Edukovati kvalitetnu radnu snagu u pomorstvu, poruka je dvodnevnog naučnog skupa u Kotoru

42
sa naučnog skupa

dr Danilo Nikolić

dr Danilo Nikolić

Dvodnevna međunarodna konferencija povodom realizacije TEMPUS projekta, pod nazivom MARED – modernizacija i harmonizacija visokoškolskog obrazovanja u oblasti pomorstva u Crnoj Gori i Albaniji, u organizaciji Fakulteta za pomorstvo Kotor počela je sa zakašnjenjem od skoro sat, jer se čekao dolazak rektora Univerziteta Crne Gore prof. dr Predraga Miranovića.

U pozivu za novinare i učesnike decidno je napisano da je svečano otvaranje konferencije zakazano za petak 21. februar u 9 sati u hotelu “Cattaro” u Kotoru.

Brojni gosti, predstavnici 17 partnera projekta, koji pored domaćina iz Crne Gore dolaze iz Albanije, Španije, Rumunije, Hrvatske, Slovenije i Austrije takođe su strpljivo sa novinarima čekali početak ovog skupa, koji je otvorio dekan kotorskog Fakulteta dr Danilo Nikolić.

On je kazao da je Fakultet za pomorstvo iz Kotora koordinator projekta koji finansira Evropska komisija čiji je cilj medernizacija visokog obrazovanja u obližnjim zemljama Evropske unije.

“Ponosni smo što je dati prijedlog projekta pod nazivom modernizacija i harmonizacija  pomorskog obrazovanja u CG i Albaniji odabran za finanisranje od strane Evropske agencije za obrazovanje, audio vizuelnu politiku i kulturu”, rekao je Nikolić.

U ime kotorskog Fakulteta za pomorstvo, odnosno Univerziteta Crne Gore koji je potpisnik sporazuma o finaniranju, Nikolić se zahvalio Evropskoj komisiji koja kontinuirano pokazuje spremnost da investira u znanje, i nastoji da prepozna i podrži projkete od značaja poput ovog, sve u kontekstu novih razvojnih mogućnosti za Univerzitete Crne Gore i Albanije, kao i naš nastavni kadar, stiudente i pomorce.

Tempus projekat je započeo početkom decembra prošle godine, a današnjim sastankom partnera ozvaničiće se i početak njegove realizacije, čiji je cilj edukovanje kvalitetne radne snage u pomorstvu, koja će biti konkurentna i na međunarodnom tržištu.

Uz sugestije i prijedloge te pomoć prisutnih predstavnika partnera ovog projekta, na dvodnevnom naučnom skupu u Kotoru, Nikolić vjeruje da će se ostvariti potrebnu usaglašenost sa međunarodnim pomorskim zahtjevima i standardima.

Ovo sve u cilju usavršavanja postojećih i stvaranja novih generacija pomoraca, zaključio je dekan kotorskog Fakulteta za pomorstvo.

Prisutne su pozdravili rektor Univerziteta Crne Gore Predrag  Miranović i predstavnici Ministrastava prosvjete, nauke, saobraćaja i pomorstva, ali na engleskom jeziku bez prevoda, koji će kako su nam obećali organizatori stići novinarima tokom dana.

Drugog dana rada, u subotu 22. februara eksperti zemalja u regionu će iznositi svoja iskustva, a nakon toga će imati priliku i da se upoznaju sa istorijskim nasljeđem, ljepotama i potencijalima Bokokotorskog zaliva, navodi se u saopštenju organizatora.

U ime Univerziteta Crne Gore učesnicima naučnog skupa dobrodošlicu je poželio  rektor Univerziteta CG dr Predrag Miranović čiju smo pozdravnu rijče naknadno dobili od organizatora skupa, budući da nije bilo prevoda sa engleskog jezika.

“Danas započinjemo važan projekat koji će predstavljati izuzetno efikasan odgovor na obavezu ispunjavanja međunarodnih standarda u pomorskom obrazovanju i obuci. Iskreno vjerujemo da ćemo sa ovim projektom napraviti osnovu reforme postojećeg i razvoja novih studijskih programa što će stvoriti uslove kako za teoretsku tako i za praktičnu obuku studenata, uz upotrebu modernih laboratorija i opreme. Posebno važan dio projekta je kapacitet da se uvedu određeni međunarodni model kursevi za pomorce što će doprinijeti razvoju dugoročnih modula učenja koje namjeravamo da uvedemo u naš sistem visokog obrazovanja. Siguran sam da će nam ovaj projekatr pomoći da učinimo naš Univerzitet prepoznatljivim po dugoročnoj kulturi učenja. Nema sumnje da modernizacija obrazovne ponude i harmonizacija programa pomorskih studija sa relevantnim međunarodnim standardima će zasigurno obezbjediti neophodnu međunarodnu konkurentnost obrazovnih institucija.
Drage kolege, rezultati vašeg rada na ovom projektu će biti izuzetno važni za buduće obrazovanje u pomorskom sektrou u Crnoj Gori . Vjerujem da će zajedničko znanje i iskustvo partnera doprinijeti efektivnoj realizaciji ciljeva projekta . Takođe moram da naglasim veoma pogodnu karakteristiku ovog projekta – činejnicu da okuplja i povezuje Univerzitete i relevantne socijalne partnere, posebno one iz poslovnog sektora, što ukazuje da se stvaraju studijski programi u odnosu na potrebe tržišta rada. Samim tim imate sve neophodne preduslove da učinite ovaj projekat uspješnim primjerom akademske saradnje. Vjerujem da će naš Pomorski fakultet biti vaš pouzdan partner u narednom period”, poručio je rektor Miranović.

42 KOMENTARI

  1. Joleeeeee, ala ga prolupetaaaaa…
    Jesi li mi se to sto naljutio na tvog Idola?
    Kratki odgovor Serdar Jolu Domanzetovicu:
    – Je li znas sto je ovde tema…”o profesurima i pomorstvu i dnevnicama” a ti ne znas plivati, vise li no mnogi sa FZP
    I. Je si li cuo kad da se ne mora biti u Kotoru nego se mogu pisati komentari i iz Opatije i ostalih djelova svijeta?
    NISI, ili si popizdija kad o tome pises.

    II. Je si li ikad pomisliio da se javljam sa druge strane svijeta, ponekad pa zato pise da se javljam ujutro/razlika vremena?
    NISI, ili si popizdija?

    III.Pra-baba po majci dosla u Kotor sa Huma prije nekih 200godine

    IV.Pra-djed po majci stigao u Kotor prije nekih 400godina barkacom Mljetackom

    V. Pra-djed po ocu stigao kako stare knjige pisu tacno 1485g. svojim brodom
    dok Njeguse nije postojalo hehehe

    Nu reci mi Jole, kad napisa neskolovano “latinski” Vasa Vacia maxime sonant, a ti sa onolikim broncinom, o cemu li si razmisljao,
    Znas li Jole da se u veliku a praznu serpu lakse sirce pravi?

    “Odlijepi vec jednom” reci Slavku koji ti svasta pusta da pises, pa i to neumjereno i nesavjesno, ali to si ti JD da samo brljas…

    Hajde, reci mi, koliko vremena izgubi trazeci sto i kad je tvoj Idol pisa’ komentare. a lijepo ti rekoh da ih povremeno neko u moje ime pise?

