U Ministarstvu saobraćaja i pomorstva, kako smo objavili 3. aprila ove godine, održan je hitan sastanak na kome su učestvovali gradonačelnica Kotora Marija Ćatović, direktor Direkcije za uređenje i izgradnju Kotora Ivo Magud, direktor Lučke uprave Crne Gore Mladen Lučić, predsjednik Odbora direktora Luke Kotor AD dr Nikola Konjević sa saradnicima.
Jedna od ključnih tema sastanka, kojim je predsjedavao ministar Ivan Brajović je uporno odbijanje rukovodstva kotorske Luke da potpiše ugovor sa Lučkom upravom, regulatorom u ovom slučaju, čime Luka direktno krši Odluku Vlade Crne Gore iz 2011. godine o određivanju luka prema značaju.
Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je konstatovalo nepoštovanje Vladine Uredbe, kojom je Luka Kotor AD bila obavezna da potpiše ugovor sa Lučkom upravom Crne Gore i naložila hitno sprovođenje u djelo Vladine odluke na koju se čeka tri pune godine.
Lučkoj upravi Crne Gore 17. aprila uputili smo dopis i tražili odgovor što je preduzeto po pitanju sprovođenja odluke izvršne vlasti države Crne Gore.
Lučka uprava nas je istog dana obavijestila da je dopis proslijeđen Ministarstvu saobraćaja i pomorstva, što nam je i potvrđeno u direktnoj komunikaciji.
Nakon desetak dana razgovarali smo sa Jelenom Raspopović, portparolkom Ministarstva koja nam je kazala da je ministar Brajović upoznat sa dopisom.
Dalje više nije mogla, jer odgovor nije u njenoj ingerenciji.
Zvali smo još nekoliko puta i svaki put dobijali isti odgovor. Ministar nije odgovarao.
S druge strane, predsjednik Odbora Luke Kotor A.D. dr Nikola Konjević je ponovio da neće potpisati Ugovor sa Lučkom upravom, čime je potvrdio da je Luka Kotor A.D. jača od Vlade Crne Gore.
Drugačije nije moguće tumačiti uporno odbijanje dr Konjevića da poštuje Odluku Vlade, kako su to uradile ostale luke od nacionalnog značaja.
U međuvremenu je direktor Lučke uprave Crne Gore Mladen Lučić poslao dopis gradonačelnici Kotora Mariji Ćatović i predsjedniku SO Nikoli Bukilici, kao većinskim vlasnicima Luke Kotor A.D. (56,97%) u kome ih obavještava da je Lučka uprava u nekoliko navrata putem pisanih korespodencija pokušala naći najbolje rješenje kako bi, na zakonu zasnovanoj osnovi, preuzela upravljanje Lukom Kotor AD, ali da ova kompanija to uporno odbija.
Lučić je podsjetio da prava iz Ugovora o korišćenju morskog dobra, zaključenog između JPMD i AD Luka Kotor, koja od datuma stupanja na snagu Odluke Vlade Crne Gore, moraju biti regulisani pravnim odnosom između Lučke uprave i AD Luke Kotor, prestaju da važe 17. 05. 2015. godine.
Neophodno je već početi sa aktivnostima za iznalaženje odgovarajućeg modela za najbolju valorizaciju ovog privrednog subjekta, kako za samu luku, tako i za grad i državu uopšte, upozorio je Lučić.
On je kazao da je jasno da je AD Luka Kotor u ovom trenutku van zakona koji reguliše odnos između države i luke od nacionalnog značaja i zatražio od većinskog vlasnika da svojim autoritetom obezbijedi uspostavljanje ugovornog odnosa između Lučke uprave i Luke Kotor AD.
S obzirom da je ovo pitanje u direktnoj ingerenciji Ministarstva saobraćaja i pomorstva, koje, i pored hitnosti rješavanja ovog problema i pismenim putem traženja odgovora ćuti, čini se da je sve jasniji odgovor na pitanje “Ko stoji iza dr Nikole Konjevića”.
