
Kao što su tabula i grb sa pet buktinja postavljeni u skladu sa zakonom, kako kažete, tako ih u skladu sa zakonom treba i ukloniti. Civilizovano,dostojno i pažljivo. Jugonostalgija ne smije biti
jedini argument i prepreka.Sve to postaviti na već postojećem
spomen obilježju u Parku slobode. Ili na nekom drugom prikladnom
mjestu, koje bi odredili ljudi od struke.
Nikako na način kao što su to radili skojevci po Starom gradu poslije
oslobođenja Kotora – macolama i maljicima.
Mišljenja sam da na onom mjestu zaslužuju spomenik jedino
neznani i znani graditelji zidina i forteca na San Đovaniju, koji su u viševjekovnoj gradnji i kuluku svaki kamen natopili
znojem, krvlju i suzama. A taj spomenik će biti kad se pročelje
Portala dovede u stanje kakvo je bilo one godine kad je
Venecija napustila ove krajeve – 1797.
Zamislimo da je svaki režim ili osvajač, koji je upravljao ovim naseljenim mjestom, (kažem “naseljenim mjestom”, jer je Kotor, nažalost, izgubio status grada) poslije propasti Venecije ostavljao iznad Portala svoja
državna obilježja, (ne rušeći prethodna).
Bila bi tu znamenja tzv.Prve austrijske okupacije, zatim admirala
Senjavina i Ruskog carstva, pa generala Marmonta (Napoleonova),
Ćesara bečkog, Karađorđevića, Dućea, Trećeg rajha…
Što se tiče rekonstrukcije Krilatih lavova, koje su upravo
čekićima i maškinima polomili vandali-skojevci, mislim da
su oštećenja vrlo dobro sanirana. Treba još samo sačekati da
vrijeme učini svoje, da kamen navuče patinu vremena i
putnik namjernik neće ni primijetiti da su Lava nekada
vandalisali neki nevaspitani krkani.
Ja bih stavio datum kad je DPS poceo strahovladavinu Kotorom,sa sve isklesanom bistom velikog vodje pored ulaznih vrata.
“…Treba još samo sačekati da
vrijeme učini svoje, da kamen navuče patinu vremena i
putnik namjernik neće ni primijetiti da su Lava nekada
vandalisali neki nevaspitani krkani…”
Nemoj ništa više pričati gospar Altair. Sve si rekao ovim stavom, koji je u direktnoj suprotnosti sa principima struke, a Boga mi i morala. Ne smije se niko varati i lagati, ni putnik namjernik ni nenamjernik. Jednostavno svjedočanstvo vremena se ne frizira. Tvoj ovdje izrečeni stav liči na tapkaroša sa švercovanim kartama. Ti bi laž da prodaješ za istinu. Vidim da je u pozadini mržnja prema skojevcima. Mržnja nikome nije ništa dobro donijela. neće ni tebi.
A što se tiče vandalizma, nijesmo mi bili izuzetak. Jesu li Austrijanci srušili Njegoševu kapelu iznad Kotora, zatvarali konje u hramove kulture? Jesu li Hrvati srušili Stari most, u bližoj prošlosti od 1945? O “podvizima” Srba u BIH da i ne govorimo. Sve je obnovljeno i kada “kamen navuče patinu vremena putnik namjernik neće ni primijetiti” što je bilo. Zalažeš li se ti za ovo? Svaki dalji komentar je suvišan!
@Prevara
Gospar Prevara, izbjegavam polemiku na portalu nakon
nekog svog iznesenog mišljenja. Moram samo naglasiti da si
ovdje neprincipijelan i protivrečan. Po tebi, pošto su
topovi generala Praljka srušili Stari most u Mostaru, nije ga
trebalo obnavljati, nego ostaviti da Neretva zjapi
nepremošćena! Tako bi valjda sačuvali autentičnost…
Po tebi je onaj krilati laff na zidinama, sa ovandalisanom
zadnjom desnom šapom, ljepše djelovao, nego ovako
vrlo dobro restauriran?
Inspektoru za zaštitu kulturnog dobra, koji je donio odluku o obustavi izgradnje zgrade na Luži.OVO JE NAJGLUPLJA ODLUKA JEDNOG JAVNOG SLUŽBENIKA, KOLIKO JA DUGO ŽIVIM U KOTORU /SKORO 65 GODINA!/.Đe si bio dosad crni sine-jer se ta zgrada radi mjesecima i upravo je pred završetkom?Ovo nije odluka u ovoj fazi izgradnje, nego ortodoksna DIVERZIJA! Sada kada nemamo gostiju zgrada se ne radi- a sjutra kad počnu da nam dolaze gosti nastaviće se radovi!!! Drugo, svaka bojazan da to neće biti funkcionalan objekat i u skladu sa savremenom arhitekturom, ne treba sumnjati.Cigle čine okosnicu a ne FASADU zgrade-pa oni koji se ne razumiju u gradnju dobro bi bilo da se uzdrže neobjektivnih komentara!
INSPEKTORE, mijenjajte struku, jer ovaj posao nije za Vas.Ovo je dinamičan posao, a Vi patite od inertnosti.Primite moje poštovanje-a moj suprotan stav nije usmjeren na Vas kao privatnu ličnost-tim prije jer Vas ne poznajem.
Evo ovde jedno desetak osoba osudjuju i traze krivca a neki pozivaju Maju…?