    Adio moj Jole i saberi se vec jednom.
    Ipak se radi o tvom idolu, jer sto bi ti bez Adio Mare i Bjeladina Humca

  2. ŠJOR MODELARU,
    Na mom ekranu piše:
    Tema:”Edukovati kvalitetnu radnu snagu u pomorstvu,poruka je dvodnevnog
    naučnog skupa u Kotoru.”
    Vrijeme: 21.februar.2014 godine u 11:09 sati.

    Vaš komentar čeka odobrenje od strane moderatora.

    Komentari od:
    – 2014/02/28-15:21 sati;
    – 2014/02/26-17:52 sati.

    Pogledajte,da ve zamolim,da se nisu ovizi moji komentari,kojiem slučaem, zalijepili za predhodni komentar od:
    – 2014/02/26-03:52 sata,u ranu zoru,zoru…..zoruuuu ranu…?

    Šjor Modelar,ne bi bilo lošo da ,oliti gi odlijepite od ovega od zore rane i objavite odvojeno,oiti gi izbrišete,i tako mi stvorite prostor za nove objave mojig komentara?

    Kako gođ postupli,ja san vi zafalan i unaprije vi izjavljujem falu na učinjene usluge-“odlijepi već jednom”?

  3. Stari Latini kažu da se : “EX NIHILO NIHIL FIT”! Može li ili ne može ,nije na meni,nego na čitaocima da kažu svoju riječ-koju će,vjerovati je, izvesti iz donjih citata gospodina prof. dr VASA VACUA Adio Mare,vodećeg intelektualca Boke i šire(izvod iz autobiografije-portal “Slobodna Crna Gora” od 16.septembra 2013 godine)?!

    DPOGODILO SE NA DANAŠNJI DAN-SKALA RADIO KOTOR:

    Vrijeme: 21.februara 2014 u 11:21 časova
    Tema: “Edukovati kvalitetnu radnu snagu u pomorstvu,poruka je dvodnevnog naučnog skupa u Kotoru.”

    Komentator: prof. dr Adio Mare,VASA VACUA-“emeritus”:

    Vrijeme: 22.februara.2014 u 10:19 časova.
    Citat: “Koji od profesora na ovom faklutetu,osim možda prof.dr. Dragovića(profo Mare-činimi se da vam je ova točka iza “dr” višak znanja koje se stiče u VI osnovne škole?),uopšte prati svjetska zbivanja…
    Njegova predavanja je zhavalno pratiti…imao sam čast i jednom u Koreji na Fakuotetu pomorstva u Ulsamu(što :čitati..video…pričao vam neko,nekad,neđe?) .”

    Vrijeme: 26.februara 2014 u 03:43 č.(III.smjena:edukacija sebe- čobanina?)

    Citat: ” E moj …”serdar” Jole… Navireš na Peluzicu…navireš ka buldog(priziva moderatora-za pomoć, u objavi ubave akademske uzrečice “boljoneza”).”

    Citat: “Kapiraš li Jole da ovdje ima baraba,koje napišu komentar kao Adio Mare ili Bjeladin Humac a u moje ime…”

    Citat:”Nikad ti mene Jole nisi uhvatio u lažavine,jer nikad nisam u životu(koliko to imaš života-života ti profo?)jednu riječ lagao…”

    Citat: “Može ti Slavko potvrditi,da nemam pasoš BH već imam pasoš HR..”

    Citat: “U petak 7.februara 2014 u 12:57 sati sam abitavao na seminaru ekonomsita u Opatiji(dobro je profo,e niste jopet u Koreju?). Iz/na/lagao sam na temu Pravni i Ekonomoski aspekti osnivanja Montenegro Plovidbe(profo,života vam, eli koje od ovija veljija slova-“P i E”višak ili manjak u iz/na/laganju?)…”

    “NIKAD TI MENE JOLE NISI UHVATIO U LAŽAVINE…”

    Tema:” Inspektor naložio obustavu gradnje putničkog terminala Luke.”
    Vrijeme: 04.februara.2014 godine.

    Komentator:prof.dr Adio Mare,VASA VACUA-“emeritus”:

    – 04.02.2014 u 20:15 časova:
    – 05.02.2014 u 18:21 ” ;
    – 07.02.2014 u 05:07 ” ;
    – 07.02.2014 u 05:12 ” ;
    – 07.02.2014 u 21:08 ” ;

    – 07.02.2014 u 23:39 “,ali na temu:”Nikola Marković-Počinju istrage u istragama”(Skala 06.o2.2014);

    – 09.02.2014 u 05:08 časova,ali na temu:”Vanjska svečanost Sv.Tripuna u Kotoru”(Skala 08.02.2014);

    – 09.02.2014 u 05:31 časova,ali na temu:”Inspektori naložili obustavu…”
    – 09.02.2014 u 05:55 ”
    – 10.02.2014 u 09:32 ”
    – 10,02.2014 u 09:54 ”

    Profo “emeritus”VASA VACUA MAXIME SONANT”–ADIO MARE/BJELADIN HUMAC ,PRAZNA TEĆA NAJAČE ZVONI…moram vi reći,ja sam oduševljem vašom kondicjom-mogućnosti jednog”SUPERMEDE”-da u jednom-dva dana..preleti toliko silnije kilometara(možda avionom,možda u snu,možda dilirijumu/”kijahašišovica”-kao srbijanska šiša-šljiva?),i to čeljade koje za sebe kaže:”…malo sam stariji pa senilnost ponekad uzme danak priznajem.”Vjerujem da ste svoje putovanje za Opatiju započeli poslije 5 ura ujutro 7.februara pa se predveče vraili i u 9 ura nastavili komentarisati na ovaj portal? Možda-jer vi ste svemogući-nadprosječni intelektualac kakovoga nije niti će imati Boka-sujmam više ikada takvoga?
    Na kraju,hvala Vam profo “emerit(asin)usu” ADIO MARE/BJELADINE HUMAC,na svemu,a posebno na ovome “da niste nikada u životu jednu riječ lagali-niti sam vas ikada ja uhvatio u lažavine”-uz moju primjedbicu..da,da nikad ja ,ali na žalost vi vas(najčešće nesvjesno-dilirijumu) jeste toliko puta koliko puta zinete-ili napišete slovo,riječ,rečenicu…?!

    Iskrene pozdrave od Jola iz njegovog rodnog Prčanja-u kojem se bogu moli da vas što duže drži na ovoj zemlji(bar dok je živ?),i time mu omućiti da mu dani prolaze bezbrižno u igri-sprdnji zvana (č)igračka-“emerit(asin)us” Adio pameti Mare naša maskoto-jedina!

    P.S.profo Adio pameti Mare,”meritimus-jednini koji je do sada iz Kotora dopelao do te”ti-tu-lelek”,tako vam boga jedinoga,da li znate ko vam od ovih baraba podmeće-eliminiše Vas sa ovih domaćih naučnih skupova(kao na primjer sa ovog u Kotoru-na teme vaših nasukosamfantazije-profu-ndis-umu),a na svjetskim seminarima-kursevima ,ste(la) rado viđeni saučesnik od Peluzice,Šuranja,Opatije ,Koreje..i pitaj boga dokle će te durati i vas,tamo oni, duperati,duperati(rabiti-trošiti-na ultimu izdrijeti-ka Bata crevlje) po tijema seminarima-oliti kursevima?

