Uz prethodno dobijenu saglasnost Vlade Crne Gore, Uprava za saobraćaj i Regionalni vodovod “Crnogorsko primorje“ su tokom prethodnog perioda usaglasili sve neophodne elemente u cilju potpisivanja Sporazuma o saradnji na zajedničkoj investiciji vrijednoj oko 40 miliona eura na izgradnji modernog bulevara sa četiri trake na potezu od Jaza do aerodroma Tivat.
Takođe je predviđeno i postavljanje drugog cjevovoda Regionalnog vodovoda u dužini od 15 kilometara čime se kapacitet Regionalnog vodovoda za opštine Herceg Novi, Tivat i Kotor povećava za oko 130 procenata, zbog veće potražnje za vodom izazvane globalnim klimatskim promjenama, ali i razvojem novih prestižnih turističkih projekata u ovim opštinama.
Projekti se realizuju uz podršku Vlade i iz povoljnog kreditnog aranžmana EBRD uz kamatnu stopu od 1 odsto i rok otplate kredita 15 godina uz tri godine grejs perioda.
Direktor Uprave za saobraćaj Savo Parača je istakao da ne treba posebno napominjati koliko je ova saobraćajnica važna, ali i koliko je to sada posebno usko grlo u jeku ljetnje turističke sezone, kada se ovdje saobraćaj otežano odvija.
“Bulevar Jaz-Tivat je sastavni i veoma važan dio saobraćaja i stoga je planirana izgradnja istog dužine16 km, koji će se sastojati od četiri kolovozne trake, trotoara duž cijele dionice, uključujući 12 kružnih tokova. Cijeli bulevar će imati modernu javnu rasvjetu, a rok za završetak radova je dvije godine. Tenderska procedura se sprovodi po pravilima Evropske banke za obnovu i razvoj, a projekti će biti realizovani po evropskim standardima. Odlučili smo da zajedno
realizujemo ova dva projekta s obzirom na isti izvor finansiranja, uštede koje nastaju zajedničkim ulaganjem po pitanju eksproprijacije zemljišta kao i kraćim rokom za završetak ova dva infrastrukturna projekta”, rekao je Pasrača.
Izvršni direktor Regionalnog vodovoda Goran Jevrić je istakao da je važno da ova dva državna organa zajedno realizuju velike infrastrukturne projekte od javnog interesa, od planiranja do faze izgradnje, čime će se postići značajna ušteda 2,5-3 miliona eura za državni budžet.
“Takođe, važno je istaći da je zahvaljujući ovakvom modelu saradnje Uprave za saobraćaj i Regionalnog vodovoda postignuta apsolutna sinhronizacija radova na izgradnji ova dva projekta, kako se ne bi dešavalo da nakon što Uprava izgradi moderan bulevar, ubrzo nakon toga isti urušavamo građenjem nove infrastrukture koja nije postavljena u momentu građenja saobraćajnice. To je mnogo važno za ovaj dio naše države gdje je možda najfrekventniji saobraćaj, posebno tokom ljetnje turističke sezone, a što će turisti i biznis zajednica svakako znati prepoznati i cijeniti produženim ugodnim boravkom i većim investicijama i stoga cijenim važnim skoro trogodišnju saradnju timova ova dva subjekta, na čemu se zahvaljujem našim kolegama, da danas direktor Parača i ja možemo pristupiti potpisivanju ovog Sporazuma”, naveo je Jevrić.
Izgradnja modernog bulevara sa četiri trake, razdjelnim ostrvom i trotoarima, kao i povećanje kapaciteta Regionalnog vodovoda za opštine Herceg Novi, Tivat i Kotor predstavlja mjerljivo veoma značajno unapređenje kvalitet života građana na ovom dijelu Crnogorskog primorja, ali su stvorene i infrastrukturne pretpostavke za kvalitetniji ambijent u cilju bržeg razvoja turističkog biznisa na Primorju uz značajno veći kvalitet turističke ponude što je od interesa i za Crnu Goru.
Regionalni vodovod je već započeo izgradnju cjevovoda kojim će se Opština Herceg Novi priključiti na regionalni vodovodni sistem. Radovi, koji se takođe finansiraju u saradnji sa EBRD, se izvode shodno FIDIC ugovoru o izvođenju radova, uz puno poštovanje nacionalnih, ali i međunarodnih standarda kvaliteta, uz isticanje važne činjenice da će se do Nove godine Herceg Novi spojiti na Regionalni vodovod, odnosno da će istovremeno i hercegnovski dio poluostrva Luštica imati obezbijeđeno snabdijevanje vodom iz Regionalnog vodovoda čime se ispunjavaju poslednje infrastrukturne pretpostavke za realizaciju prestižnih turističkih projekata i na ovom dijelu crnogorske obale.
Međunarodni tender po procedurama EBRD, otvaranje ponuda predviđeno za 31. jul ove godine uz očekivanje kvalitetnih ponuda kako bi do Nove godine mogli početi radovi na realizaciji ova dva projekta.
Informativne službe Uprave za saobraćaj i DOO “”Regionalni vodovod Crnogorsko primorje“
Sto ne spojite na regionalni vodovod mjesta duz bulevara kad vec sve to radite ? Gradnjom bulevara cete dobiti bolju prohodnost u tom dijelu a onda opet imate problem u Budvi, Kotoru i Tivtu na ulazima u gradove. Guzva bi se rijesila samo izmjestanjem tranzita, ali ste vi previse glupi da to shvatite. Evo, ovog ljeta nema sezone, nema ni guzve, jer nema milion auta koja samo prolaze CG. Sto je vise kruznih tokova, bice sporiji, i naravno bezbjedniji, mi koji zivimo uz ovaj put vec godinama i ovako nemamo bezbjednosti zbog debila koji voze 24 casa Le Mana kroz polje. Dvije godine – znaci 5 cete ga raditi
12 Kruznih tokova ovo je stvarno previse. 8 je bilo sasvim dovoljno. Bojim se ovakvom saobracanicom da ce nam za dosadasnjih 20 minuta do Budve trebati 40.
….POLAZEĆI OD STAVRNOG STANJA NA POSTOJEĆOJ JADRANSKOJ MAGISTRALI -OD ” TUNELA DO TUNELA”-NAČIČKANIM VELEPNIM KUĆAMA-HALAMA..-SALONIMA..SALAMA ZA SVADBE I SAHRANE..PITAM SE JEL NEKO RAZMIŠLJAO DA SE OVJ BULEVAR GRADI NA DIRECIMA-STUBOVIMA..IZNAD KUĆA DVANAEST GRBALJSKIH SELA…?
PRAVILA KOMENTARISANJA
Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.
U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.
Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].