Kladim se da svi glasaju za SDPS pa bi bilo pozeljnije da postave pitanje(ako smiju) licno na odboru ili bar da odu do mjesne zajendice koju vodi onaj bivsi Seseljevac a sada veliki sdpovac
A dje cu naci Snezu…..ili taj Lenin zal?
Jadni Kotore
Adio Mare
Nije stvar u tome da oni nijesu znali da trebaju konzervatorske uslove, i jesu li trebali i sto je Uprava trebala i ne trebala i tko je prolazio onuda, nego tko je njima izdao gradjevinsku dozvolu bez konzervatorskih uslova, to je pitanje!
Nije jednako “disala” ko neki i molim ne stavljajte trule kruske u isti kos s jabukom. Znaju ljudi dobro sto se desilo samo moraju da cute da ne prodju isto tako.
Tomice dušo,
Ne znam je si li muško ili žensko, kao ni za ime Dobrica, pa ne znam ni kako da ti se obraćam.
Znaju, znaju ljudi dobro Snježu i prije Lidije, ali izgleda da je vi ne znate. Bolje je da ne vučete ljude za jezik.
A za vrijeme Lidijino, isto je dobro znaju i bolje pamte. Do jedne ure, dok nije puklo, bila je poslušnik, taman kao Dobrila i Ružica.
Ne mozete u isti kos staviti onu koja je sve napravila po pravilu struke i po zakonu, sa onima koji su napakovali svasta i napravili javni i profesionalni linc i mislili da su iznad zakona. O tome nema diskusije, tako je odlucio sud, ponistili su sve njiove odluke kao nezakonite. Protiv potonjih nije bilo nezakonitog postupanja, nitko od njih nije dobio retrogradni otkaz i njima nije oduzeta licenca i protiv njih nisu podignute lazne optuznice. Nego su oni imali svoje prste u svemu tome i zato je i puklo sto nisu u tome uspjeli. Sva sreca da ipak postoji pravda i da je sud sve ponistio, a bruka da je moralo da dodje do suda.
dragi žalu/lidija/dobrila/ko si da si
znamo znamo mi s…… ….znamo i lidiju…i svi se znamo još sa fakulteta
zato ne piši gluposti, da te zamolim
Ovo je smijesno. Svaki dan zaposleni u Regionalnom zavodu, prolaze rivom i znaju da se ovo radi bez dozvole. I sada treba gospodja Miranovic da resava problem. I sada kao to bi sve rijesila Snjeza. Pa Lidija je od nje napravio strucnjaka, dok je ona nije imenovala, Snjeza kao strucnjak nije postojala. Lidija je izmislila, Lidija je razrijesila.
Bolje bi bilo da ne branis gospodju Miranović jer je ionako niko ne napada. Samo joj praviš štetu dok pišeš ovakve gluposti. I nadji neki manje providan način da skreneš pažnju sa prave teme. O gospodji Simović ne znam puno, ali sam čuo nešto drugo. Bez obzira ko je u pravu ne razumijem kako ta priča koja znamo da ne služi na čast Ministarstvu i Ružici ima veze sa terminalom i sa ovim člankom.
Draga Jole, sad si stvarno promašila. čuš Lidija napravila od Snježe stručnjaka. Piši o Dobrili ili o Ružici ako ako baš hoćeš.
Snježu nam ne dirajte.
Dragi Veljo,
Vodi je doma. Ako će da bude iskrena imaće ti što ispričati iz vremena kada je bila najveći poslušnik Zage i Lidije.
Ljudi koji misle svojom glavom znaju sto su vidjeli svojim ocima i ne moze se pera odbit sto god ko napisao.
A ovo zalosno. Bilo je Snjeze i prije Lidije, a bit ce je i poslije. Medjunarodna struka ni cula nije za Lidiju a Snjezu je priznala. Toliko.
Ha ha ha ha. medjunarodna struka, ha ha ha! Lidija je Zakon! ha ha ha ha
Da zakon, Lidija je iznad zakona… bar tako ona misli. Ali nije joj proslo. Bruka i sramota.