  4. Aog,eg… moj Adio Mare-nu bogati đe si završio ekonomiju? Nekako uvijek imaš problema sa kucanjem brojeva? Pa rekao si jedan put:da su ti preci-baba dopela ispod brda Hum iz Arcegovine prije 200.godina;pa drugi put da ste u Boku 400 godina,a na ultimu da ste 529 godina? Pravo da ti kažem ne brinu me tvoje godine od kad si šljega-neko me brine tvoja narav-ćud koja je cipan cipana ka da si sada šljega sa Himalaja-i da si potomak jetija? Aog i jest,za tobom za navijek moj Adio pameti u naravi HOMO NOVUS sa Himalaja,kojeg treba u bukagije sa zvonom oko vrata- dok se ne pripitomi-prilagodi uslovima da može da živi u civiliizaciju,i da ne bude opasan po okolicu?
    Na ultimu-sve mi napisa-sve mi objasni,ali niđe ne pročitah da si se izvinuo svojim bivšim učiteljima na Višoj Pomorskoj Školi-koji su ti “ala maka” dali diplomu u uruke-džabe izgleda? A pravo da ti kažem Adio Mare-očekivao sam od tebe i aviz-izvinjenjenje Pećarićima-za ono što neko-neke barabe u ime tvoje-na kvaran nači vrijeđaju čestite Kotorane? Ne dočekah,jer vjerovatno imaš nekih “problema” sa brojem tvog telefona i veselim-mejlom?
    Pređi na adekvatan tretman-zima te iznenadila-prolječe poranilo-VASA VACUA ti uzavrela prije vakta-prazna ti najbolje zvoni?
    Šteta za nauku,e te prerano izgubiše kao fanta na briškulu?

  5. “Serdar” Jolu odgovor na pismo,

    E moj dobri i posteni “serdar” Jole, vazda me nasmijes stalno ponavljajuci iste greske.
    Navirs na Peluzicu, navires… ka’ buldog.

    Pa reko sam ti da nisam IB ……………trazi dalje.

    Kapiras li Jole, da ovde ima baraba, koji napisu komentar kao Adio Mare ili Bjeladin Humac a u moje ime da bi tebe potpalili.
    Sprdaju se, jer znaju da si slijep kod ociju, kad me do sad nisi otkrio.

    Nikakve ti ja Jole nemam veze sa drugim imenima.
    Tita mi i Partije i ove vlasti…….. od prvoga do zadnjega.

    Tako kad vidis neko drugo ime i posumljas da sam to ja, budi siguran koliko godj da ti lici na mene, da to nisam ja.
    Tako da nemam sto komentarisati na te tvoje luckaste umisljotine.

    Sto se tice kakve veze imas ti i Šjora Ljerka s’Kavalina vec sam objasnio i mislim da sam u pravu, pa da na ponavljam.

    Nikad ti mene Jole nisi uhvatio u lažavine, jer nikad nisam u zivotu jednu rijec lagao……… namjerno, ipak sam malo stariji. pa senilnost ponekad uzme danak priznajem.

    Zaboravi si da spomenes ono sto rekoh za kokoske, puskarnice i civilizaciju?

    Nemam ti ja moj Jole, veze sa Mostarom, ama bas nikoliko.
    Niiti sam ikad bio tamo, niti je itko moj ni blizu Mostara, bar ne od 1485.g.hehehe

    Moze ti Slavko potvrditi da nemam pasos BH vec imam pasos HR.(po baba Mili)
    Crnogorsko državljanstvo sam dobio rodjenjem, a svi moji preci zadnjih 529 godina ………od kad su doplovili u Boku, Bokesko(CCCC) hehehehe

    Ako ti imas druge podatke onda su lazni, kao u ostalom sve tvoje statistike i sve sto ovde cvrsto tvrdis.
    Nejasno je da imas moje podatke a nemas pojma ko sam.
    Izjava zasluzna tvom radu toliko godina…Blef Domazetovica hehehe

    U vezi šjora Ljerke?
    Meni da smeta…? Pa pozvala me na aerodrom……. da mi skrsi krila, zajednio sa tobom hehehehe
    Necete gledat taj film…spustavah se ja an se uze….

    U petak 7.februara. 2014 u 12:57 sati sam abitavao na seminaru ekonomista u Opatiji.
    Izlagao sam na temu Pravni i Ekonomski aspekti osnivanja Montenegro Plovidbe.

    Tvrdoglavije celjade od tebe nema Jole na ovom portalu.

    Znam da nisi u skolu bio bolji djak, ali si se nekako provlacio partijskom knjizicom to zna cio Prcanja.

    “Pletena kapa i rukavice,i dao mu usput roza kovertu-inače poznatim “aktivistom”.. trebao si dodati jos SDPS i pogodio si …u rupu hehehehe

    Blazen Isus i Marija i sva tvoja familija…….. sa tobom Jole.

    Misljah koju rijec reci i Dardanelu, ali opet bi se izvinjava.
    Neka mu se nadje izvinjenje nekom drugom …koliko li ih je potrosio do sada….

    Uvjek vas na pravom putu vjere i nadanja u bolje sjutra pomorcima Boke

    Adio Mare

  6. Vjerovali ili ne-jopet protivu sebe-samo za sebe piše ova naučno Fatina kotorska .. ALAPAČA/OPAJDARA-skraćeno “ALAOPAJDA”krštena(noćnim urama) u “N”VO kumovi davanja imena-krštenja JCP “Aerodromi Montenegro” u Tivtu i Podogorici,i to daje u komentar pod “šifrom” VOx,prevedeno na naški “ON” Adio Mare/Bjeladin Humac…i u zvaršnoj rečenici veli:”(Daošine)-Pazi Fatu da je Haso ne dovati hehehehe….”(dana 24.02 u 22:30 sati”. Istoga dana u 12:53 sati otpisuje ADIO Dardanel,pa u stavu 7.odozdo(njegova omiljena -“(č)igra”-oko tuđe “sijamke”) kaže:Što će ti pare ,živimo od penzije ja i moja Fata..”
    Dakle,”N”VO piše u ime VOx i obratno,jer VO po prirodi stvari-genetski je ,ne Doli,nego VOl Adio Bog-Faljen Isus/uvijek budi čovjek,a ne VOl dragi Bjeladine-sve na ,kao i uvijek,”B” i na kraju …ćuku?!
    Vrijeme je maškara i maskota,pa vi viđite koliko još morate trpjeti ovou, nedolicu nego volinu?!

