EKONOMSKA POLITIKA VLADE DALA REZULTATE Za godinu ulje skuplje 36, gorivo 30 odsto

0

foto: CdM

Na nastavak inflacije na mjesečnom nivou ovog puta su najviše uticale cijene goriva, mlijeka, sira i jaja, zatim hljeba i žitarica, mesa, odjeće, čvrstih goriva, te jestivih ulja.

Cijene proizvoda i usluga u Crnoj Gori za godinu su u prosjeku porasle 4,4 odsto, a najveća uvećanja registrovana su za jestiva ulja i za gorivo, pokazuju novi podaci Uprave za statistiku Monstat.

Ulje je za godinu poskupilo čak 36,6 odsto, dok su cijene goriva porasle za 30,8 odsto.

Prema zvaničnom statističkom indeksu, potrošačke cijene su u novembru u odnosu na oktobar u prosjeku porasle za 03 odsto.

Na nastavak inflacije na mjesečnom nivou ovog puta su najviše uticale cijene goriva, mlijeka, sira i jaja, zatim hljeba i žitarica, mesa, odjeće, čvrstih goriva, te jestivih ulja.

Takođe, za prvih 11 mjeseci ove godine u poređenju sa istim periodom 2020. cijene su u prosjeku uvećane za 2,2 odsto.

Kada su u pitanju parametri inflacije na godišnjem nivou, Crna Gora je od marta 2020. do februara ove godine samo jednog mjeseca imala rast, i to u septembru od 0,1 odsto.

U martu 2021. prvi put je ponovo registrovana godišnja inflacija, i to na nivou od 0,8 osto.

Od tada do novembra, cijene su u prosjeku na godišnjem nivou bile uvećane za najmanje 2,2odsto.

Od decembra prošle godine cijene proizvoda i usluga na mjesečnom nivou su rasle i od 0,1 do0,7 odsto.

Podaci klasifikovani po glavnim grupama proizvoda i usluga ukazuju da su od oktobra do novembra najveći skok imale cijene goriva 2,6 odsto, zatim čaja, kafe i kakaoa 2,5 odsto, jestivog ulja 13, hljeba i žitarica 0,7, te mlijeka i jaja, odnosno čvrstih gorivapo 0,6 odsto.

Najveći pad cijena registrovan je za usluge u hotelima i restoranima, te audio-vizuelno snimanje, i to oba od 1,1 odsto.

Kao što je već rečeno, najveću razliku za godinu dostigle su cijene jestivog ulja koje su porasle za čak 36,6 odsto, te cijene goriva-za 30,8 odsto.

Cijene povrća su od prošlog do ovog novembra u prosjeku porasle za 12,5 odsto, smještaja 10,1, zatim meda, čokolade i slatkiša za 7,5, sredstava za održavanje domaćinstva 7,4 odsto, a voća 6,4 odsto.

Istovremeno, tekstil za domaćinstvo jeftiniji je 4,9 odsto, vozila 4,8 odsto, telefoni 3,4, a audiovizuelna oprema 1,4 odsto.

aktuelno

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].