I tako dok svi pricaju o luckim objektima “obicni” gradjani grade sto god hoce – a hoce im se svasta i cesto na stetu drugih. Nijedna instanca koja to po sluzbenoj duznosti treba da sprijeci ne reaguje, ni posljije pismenih in poslije telefonskih prijava: milcija (kad je u izgradnji), inspekcija (kad stave prozore), i jedni i drugi kad nastavi (sto je cesto). Ko misli da je to slucajno – eno ga na Muo gradjevinski inzinjer iz Podgorice – dobro “povezan”, kako u opstinu tak i na druga mjesta, jerbo mnogima”je “cinio” preko grbace firme za koju radi. Prvo zazidao dvoriste (i “usput” sestri provalio u dio kuce gdje ona boravi, zamijenio bravu i zazidao jedan od prozora). Milicija koja je odmah obavijestena i u toj fazi trebala i mogla da reaguje po sluzbenoj duznosti (jer su prvo bili samo zidovi) ne moze stic jer je citavih 400m od stanice milicije na Peluzicu. A i ne vide zasto “kuci se covjek” (iako je to samo vikendica). Ni pismena prijava ne moze da ih “motivise”(ta papirologija….) a u ljeto je to vec posao za inspekciju jer je pomenuti gradjevinski. inzinjer stavio prozore i metalne ograde oko kuce da mu otac ne pobjegne. jerbo ako bi otac pobjego, pa makar i na sat, dva, mogo bi popricat sa rodjacima ili komsijama pa mi ga manje dobro slusao i mozda mu ne bi potpisivao sve sto gradj inzinjer od oca trazi (pare, imovinu, veze, da ga onako star “vadi” kad god se oklizne i moljaka za njega itd…). Posto su prijave uporne (bas du “diosadne”!) i inspekcija i policija sve znaju na jedvite jade posalju nekoga da sve vidi i popise. Jasno je da nije po gradj. dozvoli a ni po propisima. I sto se desi? Vuka bio gladan pa je “izio magarca” – tj. gradj inzinjer je potegao lijevo i desno i sada je dozidao i 1. sprat, za koji takodje legalno nije mogo dobit dozvolu. Ali on zna za “stos” pa ne trosi par mjeseci da to gradi nego na prepad – za dvije sedmice, kao sto i prilici radnicima drzavne firme. i sve od jedne plate, malom djecom i zenom bez zaposlenja. Vrlo je sposoban kao sto vidite – njega inspekcija ne moze zaustaviti. Valjda je stvar u brzini i efikasnosti – ono sto vec stoji u Kotoru niko nece rusit, sto god da je, a gradj. inzinjer (i njemu slicni) to lijepo koristi.
eno ga na Muo gradjevinski inzinjer iz Podgorice, prvo ozidao citavo dvoriste (sto se sigurno ne uklapa u zakonse urbanisticke okvire), pa
I sto je to tebe briga “Muljanine”….
Sa Mula,
Hajde babe ti moje Mile,daj ime tog inspektora jer bih trebao malo obnoviti palac…pa da sev o jednom trosku sredim.
Nisam od detalnje popravke posle zemljotresa nista ardio na palacu…
Vjeruj da u Opstinu nisam bija od pamtivjeka, jer nemam tamo sto cinjet.
A sto se taj inspektur ne bi snalazio kad zna da mu niko nista ne moze.
Milo je reka’, ko vam je kriv kad se ne znate snaci i ne zelite rizikovati zar ne?
Nego ja bih stavio bistu onoga sto je najvise pomoga da se gradi kascelanka…odmah pored krilatoga lava…. no me strah da ne odleti…snalazljiv je, jer posle odlazaka do Cilipa i Konavala sve zaboravio i gdje je bio, i sto je radio…a sve mu prija, da me strah da ce mu srce puci od debljine…
I nemoj me molim te uporedjivati sa tobom.
To je vasa boljka da mislite da su svi kao i vi….
Muljani su bar poznati ka hajduci koji su lupeze polivali vodom.
Adio Mare a ostaj ti meni zdravo Domazetovicu jer se pravi Muljani nikad nisu zalili.
postovani, molim vas da sklonite moj gorepomenuti post sa sajta. unaprijed hvala.
Pošaljite datume vaših komentara. Ne skidamo selektivno već više nijesmo našli. Pošaljite datume pa će moterator skinuti.
dokle cete? svaki dan pitam da sklonite post. ????
Ovo je jedna od najvećih sramota posljednjih godina u Kotoru čiji “razvoj” vode ako napišem ko i kakvi ovaj komentar mi neće mi odobriti.
Zato ću reći najveći stručnjaci i eksperti koji se u sve razumijua najviše u graditeljstvo, to posebno a pomorstvo im je uža specijalnost. ZASTIĐE! Što ne reaguje gradonačelnica Marija Maja Ćatović? Od koga je to strah?
Možda od Bagarića i njemu sličnijeh. Sigurno zna ona na Facebook što joj Pana odgovori da Lužu treba produžit do Mula.
Svi smo mi kotorani… pa ćemo se gledat po gradu i kada se bude znalo i glasalo ko je prodao luku (grad) a ko je bio protiv…
Tada će biti kasno moja Rodić jer će podgoričko-kotorski Royal Caribean gazdovat gradom, a neki amerikanac biti falso direktor, a na koncu konca će i kotorani kupovat kartu da obiđu stari kotorski grad kako ga popularno zovu mediji (nije više imenica nego je postao pridjev)…kapital ne prašta…
Pogledajte kakvo je realno stanje u Tivtu od kada je ušao kapital…
Prve godine su svi brontulali kako su prodali Arsenal za 0 eura, pa su pričali kako je baš super popločana obala, pa su se političari 3 godine hvalili kako su to investicije koje su preporodile Tivat, pa se sad hvataju za glavu jer im je Portomontenegro postao grad, a Tivat predgrađe, a građani ukapirali da kapital ne prašta tek kada je portmontenegro odlučio da proširi treću traku kroz Tivat, jer ne može da čeka obilaznicu, a svim građanima koji žive uz magistralu pod izgovorom javnog interesa obriju baštine i dvorišta kako bi se milioneri od tivatskog aerodroma do svog apartamenta dovezli za rekordnih 3 minuta…tek tada je i gradonačelnik ukapirao što je kapital i na vrijeme stao na stranu svojih građana,a da li je to učinio kasno???
Članci koji prate danas Tivat i ljepote porta M su uglavnom članci o elitnoj prostituciji i visoko kvalitetnoj narkomaniji….