  7. Ma da mi je znati kakve veze imam ja i Šjora Ljerka s’Kavalina? Ja te znam kao jednog od najvećih crnogorskih Patriota i vodećeg intelektualca Boke-kako si sam,(ovim riječima) prestavio na portal Slobodna Crna Gora 16.septembra 2013 godine! Znam te i kao Liberala-kako sebe prestavi na portal Analitiku dana 20.februara 2014 na temu:”SDP i Pozitivna danas popisuju sporazum”,kažeš:”Ja nisam svetosavac,ja sam liberal od prvog dana.Od prvog dana 1997-me”? “Vjerujem” ti sve što kažeš o sebi-uz ispriku da mi se čini da stalno imaš probleme kada pišeš godine?Jer,ako si od prvog dana Liberal i to od 1997-me,kako to da neznaš da Liberali nisu osnovali Savez 1997 nego 26.janaura 1990 godine?Sjećam se,da si imao i problema oko godine rođenja,sa licitacijom da si rođen 1967 u Kotoru?Pa se ispostavilo(uvatio sam te ulaž) da ti se ta godina rođenja ne uklapaju u one medalje “caco de oro” za “spašavanje” Kotora u zemljotresu 1979,i sa godinom 1967 kada si prema sopstvenom priznanju bio u kući Pećarića u stari Grad,i vidio neke stvari u kući(kao odojče-tek okoćeno),i zaključio da im je otac bio ustaša(Inače čestita stara Kotorska porodica čiji je najmljađi Član Joško Akademik Hrvatske Akademije Znanosti i Umjetnosti!)?Pa kad sam te opet po stoti put uvatio u lažavine-tebi urođene srasle za jezičinu,onda se izvadi pa napisa:”..nisam nego 1.aprila(pa đe nađe baš 1.aprila-ima neka tajna veza?)1957,i pogrešno sam otkucao stari… žbiru(Jole)”?Sve napisa toga uta-a zaboravi da napišeš da si rođen u Mostaru u BiH čije državljanstvo imaš i danas-uz pitance kada si dobio Crnogorsko državljanstvo?(ja znam do u dan i godinu!)?

    Kad je u pitanju šjora Ljerka,pitance-reci što ti ona smeta-oli ti remeti mir? Da nije ona,kojim slučajem krivac-možda da je i objavila tu “vijest”,što te očevci “ovjekovječiše”-(postoji snimak) da si u petak 7.februara. 2014 u 12:57 sati abitavao ispod kuće pok.Stane Račete na parking autobusa- ispod onoga bora kod bivše prodavnice MAGNET,sa onijem u pletenu kapu i rukavice,i dao mu usput roza kovertu-inače poznatim “aktivistom” (sa “Zlatnije njiva”),u “N”VO kumovi davanja imena-krštenja JCP Aerodromima u Tivtu i Podgorici?
    Ćao srećico naša-maskote naš Adio Mare/Bjeladine Humac ovog portala,da te nije(daleko bilo) trebalo bi te štancovati-kao tekse za gumene opanke?!

    Lijep pozdrav iz ubavog Prčanja,samo za tebe i o tebi ljepše nego što se ti sam prestavljaš i av,av,av…?

  8. Uvaženi gospodine Mandiću, u vezi skupa održanog pod patronatom FZP- Kotor uz učešće toliko uglednih gostiju, uz 32 komentara na Vašem portalu – zapazio sam samo jednu primjedbu o neučešću pomoraca.Ostaje žalosna činjenica da nije niko od strane organizatora pozvao NIKOG iz Udruženja pom. kapetana i zapovjednika ili Udruženja Upravitelja stroja i inženjera CG-Kotor.To nije sramota, nego velika bruka organizatora.Upravo zbog toga Vas molim da objavite tekst Saopštenja Upravnog odbora Udruženja kapetana – Kotor od 20.02.14. Pa neka Vaši slušaoci uporede to saopštenje sa ovim člankom Dr. Nikolića.
    Nijedno crnogorsko glasilo ga nije objavilo, osim radio Kotora sa četiri dana zakašnjenja!!! Saopštenje ćete naći na sajtu:www.captainsmontenegro.com pa da vidimo u čemu je problem.Od 1992 godine nema nas u javnim glasilima CG. i to ne samo državnim, nego ni tzv. nezavisnim.Ako ste, a vidim da jeste, odlučili da pomognete afirmaciji pomoraca, koji su zaslužni za sve što ima Kotor,ja Vam iskreno zahvaljujem i spreman sam za saradnju.Iskreni pozdrav.

  9. Daoshine, da li si ti placao neke ispite? Tesko je uciti, znam. A ti budi zanatlija, jer za nesto vise i nisi.
    Ovaj AdioMO(A)RE, kao da je svu pamet ovog svijeta popio. On pise komentare i u podne i uvece, izgleda da ga posao ne smeta. Bice da je prodao sto od nekretnina, pa se sad bavi time ko je iza kog nicka. Pazi Fatu da je Haso ne dovati hehehe….

    • Voxane, vidim da si malo navidan u pogresnu stranu, ali vidim da ti dosta toga smeta…. Kriticki se osvrnuo situacijom na faxu, a ti udri Mujooooo… a zanatlije smo svi mi koji radimo u masini, a meni ne smeta da me zoves tako sve dok imam pa bar desetak puta vecu platu nego ti dok “trtljas” i verglas u prazno…ono malo isfrustrirana persona kome vecina smeta i svi su mu krivi osim on sam, a ko je to…
      Ponovicu, sto se tice kvalifikacija profesora na Faxu, sve to moze lagano da se posalje zajedno sa onim freefall boat-om (kojeg spustise jednom) slobodnim spustom, pa u more blizu Malibu-a gdje najvise ima cijevi od….

      • Daoshine,
        kao sto sam i pretpostavio, nedostaje ti obrazovanja. Mozes imati platu koliko hoces, ali ostaces dziber iz Dobrote koji plovi kao kufer po svijetu i samo broji (ali i ne trosi) solde. Ti mozes da pises o fakultetu i njihovim profesorima do mile volje, to ti nece podici rejting, a to da li oni imaju kvalifikacije po tvojim mjerilima, ja ne znam. Samo citam da je Univerzitet CG i Fakultet u Kotoru dobio dva medjunarodna projekta od po milion eura. Da su nekvalifikovani, nisam siguran da bi Evropljani odrijesili kesu. Nego, dobro pise u jednom prethodnom komentaru da se Ocigledno nipodastava svako nastojanje da se projekat od znacaja dovede u Crnu Goru, u Kotor.

  10. Gledam, citam i cudim se svemu ovome…..pa taj Dekan fakulteta za Pomorstvo koji predaje Brodske Motore nikada nije bio na brod, pa cemu sva prica dalja….a da se placaju ispiti na fakultetu ,to i vrapci znaju…cast izuzecima…nivo znanja koji se donese na fax i ponese sa njega je identican sto znaci da se a ma bas nista ne nauci!! I ono malo znanja Bolonja je pokopala…A sve ovo ja iz iskustva, zavrsih ja te tamo visoke skole i evo vec sijaset ljeta plovim…
    Neka se gospoda priberu malo , pa objasne studentima kako odraditi spricu na motoru, a ne da uce nekakve ekologije i ergosofologije i koje kakve nepotrebne predmete!!!
    pozzz iz Biskaja

  11. Da nije Vujaklije,mnogi bi ostali izvan “kempe”? Pa tako i ovaj kotorski “original” u naravi alapča,koja sebi postavlja pitanja i na ista daje vrlo precizne odgovore,u skladu sa tumačenjem Vujaklije:
    -“opajdara,je osoba sklona intrigama,landaranju-laprdanju…”;
    -“alapača”,je osoba poznata po nezatvaranju usta(tuđe brige-svoje ljudske pogibije),koja duže drži MUT za jezik nego tajnu(brži jezik od pameti),sredstvo lokalnog informisanja(radio bla…bla…blaaaa…intrige)?!
    Na sve to opajdara/alapača daje svoj atest:” E sad da se prilbližimo,ko je osoba Adio Mare…A,B,C.”(Skala radio Kotor-ova tema: dan 24.02.2014 u 12:53 sata) Dragi čitatelji i čitateljice,prijevod na naškom jeziku-govornog područja Boka Cetinje(kako ga “ALAOPAJDA”..od/iz “LJUBAVI” zove “KEKINJE”?)..ko je ova osoba…pitanje i lako i teško,i ciklično:

    -“pod A”-laka pod baretu”(magnum 357);
    -“pod B”-teška,jer teško je kučka koji je 20 godina na vez u kućaricu, odvići od lajanja,oliti ovoga bod “B”,naćerati da poslije 20 godina lajanja na vez u Biro rada,krene, brez lanca, na rabotu-na fapor”; i
    -“pod C”-ciklična ekološka “alaopajda”-koja je brez dozvole uključena u regionalnu kanalizaciju(u krugu fabrike kućeta -Lada)-iz koje zagađuje okoliinu,i to-na poziciji(sheveroistok-jugozapad) od hemiske čistilice “Limili”(liši obraza-poput njegovoga) pa do ponte Radulović-ispod Crnogorske Uprave za ponte-pristane”!
    Svaka sličnost ove osobe(A,B,C-približena…) sa insanom-čovjekom je isključena-utopija?!