Mnogo priče niokošta.Duvaju se baloni koji ne služe nikome! Još deset dana, ko me ne razumije, sve će mu biti jasno.Zabavljajmo se do tada “mudrostima” da nam prođe vrijeme…Budva je tu pred kućom,prvi komšija, pa vidite kakve se odluke donose među “partnerima”…Ovo ni Bog ne može razumjeti!
Kao obican citalac pratim vase rubrike i zapazam da ima najvise komentara i to negativnih kad se pise o luci Kotor.Pitam se zasto je li to neka ujdurma,zloba,zavist,sta li moze biti kad izgleda sve kako treba.Kruzeri dolaze,stranci se povoljno izrazavaju,jedino Kotorani sve kritikuju.Jeste li jadnici spavali zimskim snom dok se sve rabotalo,pa sad kad je zavrseno udariste na kritiku.
Angazovaste sve strucnjake koji odavno ni svoju famelju ne poznaju da pisu i elaboriraju,a dje su bili kad se pocinjalo da ih strucno posavjetuju kako ce,ako nije bilo dobro.Sad se pitate kako,zasto,cije je,ko stoji iza ovoga i onoga.Sto ce vam to,pomozite da se spremite za sezonu,da prikupite sredstva da bi zimus prezivljavali,pruzite ruku dobronamjernima i idite naprijed,a ne podmecete li podmecete i dje treba i dje ne treba…
To sto mi ne objavljujete komentar, samo je potvrda da je apsolutno tacan, i konjevic i Lucic su vlasnici akciju Luke, i sva ova prepucavanja su samo prodavanje magle kako bi se na kraju opravdala prodaja preduzeca. Srecno bilo!
dobra analiza mandiću i raskrinkaj ih do kraja
Аутократија – самовлада (грчки : auto – сам, kratein – владати) претпоставља јако сужен круг управљача унутар којег се обликује владајућа воља. Често је то појединац који се служи апаратом за принуду да би присилио на послушност саму владајућу групу, мада је очигледно да он, чак и када је самодржац, мора имати нечију подршку. У аутократским режимима, по правилу постоје затворени центри политичке моћи на које грађани имају веома мали утицај и који се периодично обнављају по строго утврђеним критеријумима. Владајућа воља може се обликовати на два начина
Mama moja,koliko ve ima pametnije sto ne radite u porat,a znadete sve?
A ko stoji iza skalinog izvora informacija g-dina Lučića? Ako se već zaključuje da ne stoji njegov ministar! Ovo je parodija…
Ja da se pitam, ja bi ovuda proterao autobus…
Ja već kupio avutobuse, registrirao firmu, obavili se razgovori oko udjela kapitala i… trt.
U “igri bez granica” oko Luke Kotor, jedno je jasno: Luka “Kotor”, Opština Kotor
i sveukupna Crna Gora gube milione $ prihoda zbog činjenice da uz operativnu
obalu na Luži može pristati samo jedan kruzer osrednje veličine. Ostali moraju
sidriti negdje naspram pola Dobrote.
U jednoj Veneciji, recimo, istovremeno su akoštani četeri orijaša.
Prevoz turista brodskim čamcima sa broda do obale prilično je nepopularno,
pogotovo kod starijih osoba.
Zbog toga više od polovine turista ne izađe s broda, dok bi svi oni,
kad bi brod bio uz obalu, izašli, prošetali i potrošili novac. Putnik-turista
hoće pogodnost da sam odlučuje kad će izaći, a kad će se vratiti na brod.
Dakle, što manje turista izlazi s broda, manje novca u opštinski
takulin.
Ako država Crna Gora nema sredstava i razumne volje (a nema),
da proširi kapacitete Luke Kotor, onda je izgleda jedino
rješenje – pod prihvatljivim i isplativim uslovima to ponuditi
“strateškom partneru”.