Za nas moji kotorani zahvaljujući našoj gradonačelnici još nije kasno!!!
Ne dozvolimo da postane kasno!
Imamo dosta ruiniranog ali ipak sačuvanog prostora i pored Grada (Fjord, zdgada Jugooceanije, brisan prostor kod nekadašnjeg Urca…) koji se treba uredit da bude lijepo predgrađe UNSCO-vog Kotora, a ne da kotorski stari grad postane predgrađe novog Porta M…
Skoro sam siguran da bi odgovor na to pitanje bilo ono vec ustaljeno i toliko puta vec koristeno:
Opstina nije nadlezna
Velika pohvala za Skala radio ne samo zbog toga što ste u toku nego i zato što pokušavate stvarno sagledati probleme sa svih strana.
U žalosnoj priči zvanoj propast sistema zaštite spomenika kulture u Crnoj Gori i komentarima koji se pojavljuju na članke Skala radija svi ste po malo u pravu. I komentari koji pominju gradjevinsku dozvolu kao meritorni dokumenat, i oni koji kažu da su za sve krive neuspjele transformacije i pogrešno postavljeni projekti, pa do onih komentara koji kao direktne krivce navode Ministarstvo kulture i kvazi stručnjake Lidiju i Ružicu.
Nadat se da smo došli do dna. Samo u tom slučaju možemo naprijed. Naravno nakon što nadležne institucije (inspekcije, tužilaštvo itd) obave svoj posao .A i sručnjaci i takozvani eksperti bi mogli da dignu svoj glas. Još mi se povraća kad se sjetim kako su nam Snježu na pravdi Boga poćerali na ulicu.
A koju Snezu?
Onu iz komentara “Lenin žal”. Pogledaj ga, ne škodi.
Na pravdi Boga, istina je pretuzna! Tko zna, zna!!
Lena, potpisujem sve.
samo pitajte, stalno i uporno i obavještavajte ovaj narod kako i činite i ne osvrćite se na jadove draga naša Skalo. Ispitujte i tražite, i sve na viđelo neka se zna da ne mogu kako su pojedini naučili. Bravo i nema zime za na najpopularniji radio.
Ovaj Boris advokat je 100% sin . Pravnik, bio pa ga izbacili jer je nesto muljao.
Moja đeco,na što trošite forcu? Ali ste zaboravili da je vrijeme krnevala,pa je “Lerima” sve dozvoljeno? Znaju oni,da sve što im se može dogoditi za maskriranje Kotora-je izlazak na prvu bandu “Karampane” oliti one “Lajavice Ćakulone” koju unesređuje ona redateljica-odvjetnik?!
Na ultimu,i ja bidna s’Kavalina :”Podržavam sve investicije,pogotovo one koje znače razvoj i zapošljavanje,”domaće radne snage”-sinove i žensku dicu akcionara AD “Luka Kotor”-kako bi se moderno rik(a)lo:”od đeda je ostala “singerica”- nepotizam-karijerizam, bez obzira na nivo sposbnosti potomaka neispitanih vrijednosti predaka,a bogumi i potomaka?
Sora Ljerka
pohvale na jeziku, dobro izban rijecnik
Dobro jutro, džezeri, dobro jutro majstori na Lužu …….
Evo, javljaju se advokati, odvjetnici, avvocati, lawyer-i, solicitor-i…,
da brane neodbranjivo. Pokušavaju da “stručnim” objašnjenjem o nadležnosti
i redosledu pribavljanja dokumenata, uvjere građane da
je bezakonje – legalno.
Građane i sveukupnu javnost ne interesuje ko je nadležan da
pribavi neki papir i kojim redom – da li Luka Kotor, jali Sekretarijat
za urbanizam, jali Uprava za zaštitu kulturnih dobara.
Javnost skandalizira i zastrašuje samovlašće, i nekažnjena
samovolja pojedinca, koji na onom mjestu može nešto da radi i gradi
bez strogo ustanovljene procedure i urbanističkih uslova!
Niko dobronamjeran nije protiv izgradnje pristojnog Putničkog
terminala, da se ukloni ono ruglo od tendi, koje ostavlja
ružan vizuelni utisak na prvi susret s gradom Kotorom.
Ali po propisu i zakonu.
Advokat očekuje da ćemo Luci Kotor posvetiti ode i lode što
ne grade na onom mjestu čudovište od 720m2, nego
“skromnih” cca 500m2. Pitanje je gdje bi se uklopilo
to megalomansko strašilo?
Ovaj prekid i zabrana gradnje je obična farsa i smijurija.
Nakon svega, ostaje otužan okus da živimo u nesređenom,
pravno neuređenom i autokratskom režimu.
Jeli ovo nova HALA? blago nama , promašaj usred naselja u Škaljarima ,pa je i to malo.Onda posred parka i finale na LUŽU. Sljedeća gradnja je na pjacu od Sv Nikole.
A zasto ne rece ispred Svetog Tripuna?
Tu je blize ovima iz ‘pcine…
Nije problem gradjevinska dozvola, vec je problem da li je po DUPu i ako nekim cudom jeste, Javni tuzioc bi MORAO podici krivicnu prijavu protiv svih koji su ucestvovali u usvajanju takvog DUPa i svih onih ucesnika do izdavanja gradjevinske dozvole sa ili bez kompletnih uslova po zakonu.