    Adio vi ga,u ubjeđenju da se: “EX NIHILO NIHIL FIT”-ADIO MARE/BJELADIN HUMAC?!

    -” osoba “A”

  12. Šjor Adio Mare,ponukana vašim željama,predlažem,da dojdete….di vas je voja i da se sa svojom “alatkicom”,koja vam je angažirana (ća je boje boje je….) od 7.febrara u “N”VO kumovi “JCP “Aerodromi Montenegro”,izravno uvirite esam li ona iliti on?

    • hehehhehe uviriti jesi li JD ili nisi hehehehehe

      A sto ima veze ko si signora oli signore?
      Da ste isti u komentarima to moras priznati…istu ste skolu zavrsili(Kumrovec) a ocigledno i isti domet vam je sto se tice kako JD “tabule raze”.

      Danas sjor/a Ljerka/JD biti musko i zensko u jednome, je sve popularnije kako glede ljudskih manjinskih prava…tako i glede sex-a

      U manjine, normalno ubrajam mog dobrog i pomalo “luckastog” JD.
      Takvijeh nema odavde do ……….Prcanja.
      I na Njeguse, takvi odavno nestadose.

      Sto se tice “alatkice” kamo srece da se sto ima …Otislo to odavno moja Sjor/a Ljerka-JD ….pocrnjelo…. i uvuklo se use. ka’ da sam u Sibiru.

      A sad mome Jolu odgovor na pismo.
      Niti branim Slavka, niti njemu treba odbrana od takvih koji s eodmah izvinjavaju ali i dalje lupetaju.
      E da si ti u pitanje ne bih se usudio rijec da kazem …
      Nego evo me Fata zove da nesto veceram i uzmem tablete pa ako me pusti javit cu se i ovome sa dardanela hehehe

      Adio Mare

  13. Gospodine Slavko Mandiću,konačno je i vama svanulo?Dočekali ste, da Vas brane… što bi Vukajlija rekao,da je živ,kotorske opajdare-što bi Arbanasi rekli MUT e MUT?! Dobro je,jer se zemlja i dalje obrće i prevrće-odlaže MUT đe mu je i mesto?!

  14. Adio Dardanel,

    Evo citam sta pises, pa se nasmijah od srca.
    Kakav si….., jasno pokazuje prozivanje Slavka neistinama/Lazima?
    Onda kao izvinjavanje.
    Pljuni covjeka, pa se izvini, to je izgleda glavna tvoja osobina ali neka.
    Svakavih nas odje ime.

    Eto vjerujem da ima ljudi koji su procitali tvoje pljuvanje Slavka u vezi pok. Milje ali nisu procitali odgovor….i …nikom nista…?
    Kako bi bilo obratno, pa da je tebe Slavko prozvao ne/istinama pod punim imenom i prezimenom ….
    Pamet u glavu u buduce.

    Sto se tice mog znanja pomorstva ono je sigurno nije tvog nivoa i nivoa JD odnosno Sjore sa Kavalina, jer eto ti i on/ona znas/te da su CG pomorci naj…naj…hehehehe

    Kad se obracas “Pomorcu” koji navodi iste cinjenice kao i ja, onda se opet izvinjavas, pa kazes” zadnjih nekoliko godina…”.

    Izvinjavanje odje-ondje…hehehe
    Da li/si umisljena neznalica ili ni/si ….sam presudi?
    Eto i tu se utvrdilo da sam bio u pravu kad sam rekao da si odavno se zaustavio sto se tice pracenja novosti u pomorstvu.

    Sto se tice da li sam prosao tunel, priznajem vrlo rijetko do Budve jer se vise krecem prema Dubrovniku i civilizaciji, a ne prema njegusima gdje nemam sto nauciti kako vidim i po JD.

    E sad da se priblizimo, ko je osoba Adio Mare….A,B ili C.

    Ovo malo radi Sjore s”Kavalina ili ti ga JD (poceo da se krije iza zenskog imena..radi karnevala znam) koji jos istrazuje, ali i dalje uporno se ne mice sa Peluzice.

    Prije par godina sam prijavio tuzilastvu da ispitaju uzimanje para na FZP.
    Jedan dr prof. je bio osudjen nepravomocno na godinu dana zatvora, ali su ga u PG po rodbinskoj(SDPS) oslobodili ..

    To smatram moj mali doprinos pravnoj CG (spijanje, iako nisam sa Kekinja) jer po meni, je to duznost svakog gradjanina…… a po tebi ….?
    Isti je nastavio rabotu..malo opreznije ali je nastavio…ali ja stao spijat.

    Sto se tice para, zivimo od pensije ja i moja Fata, i nesto ustedjevine, a ne mogu se zaliti, jer nas i djeca pomazu kad hocemo da odemo do nase pradjedovine …prema Dubrovniku >Splitu hehehehe
    Nismo se spustali sa brda kao JD a vjerovatno i ti/tvoji, nego smo dosli vaporom u Boku.

    Sto se tice tvojih informacija o instalicijama novih simulatora je neznanje, jer FZP nema para da insatlira najsavremenije simulatore kao prvo, ali uzmimo da je tako.
    Najvaznije kod obuke je pitanje ko vrsi tu obuku na simulatorima?

    Ti koji vrse obuku/predaju, da li to rade pravilno po STCW konvenciji i njenim sugestijama, sto obaveznim sto preporucenim/ recommended i da li su prosli obuku i predavaca po zakonu?
    NISU, odgovorno tvrdim.
    STCW konvencija kaze da predavac ne moze biti ispitivac?
    STCW konvencija kaze da za obuku jednog kapetana je potrebno 8 predavaca sa zvanjem kapetana, odnosno najmanje sa istim zvanjem za koje kandidat polaze.
    Isto je za masince.. 8 upravitelja stroja…..
    TRUE OR NOT ?

    Norvezani ce drzati obuku na tim simulatorima u Kotoru.. ?
    Sto je onda sa tim nasim najelitinijim mr.dr.prof…..hehehehe.
    Slazem se da je Norveska najjaca zemlja ne samo u offshore industriji vec i u pomorstvu uopste.

    U Srednjoj pomorskoj nema manjkavosti znanja, ali se osjeca nedostatak para, dok je kod FZP obrnuto…nazalost.