Imam psihološku averziju prema ovom izrazu -“strateški partner”,
jer su nas “strateški partneri” u crno zavili. Godine 2005., u doba predaje
(ne prodaje), KAP-a Deripaski, tim biserom su nam svi mediji
bušili uši do bola.
A u eksploataciji te floskule daleko je prednjačio Gospodar.
Kako smo prošli sa “strateškim partnerom” – platili
smo euro po euro!
Volio bih da znam kako ste zamislili raspored pristajanja 4 broda na Lužu,
unaprijed zahvalan!
E moj gospodine Mandicu dokle cete nas drzati u neizvjesnosti,kako bi kakve druge stvari rascivijali? Mozda bi vam bolje odgovaralo mjesto PR-a nego vrlog informatora? Zbog luke zaboraviste vitalne teme pred sezonu, no ste izgleda dionicar pa gledate kako cete proci sa akcijama..
A ja sve do sada mislio da sva ova pomenuta gospoda rade za dobrobit drzave i naroda,i da zato primaju plate.I zato necu da vjerujem da oni u stvari primaju plate da bi stitili svoje licne interese,i tako se bogatili na grbaci naroda.Samo mi je zao sto sada nijesu izbori i u Kotoru,pa da se do kraja skine svacija maska.Mada ovim likovima maski ne fali,jer ih imaju koliko im treba da ih cesto mogu mijenjati.Da mi je neko pricao da ce zaratiti oni koji su bukvalno zagrljeni setali Kotorom,ili slatko pili prve jutarnje kafice,isli zajedno na ruckove i vecere,zajedno slave slavili itd,itd,nebih vjerovao.Ali ne lezi vraze,presusili finansijski izvori,apetiti porasli,i sad poceseda glodju jedni druge.Samo neka nastave ovako do konacnog samounistenja.Nista se bolje Kotoru i Kotoranima ne moze desiti od toga.Sto se prije medjusobno pojedu to ce Kotoru prije svanuti.
A ko će odgovoriti na pitanje što je sa promašenom investicijom na Puč, takozvanim Nautičkim centrom”N Konjević”?
Tako a ne da će Vlada i Maja prodavati Luku. To je priča.Sada mi nije ništa jasno ako je ovo što čitam tačno.
Da li ste zaboravili da je nekada u Luci Kotor radio
aktuelni predsjednik Parlamenta CG i predsjednik SDP-a,
partije koja trenutno na podgoričkom nivou djeluje kao
žestoka opozicija? Njegovo radno mjesto je zamrznuto
i biće aktivirano kad god to poželi (ako poželi).
Činjenica da je i resorni ministar visoki funkcioner
SDP-a, dovoljno govori zbog čega tako dugo
Luka Kotor ne postupa po odlukama Vlade.
Pučanstvu nijesu jasne pojedinosti gdje su to
našli zajednički interes dr Konjević (DPS) i gospodin Krivokapić?
Treba naći tačke i razloge gdje se kose interesi
Luke i njihovim ličnim interesima.
U tome, valjda, leži rebus “Luka Kotor”.
ja mislim da je ocito sta je po srijedi,SDP blokira ovaj zakon jer bi DPS po kratkom postupku bagatelno prodao luku dje bi se neki pojedinci dobro oparili i imali bi novu aferu Telekom u najavi a Kotor ne bi centa vidjeo od te prodaje jer bi te pare isli da se krpe rupe u budzetu nastale sipanjem drzavnog novca u kombinat aluminijuma…
“Pučanstvu nijesu jasne pojedinosti gdje su to
našli zajednički interes dr Konjević (DPS) i gospodin Krivokapić?”
u akcijama!
Ne kapiram, zar Lučka uprava nije pod SDP-om i ministarstvo saobraćaja?
Aaaaa Znači po potrebi i interesu. malo tamo to jest u DPS malo više u SDP. Ranko? ko . aha jasno, jasno.
PRAVILA KOMENTARISANJA
Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.
U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.
Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].