Boris je u pravu sto se tice same dozvole odnosno “investitora'(gradjana Kotora -Opstine) ali niko se ne pita kako je doslo do mogucnosti da se pomisli da se na Luzu gradi bilo sto.
Stvarno na stubove na kojim je napravljena Luza graditi onoliko cudoviste je besmisao ove vlasti i halapljivost ovih koji vode u ime Opstine Luku Kotor.
Ovde se stvarno nema sto reci, a Tuzilastvo cuti…niko nista nije prijavio….
Sistem je neprobojan i nezamjenljiv osim ulicom, na nacin kao sto je i dosao… ali vise se nema m…. mozda samo na karnevalu koji obiljezava besmrnost ludaka.
Adio Mare i tebi Luzo onakvu kakvu znamo a da smo rekli adio pameti odavno to svi znamo.
Eto doživotni karneval na sred luže, maskenbal da traje cijele godine, uz taktove “Gradim, gradim, e pa šta, šta mi možete” Dabogda brodovi uplovljavali na “Trg od oružja”
Zajedno sa onom “staklenkom” u Parku, nemam adekvatne riječi, više nego KATASTROFALNO!
Konjević je bio gradonačelnik grada svjetske baštine. Ono čudo na Lužu on odobrava i pričajau da je to za razvoj grada i kriv vam je Radio Skala. Svako se normalni krsti pred strašilom od gradnje ZGRADE NA LUŽU -jao nama. I niko ništa nego je kriv medij koji ispunjava svoj zadatak.
I još nešto u Zavod za zaštitu spomenika je radila žena Nikole Konjevića koja je sa Ruživom Ivanović izadavala razne dozvole i kreirala apritom je pravnica a ne arhitekta ni konzervator.
I onda se čude što su izgubili mandate u Kotoru. A mi Kotorani amo malo agresivnije a ne samo u komentare. Ispred nosa nam grade čuda i mi mučimo.
Kao advokat primjetio sam vise netacno iznesenih ocjena u navedenom tekstu. Prije svega inspektor Uprave za zastitu kulturnih dobara ne moze obustaviti radove na izgradnji planom predvidjene zgrade za koju su planom definisani konzervatorski uslovi, za koju postoji pravnosnazna gradjevinska dozvola izdata od Sekretarijata za urbanizam opstine Kotor, donesena u skladu sa Zakonom o uredjenju prostora i izgradnji objekata i koja glasi na cca 500 m2, sto je za 240 m2 manje od planom dozvoljenih 740 m2.(Procitajte DSL Sektor 16).
Na osnovu clana 93. Zakona o uredjenju prostora i izgradnji objekata investitor, u ovom slucaju AD Luka Kotor podnosi zahtjev za izdavanje gradjevinske dozvole uz koji prilaze idejni odnosno glavni projekat sa izvjestajem o reviziji i dokaz o osiguranju investitora od odgovornosti, dok list nepokretnosti, kopiju plana, saglasnosti i misljenja utvrdjenih na osnovu posebnih propisa, gdje spada i saglasnost uprave za zastitu kulturnih dobara na idejni/glavni projekat pribavlja organ nadlezan za izdavanje gradjevinske dozvole po sluzbenoj duznosti, u ovom slucaju Sekretarijat za urbanizam opstine Kotor.
Iz naprijed navedenog, lako je zakljuciti da AD Luka Kotor kao investitor nije imalo obavezu niti je moglo podnijeti zahtjev za konzervatorske uslove Upravi, jer je to posao resornog sekretarijata , tako da treba provjeriti da li je sekretarijat u postupku izdavanja gradjevinske dozvole iste pribavio, sto nije iskljuceno da jeste.
Najbitnije je to da se objekat ne gradi na osnovu konzervatorskih uslova, vec na osnovu gradjevinske dozvole, pa se postavlja pitanje kako to da se inspektor nije malo duze zadrzao u Kotoru i napisao par stotina zapisnika za nelegalno podignute objekte(bez gradjevinske dozvole) u zalivu kao i to da radio Skali nisu upali u oko neki objekti koji nemaju gradjevinsku dozvolu a gabaritima su visestruko veci od predmetnog. Eto predlazem radio Skali kad je tako azurna da trazi i gradjanima da na uvid sve zapisnike koje je u posljednje 3 godine ovaj inspektorat sacinio na teritoriji koja je pod zastitom UNESCO-a, posao nece biti tezak, jer pretpostavljam da se radi o jednocifrenom broju.
Peto, ukoliko bi se ovako postupalo sa investicijama i investitorima u Crnoj Gori, mislim da ne bi bilo premca ovakvoj biznis barijeri, zaustavljati radove investitoru koji je na Zakonom definisan nacin pribavio gradjevinsku dozvolu.Ovakvu sliku i atmosferu na zalost siri i radio Skala prema investitorima koji zele da ulazu u Kotor, i ako nisam siguran da mu se za te aktivnosti izdvaja petnaestak hiljada eura iz godisnjeg budzeta opstine. Ovakva postupanja i izlete treba sprijeciti a inspektore uprave za zastitu kulturnih dobara pouciti i zamoliti ih da se ne mjesaju u rad gradjevinskih i urbanistickih inspektora vec da se malo vise zabave svojim radom.