    Opet tvoje totalno neznanje sto se tice kurseva u Southampton.
    Tamo nema samo jedan kurs kako ti navodis, jer je tamo Centar obrazovanja UK pomorstva, kao i Centar obrazovanja UK Customs
    .
    Moze svako da pohadja svaki kurs, samo sto su pojedini preskupi za djep naseg pomorca.
    Znam da je bilo nasih sugradjana koji su sami placali neke kurseve zeleci da se pravilno obuce.

    ADIO MARE PONAVLJACU HEHEHE

    • Adio mare,
      mozes otici i do Splita ako zelis i obici cijelu zemaljsku kuglu, ali ipak se neces izdici dalje od nivoa kojeg imas.
      Skoro sam procitao negdje da kotorska srednja pomorska skola ima vise prihoda nego sve ostale srednje skole u Crnoj Gori zajedno. I neka imaju, ako umiju, ali to nema veze sa fakultetom i njihovim prihodima, koliko znam.
      Sto se Sautemptona tice, nisi bas najrazumljiviji, nisam nigdje napisao da postoji samo jedan kurs. No, ti to ne razumijes, ali zato mislis da si najpametniji. No, i na to imas pravo.
      A da si ti prijavio nekog za korupciju, cisto sumnjam. Tvoj nivo je ipak da samo redovno podnosis izvjestaje na Peluzicu svakog ponedeljka, kao i tvoj sef. Ali, valjda vam je to u opisu posla za koji primate platu.
      Adio ponavljacu.

  15. Dardanel,
    jeste li Vi mozda upoznati sa podatkom koliko trenutno aktivno pomoraca ima sa Filipina? Da li ste vi upoznati da najace svjetske pomorske kompanije, ( naravno ne one koje su nama poznate) su vec uveliko osnovale trening centre sa najsavremenijim simulatorima za obuku oficirskog kadra na Filipinima? Da li vi znate koliko takvih kompanija zaposljava pomorce sa Filipina kao kapetane i upravitelje, napominjem ne za manju platu nego sto bi neko nas imao kod njih? Licno sam bio na brodu, gdje sam bio jedini iz Evrope, a sve ostalo su bili Filipinci…mislite li da se taj brod izgubio na okeanu…dokaz da nije je ovaj moj komentar…Nismo mi najpametniji, nego je problem sto birokratija i interesne grupe sputavaju pomorce da idu naprijed…a navodno svi zabrinuti za nase usavrsavanje…Konkretno moja firma posjeduje najsavremeniji DP simulator u njihovom trening centru u Manili, takodje anchor handling simulator savremene generacije…firme ulazu u svoj kadar…Kod njih trening centri izdaju sertifikate koji su OPITO approved, nadam se da znate o cemu pricam…pomenuto kod nas nije jos uvjek moguce dobiti…

    • Pomorac,
      slazem se sa Vama da su Filipini posli naprijed u obuci pomoraca. I na kompaniji na kojoj Vi plovite ima i kapetana i upravitelja Filipinaca. To je tek u poslednjih nekoliko godina, ali na mnogim kompanijama Filipinci nisu napredovali dalje od drugog oficira. Sta je sa brojnim drugim nacijama (Indonezija i sl.) na koje se cesto pozivaju pomorci da oni zavrse samo kurs za kapetana i upravitelja?
      Koliko imam informacija na Fakultetu u Kotoru su instalisani sasvim novi brodomasinski, navigacijski, ecdis i gmdss simulatori. A do kraja ove godine Norvezani, takodje na tom fakultetu ce instalirati Offshore i DP simulatore. I oni, Norvezani ce drzati obuku na tim simulatorima. A Norveska je najjaca zemlja u offshore industriji, zar ne?
      Poenta u zagovaranju kurseva do najvisih zvanja je pretpostavka nekih pomoraca da su ti kursevi vecernja skola koja se plati i gotova stvar. Znaci bez neke velike muke do zvanja. Zagovaranju toga ide u prilog neke mankavosti bilo na Fakultetu ili u Srednjoj pomorskoj. Vi vjerovatno znate da kurs u Sautemptonu ne noze da pohadja ko hoce. I mora dobro da se pomuci i pokaze znanje dok ne zavrsi i polozi taj kurs.

      • Dardanel,
        cinjenica je da su posli ispred nas, svidjalo se to nekom ili ne, da li to nekom odgovaralo ili ne…takodje ne bih se slozio da bilo koga treba podcjeniti, a sebe precjeniti. Na brodu vrlo brzo dodje na vidjelo znanje, a neznanje jos brze, tako da nekome u tom trenutku ne bi pomogla ni diploma sa neznam kojeg univerziteta ili neznam koje vecernje skole ili kursa. Cinjenica koja je relevantna da medjunarodna pomorska asocijacija daje sugestije, predloge, zahtjeve kako stici do zvanja na brodu pa i onih najvecih, i oni ne predvidjaju kao uslov za to zavrsene univerzitetske studije.
        Podatak da u Manili od davne 1990 godine radi i usavrsava kadrove traning centar koji je osnovala NSA ili Norwegian Shipowners Assotiation govori mnogo.
        http://www.ntcmanila.com/about.php
        Ova asocijacija u tom trenutku uposljavala preko 25000 pomoraca sa Filipina. Svuda se radi na usavrsavanju prakticnih znanja, upravo onih koji ce biti potrebni i primjenjeni u svakodnevnom radu na brodu.Radi se na tome da se uspara vrijeme i novac, a ne obrnuto!

  16. Univerzitet pomorstva.
    Stvoren za pomorce.
    Gdje su pomorci na skupu?
    Opstepoznato je da je fakultet za pomorstvo znacajno degradirao
    obrazovanje i znanje novih pomoraca.
    Masovna produkcija kadrova.
    Kriterijumi koji su postavljeni su ispod svih mogucih minimuma.
    Dovoljno je biti redovan na predavanja, uraditi koji seminarski i eto ga polozen ispit,zavrsen fakultet.
    Bolonja-promasaj potpuni.
    Oni diskutuju o pomorcima, kakvi apsurdi.

  17. Sefe od radija,
    niste objavili moj komentar. Da nisam mozda rekao nesto sto nije tacno? Naravno da nisam. A objavljujete sve komentare koji negativno, aneutemeljeno i zlonamjerno pisu to sto pisu. Vi kao dokazani demokrata biste trebali objaviti sve komentare koji ne vrijedjaju, aiako se ne slazete sa njima i ne prijaju vam.
    Na zalost, znaci i vi ste u kolu sa onima koji bi da ugase sve sto je u tradiciji Kotora, kao sto je visokoskolsko skolovanje pomoraca. A mozda drzite stranu onima koji zele da poistovjete nase pomorce sa Filipincima i Nigerijcima koji vecernjom skolom i prekvalifikacima dolaze do zvanja i breveta.
    Dzaba Vam je sav negativni trud.

    • Ne sudite prerano. Nijesmo dobili Vaš komentar. Molim Vasa ga ponovite. Biće objavljen. Nema cenzure, naravno mora biti isključen govor mržnje i uvrede.
      Srdačan pozdrav i hvala na razumijevanju. Nije do nas.

    • Dardanele pricas gluposti o Filipincima.
      Vrijeme koje spominjes je odavno proslo.
      Filipinci imaju mnogu bolju edukaciju od pomoraca iz Crne Gore.
      Mnogi brodovi plove sa kompletnom posadom i oficirima na najbolje svjetske firme, a gdje to plove i edukuju se ti nasi “visikoskolovani”pomorci?

      Mladi momci zavrse pomorsku skolu, pa i fakultet, a nemaju gdje da izvrse kadeturu.

      Firme koje ukrcavaju pomorce ih ne uzimaju jer ne znaju najobicnije pojmove o brodu i navigaciji, da ne pricam o novim pravilima struke.
      Tu i tamo se nekako poneki snadje preko prijatelja i to je to.
      Provjeri kod lokalnih agencija za ukrcaj da li je ovo istina pa sudi.

      Ono sto su uglavnom povrsno naucili zaboravili su vec posle nekoliko mjeseci, a na fakultetu ne mogu nauciti ama bas nista iz struke.

      Vecina studenata priznaje da su kupili vecinu ispita.?
      Svi u Kotoru to znaju, na Fakultetu znaju ali svi cute ….

      Ocigledno da si mnogo ostario i da ne pratis nista o pomorstvu sto nije cudo, jer to ne prate ni oni koji za to primaju platu.

      Ostavi se Slavka i predji na J…..on bi ti to sigurno bolje objasnio jer je on odavno sljega…sa MARSA

      Adio Mare

      • Adio Mare,
        da li si ti multipraktik i sveznalica za sve teme na ovom sajtu? Sta ti znas o pomorstvu vise od jedne obicne cakulone koja nije dalje ni od tunela posla? Nakon ovoga sto si napisao, tebe bi trebali islednici da ispitaju da im kazes ko to uzima pare, kad vec znas. Ili pricas ofrlje ili i ti dijelis pare sa nekim ako to rade. Budi bar jednom iskren i principijelan, a ne da samo lijepis etikete drugima.
        Kad me vec vuces za jezik i branis direktora radija, reci cu ti sledece. Direktor radija je bio na komemoraciji uglednoj profesorici Milji, a isti on je prosle godine izrekao neke ruzne stavove o uvazenoj profesorici. Da li je to licemjerno? P.S. Slavko, nadam se da ces ovo objaviti jer mi nije namjera da te uvrijedim, nego samo da skrenem paznju na ponasanje mnogih nasih ljudi iz nase komunitade.

        • Notorna je neistina da sam ja ikada kazao i jednu jedinu ružnu riječ za moju dragu prijateljicu Milju. Bili smo veliki i iskreni prijatelji. To što ste izgovorili doživljavam kao tešku uvredu, ukoliko Vašu tvrdnju ne potkrijepite dokazom. Jedino je istina da sam bio na komeraciji i ništa više
          Takođe Vas molim da dođete u Skala radio, ako ne želite da elektronskim putem dostavite dokaz koji tražim. Ako postoji bilo što što potkrepljuje Vašu izjavu, objaviću a Vama ću se javno izviniti. U suprotnom, očekujem javno izvinjenje od Vas. Odgovorno tvrdim, a Vi me demantujte, da ste izrekli potpunu neistinu. Nije mi jasno što ste time htjeli postići? Očekujem da ćete se javiti.

          • Gospodine Slavko Mandic, Zaista mi nije bila namjera da Vas uvrijedim. Ako smatrate da sam Vas uvrijedio ja Vam se izvinjavam.

  18. Bravo Skala radiju za tekst!
    sve smo saznali što se dešavalo na skupu…
    znači u tekstu je sve navedeno jasno i glasno
    svaka čast za hrabrost što ste naveli kašnjenje jer je to loše
    posebno što ima dosta ljudi iz drugih država
    odmah na početku se vidjelo da smo loši domaćini, baš šteta, ali
    to je zato što imamo pogrešne ljude na pogrešnim funkcijama

  19. E moja čeljadi,moji judi,niko ve ne može nagrditi kao grdni,jer od arđe se gine? Dok su njegovi bili predavači..na VašaPotonjaŠansa,brez akademskih stečenih i nostrificiranih zvanja,ali sa onijem ogoljelijem ,iza imena, dipli ing..od šoferšajbne,haube,kardana,zamjene filtera od ulja i kartera,tekstilnih makina i td i ts,sve je bilo u redu i na svom mjestu?Nota bene,ti isti brez nostrifikacije znanja akedmskog nivoa(profesori,doktori od nauka,docenti,vanredni i redovni profesori ostaše predavači-asistenti)koji su jedino znali za kabinetsku nastavu(radionicu-esnaf tipa),posebno polaganja ispita uz nadoknadu,od koje su bila oslobođena samo njihova dica(vidimo ih danas po ovim portalima i na biroima rada brez budućnosti-u nezdrelim godinama…kao voćka brez cvijeta i brez ploda ) ?
    Dakle,znao engleski,a neznao, on je profesor doktor,docent,vanredni, doredovni i redovni koji je ,danas tu đe je,samo iz jednoga razloga što je bio đak-student onih brez akademskog znanja i brez poznavanja ,čak imaternjeg jezika-uz stečenu praksu na mijenjanju ulja,guma,i drugih alatki u esnafskoj obiteljskoj “proizvodnji”,sa onim obaveznim,iza imena, dipli ing i potomcima “tuti cvanti”asinusi asinuma vricat?!
    Uz pozdrav i dug vijek”maternji jezik”-prilagodljiv asinusu Adio ,adio možđani moj Bjeladine?

  20. Modernizacija i harmonizacija visokoškolskog obrazovanja na Pomorskom fakultetu u Kotoru… hehehe

    Velika vecina profesora doktora raznih nauka od Niksica grada, preko Mojkovca do Crmnice i Podgorice, na ovom Fakultetu ne zna niti jednu rijec engleskog a kamo li sto o modernizaciji i harmonizaciji obrazovanja u pomorstvu.

    Raznorazni doktori koji predaju su doktorirali na teme marksizam, komunizam,
    opstenarodna odbrana, gasenje pozara i pranje kotorskih ulica morkom vodom, odnosno spanska sela.

    Koji od profesora na ovom fakultetu, osim mozda prof. dr.Dragovica uopste prati svjetska zbivanja, i koji jedini cesto ide(uglavnom o svom trosku) na inostranim pomorskim seminarima, gdje aktivno sa svojim radovima ucestvuje.

    Njegova predavanja je zahvalno pratiti, a imao sam cast i jednom u Koreji na Fakuotetu pomorstva u Ulsanu.

    Ostali doktori ne znaju ni da plivaju skladno ali znaju harmonicno da traze dodatke za putovanja od PG i nazad, a ne da oni uce studente pomorskog fakulteta bilo sta u pomorstvu.

    Nekako mi je promaklo, pa nisam bio na ovom skupu, ali cuo sam da je bilo J… pa ce mi on to po njeguski objasniti, jer kad vidis njegusa (sa Prcanja) da skace sa V sprata, skoci za njim, ne pitaj se zasto, jer ne mozes pogrijesiti, kazu nasi stari.

    Kako se mlate pare …
    Koliko love je dobio rektor sto je sljega u djemperu za jednu noc u Kotoru gradu bijelome?
    Ipak mislim da je dnevnica Dekanu jos visa bila…a jesam li u pravu?

    Adio Mare i tebi CG modernizacijo u pomorstvu.