Epilog ove price je jasan, nekome je smetalo sto drugi znaju, samim tim i imaju , a konsolidacijom naprijed navedenog zele i da se razvijaju i opet zato sto znaju i imaju to rade na Zakonom dozvoljen nacin.Izgradnjom ovog terminala dobija grad Kotor, njegovi gradjani i Crna Gora, a stopiranjem gradnje zadovoljava se sujeta pojedinaca koji svoje neznanje dokazuju osporavanjem tudjeg znanja.
Nadam se da ce ovaj komentar radio Skala objaviti, a ako ne objavi eto jos jednog dokaza da je ovo cist hir pojedinca koji zeli da drugima oduzme koji politicki poen.
Podrzavam sve investicije, pogotovo one koje predstavljaju investiranju u gradsku infrastrukturu i projekte koji znace razvoj i zaposlajavanje novih radnih snaga.
Objavljujemo ovaj komentar navodnog Borisa, ne zbog toga što smo pali na jeftini trik da, ako ga ne objavimo da je to još jedan dokaz da je ovo čist hir pojedinca. Objavljujemo ga da građani pročitaju ko se i za kakve poslove plaća u Luci Kotor AD, čiji su većinski vlasnici.
Niskosvjesni analitičar analizira Skala radio kao da on gradi objekat bez konzervatorskih uslova. Skala ništa nije konstatovala.
Pitali smo prvo Izvršnog direktora pa onda direktoricu Uprave i to prenijeli.
Jasno je da bi svijest ovakvih poput Borisa hapsila i zatvarala svaku slobodnu izgovorenu riječ i ljude koji rade svoj posao, a ponajprije istinu, ali to vrijeme je, na njegovu i njihovu žalost davna prošlost.
Svaku riječ koju je lučki Boris napisao o Skali je čista neistina. To se lako može provjeriti ulaskom u arhivu Skala radija, a treba vidjeti što se sve može pronaći ulaskom u arhive renomirane firme koju Boris predstavlja ovako agresivno.
Radite Borise svoj posao shodno zakonima ove države. Tu se do sada nijeste proslavili. No, sigurno je, sve će doći na svoje mjesto. Znaju to Vaši nalogodavci.
Mandiću, kakav odgovor, na koga trošiš energiju.
Sve je jasno i sve se vidi. Niče čudo na rivu u kontakt zoni grada pod zaštitom UNESCA.
Ljudi jeli ovo moguće?!
Novinari postavljaju pitanja nadležnima a onda priča kako ovaj radio koči razvoj. Čega? pa isti oni iz Skale godinama kritikuju kako nema pravoga graničnoga prelaza kao prvoga kontakta sa turistima nego tuneli od cerade itd, ali se ovome, priznaćemo niko nije nadao. Ovo samo može kod stručnjaka iz kotorskoga DPS-a i što neko reče zato gube i gubiće. Meni je iskreno žao i to prvo Kotora a onda i partije čiji sam simpatizer-
ali sam sebe preispitujem zašto i koliko ću dugo ako mi ovakvi kroje sudbinu i devastiraju grad. To je istina i samo to. Adio i pokrite se po glavi lučki rukovodioci i nosioci razvoja u Kotoru.
U najmanju ruku je drsko da dezinformišeš javnost, braneći nešto što se ne može braniti. U Zakonu o zaštiti kulturnih dobara, koji je inače loš, stoji da “saglasnost na konzervatorski projekat daje Uprava, na zahtjev vlasnika, odnosno držaoca kulturnog dobra”.
Dakle “gospodine”, možda je greška Skale što nije pitala da li je na projekat dobijena saglasnost Uprave. Ali to ne mijenja stvar.
Inače za mene je isključivi krivac i u ovom i u svim drugim ovakvim slučajevima Ministarstvo kulture i Uprava, koji su članom 131 istog zakona obavezani na sljedeće – “Inspekcijski nadzor nad primjenom ovog zakona vrši Ministarstvo i Uprava preko inspektora za kultunu baštinu i inspektora za kulturna dobra”. A oni imaju mrčenoga Gana koji id eđe mu se kaže. Do tada, kao i većina, uživa u isceljiteljskom dejstvu alkoholnih napitaka.
Doduše, ne mogu se od ovakvih pojava amnestirati ni organi lokalne uprave. Moraju da reaguju, jer se radi u njihovom dvorištu.
Inače, poznato je da su glavni krivci na vrhu Ministarstva, personalno ministar Mićunović i pomoćnica Ljesar, koji su napravili totalni haos u oblast zaštite kulturnih dobara. Kukaćemo mi Kotorani za Regionalnim zavodom, doduše prije Ružice i Ilije.
Jeste malo neobicno, da zabrana nije donesena kada su udareni temelji,a ne sada kada je pocela gradnja krovnog pokrivaca. Ali Gane nije kriv. Nije kriva ni gospodja Ljesar, koja je cijellu sebe ulozila u zastitu kulturne bastine. Donijela je Menadzment plan Kotora i novi Zakon o Kotoru. Sada Kotor ima Savjet pa neka se on ovim bavi. Lidija je nasa Merkuri i legenda Crnogorske kulture. Lidija uz tebe je citav Kotor i Boka. Lidiju za Ministra kulture!!!!