  21. Ocigledno da se nipodastava svako nastojanje da se projekat od znacaja dovede u Crnu Goru, u Kotor.
    Vjerovatno iz neznanja.
    Kad bi bilo vise projekata koji unaprijedjuju obrazovni sistem, mozda bi I novinari znali engleski. To bi im dalo na profesionalnosti i ozbiljnoati.Bas od srca navijam da se sto prije uvedu noviteti I u edukaciju nasih dobrih novinara.

  22. Šjor “Srpski jezik”,kad pišete pišite barem istinu,jer neznanje…neistine kose kao kosačica travu?
    Znate,Austrija ima mora jer ima i para…pineza! Nijesu stari ljudi zalud zborili,po naški:”…ko ima para kupa se umore,a ko nema para doma u latu oliti u kain?! Po svoj prilici,reklo bi se,ko zna gdje bi ste se i Vi “kupali” da vas nisu “nasukale” pare na morske spljaže?

  23. Dragi slavuju, kažete o važnosti profesije “u Vašoj” profesiji. Dakle nijesam Vas ubijedio da ne radim u Skali. Vjerovali ili ne, ja sam iz potpuno druge profesije a Skalu slušam na svim meridijanima, upravo zbog njihove objektivnosti I hrabrosti. Ovdje se radi, po meni o nedozvoljenom ponašanju rektora koji je dozvolio da ga učesnici skupa I novinari čekaju čitav sat. Vrijeme se, bez obzira na obaveze mora precizno definisati kako ne bi povrijedili ljude koji su zbog vas došli.
    Opet ste dragi slavuju pogriješili. Nijesam sjedio ni u drugom ni trećem redu na komemoraciji. Bio sam skroz iza. Imate fotografije pa pogledajte. Tako ćete najlakše otkloniti dilemu. Ipak mislim da vjerujete da džemper u ovakvim situacijama nije primjeren jednom dekanu. Nije slučajno što se ljudi tim prigodama svečano oblače. Zato ne branite dekana koliko god da ste mu odani.

  24. Šjora jelena,da ste pažljivo pročitali ovaj stav:” U ime Univerziteta Crne Gore učesnicima naučnog skupa dobrodošlicu je poželio rektor Univerziteta CG dr Predrag Miranović čiju smo pozdravnu riječ naknadno dobili od organizatora skupa,budući da nije bio prevoda sa engleskog jezika”…na ultimu bi sve bilo ćarije i prisnije brez ovoga “ružno”,uz dužno poštovanje vašeg neznanja…nepoznavanja obaveza organizatora međunarodnih skupova,koji su dužni dostaviti prevode referata na službenom jeziku zemlje u kojoj se održavaju skupovi ? Ovako ostala je enigma što je “pisac” hteo da kaže?
    A ovo oko kašnjenja,ne treba pridavati tomu pažnje,jer on je(rektor) iz Leškopoja gde ima neredovni utobusni saobraćaj u međuseotskom pedesanju,gde su kašnjenja auta normalna pojava ,na relaciji grad dograd i obrnuto na glavački?

    P.S. Šjora jelena,oprostite mi, jest da je brijeme mačaka i maškara,ali vi ipak niste pisali..ogovarali Skala radio Kotor nego Radio Kotor,zato vi se i izvinjavam ,u ime sebe, što sam ve napastovao!
    A Skala, skala od skalina,što ne platiš igijeničaricu da vi skaline drži osušene,a ne klizave, na koje se sklizavaju( ka ovi na bob na olimpijadu u Soči) ovi namazani ujem od drenjina?

  25. 1. “Edukovati” = obrazovati
    2. “harmonizacija” = uskladjivanje
    3. Austrija ?!? nema more!
    (osim ako ne racuna ponovo na Boku Koptorsku)
    4; “crnogorski jezik” (ako postoji) se govori u visokim Gorama a ne na nadmoskoj visini od nula (m) to jest na moru i primorju!

  26. Dragi Niko,govorim o neprofesionalnom dijelu teksta gdje se potencirala prica o neprevodjenju a tekst je objavljen na skala radiu odmah iza 11 sati sa svim prevodima. I u poredjenju sa profesionalnim tekstom koji je objavio Radio Kotor u tom dijelu jeste neprofesionalan. Necu sada pricati pricu o crnogorskom jeziku i vaznosti engleskog jezika a pogotovo u Vasoj profesiji. Ne ulazim u to jeste li sa Skala radia ili samo njihov fan ali mislim da ste sjedali negdje u drugom ili trecem redu do vrata u anfiteatru Fakulteta za pomorsvo kad ste fotografisali dekana u dzemperu.

  27. NIko,
    Neka ste ljubitelj Skala radija, i ja sam. Govorim o onome sto je o tekstu. Kad se vec ukazuje vise puta na prevodjenje, red je da se i odgovori, Jako je bitno da se govori i razumije jezik konferencije, ali ne moze se u Evropu sa onima sto preziru kompjutere, tehnologiju i nauku. Ista stvar i sa tim dzemperom sto spominjete. Nije bitno je li ko u odijelo da bi cijenio i ispatio neku priliku korektno. Posto vec pitate, i tom prilikom je dekan bio obucen pristojno. A pola tih sto su bili u odijela, bolje da nisu. Postovanje Vama i nasem radiju!

  28. Slavuju,naš jezik je crnogorski a ne engleski. Pročitao sam pažljivo tekst I ne znam što je u njemu nekorektno. Ako je istina da se čekao rector, kao što se čekaju naši funkcioneru po uru najmanje onda to treba I reći. Nije rector naučni skup o kome je lijepo napisano u tekstu. Ne može se glava u pijesak metat za sve I svašta. Mora se reć kako je bilo a sami kažete da se kasnilo. YSlavuju, da li neko zna engleski jezik, a posebno novinari nije tema. Kad je javno obraćanje medijima onda se zna kako se to radi. Vi to svakako ne znate jer branite konferenciju koju Skala nije napala. Naprotiv. I pitanje za Vas: da li je dekan došao u džemperu kao prilikom komemoracije koleginici u amfiteatru koleginici? Za nauk, ne branite se kad vas niko ne napada. A istina se mora reći jer je to profesionalno. Oni mediji koji to ne rade imaju problem. Pozdrav od Nika koji nije iz Skala radija kao što ćete pomisliti ali jeste njihov fan. I to zbog objektivnog informisanja.

  29. Potpuno se slazem sa Jelenom. Jako neprofesinalan tekst. Prvo pocetak jeste kasnio ali oko pola sata. Drugo trebali ste znati da je na ovoj medjunarodnoj konferenciji sluzbeni jezik engleski. A valjda danas u vrijeme evropskih integracija kad nam engleski jezik u bilo kojoj struci mora biti kao maternji ne trebaju prevodioci. POGOTOVO NE NOVINARIMA. A kako sam bio tamo vidio sam da su prevodici najvise prevodili upravo novinarima. Svaka cast Fakultetu za pomorstvo na ucestvovanju u ovakvom projektu i zelim im uspjeh i dalje.

  30. Draga Dubravka, napisali ste jako ruzan tekst. Tekst je prije svega neobjektivno informisanje. Ovako nam je svaka rabota- najteze je uspjeti u svom selu, zbog ovakvih kao Vi. Engleski jezik je radni jezik konferencije, a govor dekana je preveden, simultano. Dekanov govor je kao govor domacina preveden. Hvala Radio Kotoru na korektnom informisanju. Nadam se da cete objaviti ovaj komentar.

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].