Ajde Slavko da te i pofalim a ne samo kudim.Iako si mi i juce jedan komentar izbrisao,ali dopustam mogucnost da je bio prejak i mozda neprimjeren,jer slazem se nijesu svi mafija.Pofalio bih Skalu zato sto ste zagrebli u nesto sto je vec ustaljena praksa u Kotoru,a to je da se gradjevinske dozvole ODABRANIMA daju bez ikakvih kriterijuma,dok se na drugoj strani,obicnim smrtnicima trazi i najmanja nepravilnost.Po tom pitanju je i Boris u pravu,mada ipak imam utisak ili dojam kako ko voli,da je njegov komentar narucen od nekog iz luke.Kako je moguce da su dobili gradjevinsku dozvolu ako vec nijesu pribavili sve ostale,potrebne dozvole.Uvjek cu pozdraviti svaki vid borbe protiv svih vrsta nepravilnosti,ali samo pod uslovom da budete jednaki prema svima,i da se rukovodite istim principima.A to do sada nije bio slucaj.Budite realni,iskreni i nepristrasni po svim pitanjima pa cete imati i vise slusalaca i postovatelja.Budite nas lokalni radio koji ce i kritikovati i faliti,ali ne selektivno nego redom.Pratim rad svih medija u CG i mogu reci da je malo onih,ako ih uopste ima,koji su nezavisni i bez uticaja ove ili one strane.
Nastavi Mandiću sa sjajnom ekipom i neka te ne bude briga ni za koga i nizašto nego samo za istinu.Ovo je sramota numero uno u Kotor. Prvi ste pokrenuli priču i nastavite, svaka vi čast.
Zaista treba biti glup kao ovaj naručeni primorac pa za kršenje zakona za koga se mora odgovoriti okriviti Skala radio. Skala primorcu plaćeni od drugova radi samo svoj posao obavještavajući sve nas što se dešava dok drugi ćute. Pala je primorcu ta družina iz Luk,e kojoj si ti servilan toliko nisko da može da uništava svojim nezakonitim rješenjima ovako lijep grad. Sramota i za njih i tebe a svi zajedno možete sigurno pasti jom mnogo niže. I oćete!
A rano ste bse sjetili …20 godina vam je um pomracen i sad ocete oblake da razgrenete. Jaok i jes. Ona voda od kuvane krtole..kazu da je dobra…
A oce li ko pitat ima li Skala konzervatorske uslove?? Platiste li dug postovana Skalo?? …samo da komsiji crkne krava a? Nize ne mozete panut od ovoga, adio.
Primorac ne mijesaj babe i zabe! Skala se finansira od reklama i donacija onih koji je slusaju a jedan od njih si i ti! Da li si ikada dao i jedan jedini euro doprinosa??? Sigurno nijesi no da mozes ukinuo bi je za sva vremena zato nije moralno da pitas o dugovima sa kojima se Skala bori.
Primorac,
Da li nam tvoj ( pomračeni ) um može odgovoriti zašto Skala radiju trebaju konzervatorski uslovi?
Mi svi strašno mrzimo Kotor ne želimo razvoj grada pa komentarišemo????
Mislim da svi mi koji smo komentarisali baš naprotiv mnogo voliko ovaj grad,a strašno mrzimo bezakonje i uništavanje ovog drevnog grada.
Mislim da je Skala odradila korekto svoj posao,jer ipak im je posao da informišu narod,nisu vjerovatno oni poslali inspekciju,a sve i da jesu,neka su.
Zašto bi neko bio iznad zakona,bilo kao preduzeće ili pojedinac?Zato i jesmo tu đe smo i zato nam je Kotor svakog dana nažalost sve jadniji.
kriza je …nekakvoga morala…
Radio Skala daje mogućnost svakom dobronamjernom čovjeku da iznese svoje mišljenje o ovom ili bilo kojem drugom aktuelnom problemu.Meni ostaje NERAZUMLJIVO pitanje odgovornosti.Za objekte do 1000m2 – odgovornan je lokalna uprava i Republički zavod za spomenike.Očito je da ovi drugi kasne!
Zgrada je već dobila svoje gabarite i očekuje se skori završetak.Glupo je sada intervenisati!Ovo je pitanje broj jedan. A pitanje broj dva je: kako se to traži dlaka u jajetu kad je u pitanju DOMAĆI – LOKALNI INVESTITOR, a godinama vršljaju i devastiraju našu kuću furešti – kvazi investitori i nikom ništa! Umjesto onog rugla i zastiđa u parku- danas inamo jednu lijepu zgradicu, sa kojom se možemo ponositi.Dali je bolje imati Zabjelo sa kontejnerima i nakazama na rivi, ili ukomponovani i funkcionalni objekat? Za kulturne ljude nije pitanje. Borimo se mi za ona dva akrepa od Fjorda i zgrade Jugooceanije da nam ne ruže grad pred toliko stotina i miliona posjetilaca Kotora, a ostavimo pametne, stručne i preduzimljive ljude da rade svoj posao!!!
Kad je dopusteno da se ovoliko sagradi, treba pustit i da se zavrsi.
Ne treba jos jedno ruglo u grad. Valjda je dovoljan Fjord, hala, URC, Autoremont, Autoboka, Rivijera, vjestacki rt Lipci…
Zalosno je sto se neko usudio da toliko daleko odmakne bez potrebnih dozvola! To je posledica tamosnjeg nacina rada inace nigdje u uredjenim drzavama na tako nesto NIKO se nebi usudio jer bi ga sacekale takve kazne da se vise nikada nebi mogao oporaviti! Ocito da to sa Kotorom i Crnom Gorom nije slucaj.
A jeli i bog dao da se nesto napravi u ovaj Kotor mrceni da se oni kontejneri maknu iz luke. Sve sto je dobro odmah se koci. Zasto ??????
Zato što neuspješni ne praštaju uspjeh! Obećava se pred izbore svašta, a malo ko ispuni ono što je obećao da će učinjet, a narod ko narod sve zaboravi do novih izbora, pa onda opet ista priča i obećanja…Ovako nekome pada cijela koncepcija, pa treba povući sve u isto blato, pardon na startne pozicije…sve do novih obećanja….
Ovi iz luke koji god i čiji god da su, ispunili su ono što su pričali poslednjih godina, pa sad…
Da Bog da, da obecaju ce brodove sto doalze napraviti da udju na placu od oruzja i da to ispune….
Ko im daje dozvole da grade na pjenu od mora staklenjake i opekare svaka mu cast….
Taj je sigurno sljega a nije se jos pripitomija podneblju …i nikad nece nazalost.
Adio Mare
Pa vam je ovo uspjeh. Svaaka vam čast! i ovo se zove ispunjenje obećanja. Neka još obećaju da će srušit Vrmac i ograditi etno selo ili za početak onu lanternu na kraj Luže a ograditi nužnik za turiste. Sram vas bilo.
A moja dobra Gracijela, po vama je bolje da prodaju luku ispred grada, ograde je i tek onda čine što joj volja….
Rekoše da će ogradit i lift i obilaznicu i sve što kome doma treba samo da im luku daju za džabe… Baš neki fini i pošteni svijet kapitala, na riječi sve može, a kad ti dinar da mora izvuć tri…
Znaci ajmo svi krampe u ruke pa da pravimo sto nam je volja bez ikakvih dozvola samo neka se nesto pravi pa cemo od Kotora napraviti selendru!?
RUŠI! Pusti saglasnosti i papirologiju. Pogledajte slijepci kako ta CIGLANA izgleda sa mora. Mogu je u zlato optocit – nije joj mjesto dje je. Prizemna grada koja je bila do Lucke prije vise od 60 godina uklonjena je jer je zaklanjala vidik ka bivsem Starom Gradu-kafani…. Dojmi.
Apsolutno se slazem. Rusiti! Kakav crni putnicki terminal, a godinama zjapi prizemlje stare zgrade…Ma koje putnike, kakvi bakraci, price za mnalu djecu, ma dosta vise “urbanista” koji nam unistise grad.Treba konacno onu odvratnu ogradu sto nas od luze ratavi zanavijek….kako je neko I do sada ne razvali nogom, s bilo. A Grad, ni iz vazduha se jos malo nece vidjeti. Kakvi smo to mi Kotorani kad ne umijemo pisnuti, ne umijemo izaci I reci NE DAMO vise da nam unistavate grad. “Urbanisti” sjasite vise!
Lila, ako se dobro sjecam, a sjecam se, Maja je OBECALA da ce se skinuti ta ograda….
Sto ne podjes pa je pistas, jer ona uvjek govori sto misli…mozda je zaboravila sto je sve obecavala, pa je treba samo prisjetiti.
Bilo bi lijepo da se setamo opet po Luzi…pusta zelja sve me strah.
Adio mare !!
I sad svi treba da aplaudiramo. Pa to je ustaljena matrica. Kada objekat investitor stavi pod krov, neko postavi pitanje konzervatorskih uslova ili (ne)saglasnosti na projekat, Uprava i Ministarstvo “pravovremeno” reaguju, pošalju inspektora, ovaj donese rješenje i gotovo. “Vuci siti, a ovce na broju”. Objekat ostaje, Uprava i Ministarstvo amnestirani, a Kotor degradiran. Suština zaštite je predupređivanje ovakvih pojava, a ne reagovanje post festum.
A što je sa onom drugom zgradom sa tamnim staklima? Ona je, koliko vidimo završena.
Moji sjori, problem je u tome što malo ljudi (čak i iz struke) zna da nije pod zaštitom UNESCO samo stari grad Kotor, već kao prirodna i kulturna rjetkost čitav teritorij od Troice do Veriga, a on je toliko degradiran da treba očekivati ozbiljne represivne mjere od UNESCO.
Kao da se po… u more a đe je do sada bio?
I što ćemo sad? dobiće dozvolu i onda po starom bez poštovanja . Samo da mi je da vidim koji su i kakvi konzervatorski uslovi. Jesu li kao za zgradu od stakla usred mediteranskoga grada na listi UNesca.
Ko zna oće li rukovodstvo Luke ispoštovati ovu zabranu ili će i ona biti po sistemu niko nam ništa ne može. Neka p.. Skala koliko oće, idemo dalje jer nam se može i najmoćniji smo.Bojim se da će ovo drugo biti epilog.
Recite mi ima li iđe i jedan primjer u svijetu ovakvoga skandala i gradnje nasred rive ili luže kako oćete? Umjesto da je otvorena za turiste, i građane kao nekad, stručnjaci je zapatali odavno i sad još grade kule i gradove. Ima li u ovome Kotoru građanske hrabrosti da se narod podigne na noge i protestvuje zbog ove sramote. Što niko ne mrda a svi kritikuju?
PRAVILA KOMENTARISANJA
Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.
U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.
Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].